כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חשד שתושב בת ים הדביק רבים בחולון ובת ים

חשד שחולה קורונה הדביק רבים בחולון ובבת ים

ראש עיריית בת ים חשף בשידור חי בפייסבוק כי חולה קורונה תושב בת ים הדביק במקומות בהם שהה תושבים בחולון ובבת ים

ראש העיר, צביקה ברוט התייחס לחולה הקורונה בבת ים ומפרט מסלול חולה, שטרם פורסם ע"י משרד הבריאות.
לאחר שהבוקר הודיע ראש העיר צביקה ברוט כי בבת-ים יש כבר שישה חולי קורונה מאומתים, אחד מהם במצב קשה, הורה כעת ברוט לפרסם לציבור את המקומות בהם שהה אחד החולים לפני אשפוזו.

ברוט קיים הבוקר הערכת מצב במסגרתה התקיימה גם התייעצות עם משרד הבריאות, אשר בשל העומס טרם הספיק לפרסם את פרטי החקירה האפידמיולוגית של חלק מהחולים.
עירית בת-ים, אשר נערכה מראש לכל תרחיש ועובדת במתכונת חירום ברמת מוכנות גבוהה, הציעה לסייע למשרד ולקיים באופן עצמאי את הבדיקה מול משפחתו של החולה.
גורמי מקצוע בכירים בעירייה היו בקשר עם המשפחה, והצליחו לאתר כמה נקודות משמעותיות בהן שהה החולה – לאחר שכבר היו לו כל התסמינים. יש לציין כי האיש אמנם היה חולה במשך כשבוע וחצי לפני שאובחן כחולה בקורונה, וייתכן שהדביק תושבים רבים אחרים, אך הוא לא ידע זאת בזמן אמת ואף נהג באחריות כשפנה מיוזמתו לטיפול רפואי – שגילה כי הוא חולה בקורונה רק לאחר כעשרה ימים.

לדברי ברוט, האיש התפלל במהלך חג הפורים בבית הכנסת ״ניסי ניסים״ ברחוב יוספטל והיה בקריאת מגילת אסתר במקום בערב ובבוקר החג.
כל מי שנכח במקום באותו הזמן צריך להיכנס מיידית לבידוד ביתי.
ביום ראשון שעבר הוא היה באחת מקופות החולים בעיר למשך כשעה. במקרה זה קופת החולים דאגה כבר ליידע את הצוות הרפואי וכן את כל הלקוחות שהיו במקום באותו הזמן.
בנוסף האיש היקר ביום ראשון שעבר במקום עבודתו בתל אביב, שם הוא עובד בשירות לקוחות. גם הפעם כל מי שבא עמו במגע כבר עודכן ונכנס לבידוד.
בתאריך ה-9.3 הוא הגיע לקניון בת-ים בסביבות 14:30, ושהה במקום כשעתיים .
עוד לפני כן, בתאריך 5.3, הוא הגיע בשעה 14:00 למוסך ממסי ברחוב התלם 7 בחולון לצורך טיפול לרכבו.
כאמור, כל מי שהיה במקומו. הללו באותו הזמן חייב להיכנס לבידוד ביתי של שבועיים באופן מיידי.

לדברי ברוט, ״אנחנו רואים עליה במספר החולים בעיר, כפי שצפינו שיהיה. אני חייב את שיתוף הפעולה של הציבור. אנחנו נערכנו מראש ברמה הגבוהה ביותר ועובדים לילות וימים כדי לשמור על בריאות הציבור, אבל זה לא יעזור אם הציבור לא ישמור על ההנחיות״.
ברוט הוסיף כי ״רוב רובם של הבת-ימים שומרים על ההנחיות למרות הקושי, ואני מעריך אותם מאד. אבל חייבים לוודא שגם החלק האחר מהציבור שעדיין מתעלם מהם יבין שמדובר החלטות מצילות חיים. אנחנו במירוץ נגד הזמן כדי להציל חיים. לכן אסור להיכנס לפארקים, מתקני כושר, וגם בתי כנסת חייבים להיות נעולים. אסור סתם לצאת לטייל בטיילת – זה מסוכן ועלול לפגוע בבריאות שלכם. יש לנו בעיר המון חולים בקורונה שלא יודעים זאת, ואנחנו חייבים לבודד את הציבור״.
לדברי ברוט, ״אנחנו נמשיך לפעול מסביב לשעון ונייצר את המוכנות הגבוהה ביותר שאפשר, אבל צריך שהציבור פשוט יישאר בבית למרות הקושי. עד היום השיטור שלנו חילק דו״ח אחד של 5000 שקלים למי שהפר בידוד, ואני מקווה שלא יצטרכו לחלק קנסות גם למי שיוצא החוצה ללא סיבה. צריך לזכור שאנחנו פה כדי לשמור על הבריאות שלכם, ולהציל חיים. ואין לי ספק שעם שמירה על ההנחיות נעבור את זה יחד בשלום״.


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem