כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני כניסת יום הכיפורים

מועדי כניסה ויציאת הצום -תחזית מזג האויר והמלצות מד"א

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני כניסת יום הכיפורים

כניסת הצום-יום רביעי

ירושלים – 18:09

תל אביב – 18:26

חיפה – 18:18

באר שבע – 18:27


צאת הצום-יום חמישי

ירושלים – 19:19

תל אביב – 19:21

חיפה – 19:21

באר שבע – 19:21

תחזית מזג האוויר מאת השרות המטראולוגי הישראלי

תחזית ליום רביעי 15/09 היום:

מעונן חלקית עם ירידה קלה של הטמפרטורות. במהלך היום יתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. הלילה: מעונן חלקית, לקראת בוקר ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

חמישי 16/09

 מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת של הטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. עד שעות הצהרים עדיין יתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמישור החוף.

שישי 17/09

 מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. בבוקר ייתכן טפטוף לאורך מישור החוף.

שבת 18/09

 מעונן חלקית עד בהיר עם עלייה קלה בטמפרטורות.

במד"א מגישים לציבור את המדריך המלא לצום בטוח:

ארוחה מפסקת:
1. בכדי להקל על הצום, במיוחד עבור בני נוער, אשר צמים לראשונה, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות לפחות 2 ליטרים של מים עד כניסת הצום, ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין (קפה, קקאו, קולה, תה וכו'). כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים, המגבירים תחושת צמא.
2. יש להימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, כמו חמוצים ופיצוחים, הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא.
3. בתפריט הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב מאכלים מכל קבוצות המזון: פחמימות מורכבות עם חלבונים, שומנים וירקות, דבר חשוב ליצירת תחושת שובע לזמן רב.

במקרה חירום רפואי בבית הכנסת:
יישומון "מד"א שלי", שניתן להוריד בחינם בכל טלפון חכם, כולל במכשירים חכמים כשרים, מאפשר לציבור המתפללים לחייג אל מוקד החירום 101 של מד"א בלחיצת כפתור. עם קבלת השיחה במוקד, ידעו החובשים והפראמדיקים מיד את מיקומו המדויק של המתקשר, מה שיסייע להגעה מהירה של צוותי מד"א למקום.
 
חולים, קשישים ונשים בהריון:
מד"א ממליץ לחולים, קשישים ונשים בהריון, להתייעץ עם רופא לפני הצום, בדגש על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, מחלות לב, טרשת עורקים, חולים אונקולוגים, ומושתלי כליות, לב או כבד. זאת, בשל החשש שתסמיני המחלה יחמירו עקב הפסקת נטילת התרופות. הנחיה זו מופנית גם כלפי הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פעילות יתר או חוסר של בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד.
 
פגיעה בתפקודי הכליות:
עקב הימנעות משתייה במהלך הצום, עלולות להיווצר בגופנו אבנים בכליות. מדובר בבעיה המתגלה לרוב בעתות צום. הסימנים הראשונים לפגיעה במערכות הגוף בשל חוסר נוזלים הם כאבי ראש, טשטוש ראייה, ובשלב חמור יותר, קשיים במתן השתן ופגיעה במערכות הגוף האחרות. על מנת לצמצם את הסיכונים לפגיעה בתפקודי הכליות, על הצמים מומלץ להישאר במקומות מוצלים וממוזגים.
 
התייבשות:
הימנעות משתייה ומזון עלולים לסכן את הצמים ולגרום להתייבשות. יש לשים לב במיוחד לתינוקות, ילדים וקשישים. בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות (חולשה, סחרחורות, בחילות והקאות) יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת צוותי מד"א למקום.
 
נשים בטיפולי פוריות:
במהלך יום הכיפורים פראמדיקים של מד"א יזריקו תרופות לנשים בטיפולי פוריות. נשים הנמצאות בתהליך של טיפולי פוריות וזקוקות לסדרת זריקות הורמונאליות, ועפ"י המלצת הרופא המטפל חייבות לקבלן בתאריכים ובשעות הנקבעים מראש, יוכלו במידת הצורך להתקשר למד"א בטלפון 101 על מנת לתאם מראש את הגעתן לתחנת מד"א הקרובה אליהן ביותר. בעת ההגעה לתחנות מד"א לצורך ביצוע הזריקות, יש להביא את החומר להזרקה וכן את הפניית הרופא המטפל עם התאריך והשעה של ההזרקה, מינון, מיקום ואופן ההזרקה (תוך שרירי או תת עורי). הפראמדיקים של מד"א יזריקו את התרופות אך ורק למטופלות שכבר קיבלו לפחות זריקה אחת לפני כן מאותה התרופה.
 
יציאת הצום:
מומלץ לשבור את הצום עם כוס שתייה מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם ממרח. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה.
 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem