כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חן שובל מנהל 'בית להיות' – להמשיך את דרכם בהנצחה ובמסרים למען הדורות הבאים

חן שובל מנהל 'בית להיות' - להמשיך את דרכם בהנצחה ובמסרים למען הדורות הבאים

יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיחול היום יצוין השנה ברחבי הארץ ובעולם באופן שונה, וזאת בשל משבר הקורונה. האיסור על קיום טקסים רבי משתתפים ומפגשי עדות פנים אל פנים עם שורדי השואה מכביד רגשית, ביום שקשה גם כך. עיריית חולון ורשת קהילה ופנאי, כמו גם ארגונים ותנועות הנוער בעיר, בחרו לציין השנה את המועד ולהתייחד עם זכרם של ששת מיליון הנספים בכמה יוזמות –

היום ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יגיעו בני נוער מתנדבים אל בתיהם של שורדי השואה, תושבי חולון, ויעניקו להם פרח ואיגרת ובה מילים חמות מראש העיר, מוטי ששון. החלוקה, בהובלת מועצת הנוער העירונית ומחלקת הנוער של עיריית חולון, תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "אתם תמיד בליבנו ובמחשבותינו, ובמיוחד בתקופה מאתגרת זו, כשהמגיפה מאיימת על בריאותנו ומערערת את תחושת הביטחון ואת השיגרה", כותב ראש העיר לשורדי השואה, "בשם תושבי חולון אני מבקש לחזק אתכם בעת הזו ובמיוחד ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום לא פשוט עבורכם. ביום הזה עם ישראל כולו מחבק אתכם ויודע, שהניצחון האישי שלכם אז, הוא העוצמה שלנו היום. אני מאחל לכם בריאות טובה, שלווה ושנשוב כולנו במהרה אל שגרת החיים בעירנו חולון".

תושבי חולון מוזמנים לצאת לחלונות ולמרפסות ביתם ולהדליק נר זיכרון היום בערב יום השואה, בשעה 19:00.

חן שובל מנהל בית להיות שנכנס לתפקידו לפני כשנה בבית להיות הבית לשורדי השואה בחולון נמצא כבר כ12 שנה ברשת 'קהילה ופנאי' שהיא אחראית לתפעול המקום ביחד עם עיריית חולון.

חן שהיה שותף לעריכת טקסי יום השואה בחולון אומר השנה זה יהיה אחרת, התאמנו את עצמנו למצב ויהיה שידור חי בזום ויובאו קטעים שהוקלטו מראש. זה לא מצב אידאלי אבל זה המיטב שיכולנו לעשות. 'בית להיות' מונה קרוב ל150 שורדים שגם בתקופה זו אנו ממשיכים להיות בקשר ולנסות לדאוג לצרכיהם שהדגש השנה הוא יותר על הפן החינוכי לדור ההמשך. השורדת הותיקה שלנו בת שבע דגן בת 96 עדיין מספרת את סיפורה לבני הנוער וזוהי המהות בעיני. המסר בעיני הוא להמשיך את דרכם בהנצחה ובמסרים למען הדורות הבאים.


הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בסימן ערבות הדדית, ישודר בעמודי הפייסבוק של רשת 'קהילה ופנאי' ועיריית חולון, היום בשעה 19:00 והתושבים מוזמנים לצפות בו. מדובר באירוע קהילתי וירטואלי, בהפקת 'בית להיות', רשת 'קהילה ופנאי' ועיריית חולון, שבו יטלו חלק ראש העיר – מוטי ששון, חברי 'בית להיות' ועובדי רשת 'קהילה ופנאי'. הטקס יכלול קטעי קריאה, מחול ושירה ואמירת "אל מלא רחמים" ו"יזכור". בסיומו, תושר שירת התקווה.

תחום הנוער ברשת 'קהילה ופנאי', בשיתוף 'בית להיות', מזמין את בני הנוער להשתתף באירועי "זיכרון בסלון" וירטואליים עם שורדי השואה. האירועים יתקיימו באמצעות תוכנת "זום" היום , בשעה 17:00 וביום שלישי מחר, 21.4.20, בשעה 16:00 וההשתתפות בהם מותנית בהרשמה מראש באתר רשת 'קהילה ופנאי'.

תנועות וארגוני הנוער בחולון יציינו אף הם את המועד ויקיימו מגוון טקסים וירטואליים ופעילויות מכבדות, בכפוף להנחיות משרד הבריאות, בהם שמיעת עדות מפי שורד שואה, אירועי "זיכרון בסלון", קיום הרצאות והעברת פעולות לחניכים.

בנוסף, החל מהיום 20.4.20, ולמשך השבועיים הקרובים יוקדש הקו החם של עיריית חולון לתמיכה בשורדי השואה ובבני המשפחות השכולות, שכה זקוקים דווקא בימים אלה למענה מקצועי, רגיש ואמפטי. ציבור זה מוזמן להתקשר לקו שמספרו 03-5263777, לשוחח ולחלוק את הקשיים עם עובדים סוציאליים, עם פסיכולוגים ועם עובדי נוער. הקו פועל בימים ראשון-חמישי, מהשעה 08:30 ועד השעה 16:00. לאחר שעות אלה ניתן לפנות במקרי חירום למוקד העירוני 106 כפי שנעשה בימי שגרה.

הקו החם של העירייה נפתח לפני כחודש בשל המצב ומאז פנו אליו תושבים רבים מאד, שהיו זקוקים לאוזן קשבת, שחשו מצוקה רגשית, בדידות או שנתקלו בקשיים ייחודיים כלשהם לתקופה זו.

מוטי ששון, ראש העיר: "ימי הזיכרון לשואה ולגבורה, לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה הם ימים קשים תמיד, אולם השנה, בשל המצב שנכפה עלינו, הם קשים שבעתיים, וזאת בשל הבדידות והיעדר האפשרות להתייחד עם זכר היקירים, כבכל שנה, בבתי העלמין או בטקסי זיכרון גדולים. לכן, החלטנו לייחד את פעילות הקו החם, שפועל מזה כחודש בהצלחה רבה, לתושבי חולון שהם שורדי שואה או בני משפחות שכולות, על מנת להקל עליהם – ולו במעט – בימים המטלטלים שעוברים עליהם".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem