כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כל ההגבלות והקנסות לקראת התרחיש של סגר מלא

הקנסות וההגבלות לקראת הסגר

לפני שיתחיל הסגר (על פי השמועות), אנחנו עושים לכם סדר מה מותר ומה אסור, ומה תפקיד המשטרה בתוך כל זה:

ההנחיות מדברות, נכון לעכשיו, על איסור התקהלויות מעל עשרה אנשים, הגבלת פעילות בילוי ופנאי: אסורה הפעילות בקניון (למעט מקום למכירת מזון, בית מרקחת או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצויים בקניון), דיסקוטק, בר פאב, בית אוכל כולל בית אוכל במלון, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בתי מרחץ, בתי קולנוע, תיאטראות, מוסדות תרבות, פארק שעשועים, לונה פארק, עסקים לטיפול לא רפואי בגוף האדם, מקומות לעריכת מופעים וירידים, כלי
שיט ציבורי, רכבל, מוזאון ואתרי מורשת.

השר ארדן הורה למשטרה להערך לתרחיש של סגר מלא. יחד עם זאת יחלו גם מתן קנסות – כל מי שיפר את הבידוד הביתי עלול לקבל קנס של 5,000 ש"ח, הקנס על התקהלות יכול להגיע עד 3,000 ש"ח.

ממשטרת ישראל נמסר: בהתאם להנחיות משרד הבריאות, משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מוגברת לסיוע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה במניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל במישור המבצעי, החקירתי והמודיעיני. האכיפה מתבצעת בכל רחבי הארץ באמצעים גלויים וסמויים ע״י כלל השוטרים ובפרט באמצעות כוחות משימה יעודיים שהוקצו לכך ברחבי הארץ בשיתוף עם פקחי משרד הבריאות. במצבים של הפרות חריגות, פותחת המשטרה בחקירה ומפעילה את הסמכויות הנתונות לה מכוח החוק לביצוע משימה לאומית זו.

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה למניעת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו.


במאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: שוטרי משטרת ישראל ממשיכים לפעול כל העת במסירות להסברה ואכיפה בהתאם לצו בריאות העם, בדגש על מפרי בידוד, התקהלויות אסורות והפרות חריגות של בתי עסק, הכל במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

הבוקר התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה אודות התקהלות אסורה במוסד לימודי בת"א. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו בהתקהלות של למעלה מ-200 אנשים בניגוד לחוק ופעלו לפיזורם.

בנוסף בעקבות ביקורות רבות שביצעו שוטרים בימים האחרונים בבתי עסק ברחבי הארץ, בתום שימוע שהתקיים היום, משטרת ישראל הוציאה צו סגירה למשך 20 ימים לבעל מסעדה בשגב שלום שבדרום, זאת לאחר שהפר פעמיים את צו בריאות העם תוך סיכון האוכלוסייה והמשיך בהפעלת בית העסק שלו כבשגרה.

גם בשעת חירום לאומית זו, שוטרי משטרת ישראל מצויים בחזית העשייה ופועלים במסירות בעל שעות היממה למען אזרחי ישראל. נכון להיום כ-450 שוטרים ושוטרות מצויים בתנאי בידוד בית בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אולם עד כה לא אותרו חולי קורונה מאומתים בקרב משרתי המשטרה.
נזכיר כי המשטרה פועלת במתכונת מתוגברת וממשיכה כל העת בביצוע משימות אכיפה, שמירת הסדר והביטחון מתוף תפקידה וחובתה גם בעת הזו. השוטרים פועלים בקו החזית וכמו גם יתר המגיבים הראשונים, השוטרים פועלים מתוך תחושת שליחות וממשיכים להעניק שירותי משטרה מלאים לאזרחי ישראל לצד משימות האכיפה הקשורות לבלימת התפשטות הנגיף.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem