כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כל הדרך אל הדירה שלכם

ההמלצות של האחים שמיר לרכישת דירה

הכתבה בשיתוף – סוכני הנדל"ן, האחים גלי וירון שמיר, רי/מקס אבניו

רכישת דירה הינה צעד מורכב ומאוד משמעותי לכל אדם ולכל משפחה.

צעד כזה חייב להיות מתוכנן בקפידה ואין בו מקום לטעויות. על מנת לעשות זאת חכם ונכון ריכזנו עבורכם מספר טיפים משמעותיים. גזרו, שמרו!

  1. בניית התקציב – פעמים רבות קונים זורקים מספרים באויר או מסתמכים על כסף שאינו קיים כרגע, מעשה שאינו אחראי.

לפני מספר שנים היינו בטיוטות על בית מקסים שדקה לפני חתימה הקונים גילו שאם "ישברו" קרן פנסייה יפסידו 30% מערך הכסף. כמה עוגמת נפש נגרמה להם. כמובן, שהחוזה בוטל והקונים המשיכו בחיפוש אחר דירה שונה מאוד מזו שכיוונו אליה מלכתחילה. כמו כן, חשוב להשאיר כסף להוצאות נלוות כגון: עו"ד, מתווך, הובלה, שיפוץ ועוד.

  • האם לקנות ואז למכור או הפוך – שאלה שאני נשאלת מדי יום. אנחנו יכולים להבין שהקונה רוצה לדעת בבטחה שיש לו מה לקנות אך אם אין לכם סכום כסף משמעותי בצד וביטחון כלכלי אתם עלולים לקנות ואז למכור את הבית שלכם מתוך לחץ ולהפסיד הרבה כסף בעסקה. לכו לראות נכסים המתאימים למה שאתם מחפשים, קבלו ביטחון ואז צאו למכירה עם פינוי ארוך.
  • מיסוי מקרקעין – כידוע לכם, ישנם 3 סוגים של תשלומים שיש לקחת בחשבון: מס שבח, היטל השבחה ומס רכישה. תלוי אם זאת קנייה או מכירה או גם וגם. כל אחד מהם יכול לעלות הרבה מאוד כסף ולהוות שיקול בכדאיות העסקה. לפני שאתם יוצאים לדרך התייעצו עם עו"ד המתמחה במקרקעין באילו עלויות מדובר.
  • מציאת הנכס שהכי נכון ומתאים לכם – לפני שקונים נכס חשוב לקחת בחשבון את ההתאמה שלו לצרכים שלכם: נגישות, תחבורה ציבורית, מרכז קהילתי, מרכז יום לקשיש, בתי ספר, התאמה למשפחות עם ילדים ועוד. לא מספיק להתלהב מהנכס עצמו.
  • חשוב לדעת מיהם השכנים העתידיים שלכם – מומלץ לדבר עם הועד, עם כמה שכנים בבניין, עם השכנים מעל הדירה שאתם מתכננים לקנות.

לסיכום,


שיהיה לכם המון בהצלחה ברכישת הדירה הראשונה או הבאה שלכם.

אם אתם רוצים להתייעץ איתנו בכל דבר בדרך אנחנו פה בשבילכם.

האחים גלי וירון שמיר, רי/מקס אבניו 03-758-20-80 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem