כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

יום ללא תיק בראשון לציון

יוזמה פורצת דרך של מינהל החינוך

החל משנת הלימודים הקרובה בראשון לציון: יום ללא תיק


יוזמה פורצת דרך של מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון: תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר יגיעו יום בשבוע לבתי הספר ללא תיק, ספרים או מחברות. ראש העירייה, רז קינסטליך:"ראשון לציון מקדמת  עקרונות  של חדשנות  פדגוגית מוטת עתיד תוך דגש על הוראה רלבנטית המותאמת לצרכי  התלמידים ולעתידם."

החל משנת הלימודים תשפ"א כל תלמידי ראשון לציון בחינוך היסודי יגיעו לבית הספר ללא תיקים, ספרים ומחברות, יום אחד בשבוע. מנהלי ומנהלות  בתי הספר יוכלו לבחור את היום בו יגיעו הילדים ללא תיקים, למעט שישי וראשון. המטרה העומדת מאחורי היוזמה היא לשבור את הפרדיגמה של הלמידה בדרך המסורתית ולאפשר ביטוי ללמידה בדרכים רב-גוניות ופורצות דרך.

רבים מבתי הספר בעיר מיישמים כבר כיום למידה בדרכים מגוונות ומתקדמות המסייעות למינוף הלמידה, לפיתוח תפקודי לומד ולהעלאת רמת המוטיבציה של התלמידים ללמידה ולהצלחה. גם במשרד החינוך תומכים בגישה החדשנית, לפיה הספר והמחברת כבר אינם מהווים את המהות והמטרה וישנה קשת רחבה של דרכי הוראה ולמידה שניתן לנצל אותן ללמידה משמעותית.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "ראשון לציון מקדמת  עקרונות של חדשנות פדגוגית מוטת עתיד תוך דגש על הוראה רלבנטית המותאמת לצרכי התלמידים ולעתידם. אנו חיים בעולם דינמי ומשתנה וחשוב שנהיה גמישים וקשובים לצרכי התלמידים וצוותי ההוראה."


יום ללא תיק הוא יום לימודים לכל דבר בו ישולבו תחומי דעת ממקצועות הליבה לצד תכניות מגוונות אחרות לפי שיקול מנהלות ומנהלי בתי הספר. מספר השעות במערכת לא ייפגע רק שתהיה דרך "למידה אחרת". במערכת השעות של יום כזה ישתלבו ערכים נוספים כמו פיתוח מיומנויות חברתיות, עבודת צוות, הקשבה, שיתוף פעולה לצד פיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית המזמנת התנסות בדרכי למידה שונות, כשהילדים עצמם לוקחים חלק פעיל בתהליך הלמידה ומפיקים הנאה והנעה.

סגנית ומ"מ ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך והתרבות, ליאל אבן זהר "הלמידה מתקיימת בימינו בכל  מקום וזמן. סביבות הלמידה הגמישות מקנות לתלמידים חווית למידה שונה ה"שוברת" את קירות וגבולות הכיתה. יוזמה זו של 'יום ללא תיק' עלתה כחלק מהרצון של העיר להוביל פריצת דרך בכל הקשור לפיתוח מיומנויות המחר וחשיבה על דמות הבוגר הרצוי של מערכת החינוך העירונית."

לדברי אטי אדר, ראש מנהל החינוך: "כל בית ספר יוכל להביא לידי ביטוי יצירתיות רבה בגיוון דרכי ההוראה, בשימוש באמצעי קצה, בכלים דיגיטליים שונים ובגיוס הטכנולוגיה לטובת שכלול הפדגוגיה. מעגלי שיח, מפגשי הפגה חברתיים ולמידה בחברותא."

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem