כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חשיפה ראשונה לאגם הדרומי בראשון לציון

כולם מכירים את אגם ראשון ואגמון הנקיק, אבל מעטים יודעים שיש עוד שני אגמים שעיריית ראשון לציון, באמצעות חברת המים מניב, הקימה כדי לאגור את מי הגשמים ולמנוע הצפות.
אגם אפס בעל קיבלת של 100 אלף קוב ואגם דרומי בעל קיבולת של 300 אלף קוב. הם ממוקמים בסמוך לכביש 20 ובינהם מחברת תעלה. אגמים אלו הוקמו לפני כעשור במטרה למנוע את הצפת כביש מספר 20. אין גישה לשני האגמים והם פעילים רק בחורף. האגם הדרומי מעשיר את מי התהום ומהווה תוספת לא מבוטלת לאקוויפר החוף.

שני האגמים המוכרים יותר הפכו זה מכבר לפנינת טבע. מתחילת עונת החורף הנוכחית ועד כה, הוחדרו למעלה מ2.8 מיליון קוב מי גשמים לאקוויפר דרך אגם ראשון ואגמון הנקיק. חברת המים מניב ראשון מובילה פרויקט ייחודי בארץ שמטרתו לאגור את מי הגשמים ולהחדירם לאקוויפר (מי התהום) ובכך לנצל את מי הנגר העילי לשימושים שונים.
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אני רואה באגמים פתרון ניקוז שהוא נכס עירוני חסכוני וירוק. אנחנו גם יודעים לנצל היטב את מי הגשמים וגם נהנים מפנינת טבע מהיפות ביותר במרכז הארץ".

מי הגשמים נאספים על ידי מערכת צינורות ניקוז, מובלים בתעלות ומוזרמים לאגם ראשון (הסופרלנד) במערב העיר. מאגם ראשון הם מועברים בשאיבה לאגם הנקיק הממוקם בסמוך. אגם הנקיק הינו אגם מחלחל בחלקים ממנו ושם מתבצעת עיקר ההחדרה של מי הנגר למי התהום.
חברת המים מניב הקימה שתי תחנות שאיבה שמטרתן להעביר מאות אלפי מ"ק מאגם ראשון לאגם הנקיק, הגדול יותר.

קרדיט תמונות:חברת המים מניב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem