כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כל מה שרציתם לדעת על עיסוי הוליסטי

טור דעה מאת רואי פרסול

לא יודע במה אתם עובדים, אבל אני – כמו שבטח כבר הבנתם – יושב הרבה שעות על המחשב. יושב ויושב, עד שהטוסיק כואב, הגב מוציא קולות ומתעייפות האצבעות. "אני חייב מסאז'", הודעתי לעצמי. אבל לא סתם מסאז' ליטופים, אלא טיפול שיהיה רפואי, שייתן מענה לכאבים הספציפיים שלי.

ואם כבר רפואי, אז נלך למומחים. לקופת החולים. מסאז' בקופת חולים?! אני שומע אתכם שואלים. כן, גם אני הופתעתי.

כללית רפואה משלימה היא רשת המרפאות לרפואה משלימה אינטגרטיבית הגדולה והמובילה בישראל, ותוכלו למצוא בה מגוון רחב של טיפולים המתאימים לכל הגילים – מינקות ועד גיל הזהב. הרשת הוקמה בשנת 1997 וכיום מונה כ-50 מרפאות בפריסה ארצית. כל הטיפולים נבחרו תוך הקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר המקובלים גם בעולם המערבי וניתנים על-ידי מיטב המטפלים בארץ. החוויה משלבת מקצועיות וטיפולים איכותיים, פיקוח רפואי ואווירה נינוחה ותומכת.

כל מטופל הפונה לקבלת טיפול משלים בכללית רפואה משלימה יתייעץ עם רופא של "כללית רפואה משלימה", עוד בטרם החל בקבלת טיפול כלשהו. הרופא יבחן את התיק הרפואי של המטופל ויערוך תשאול מקיף, וזאת על מנת להתאים עבורו תוכנית טיפולים יעילה ובטוחה בהתאם לצרכיו האישיים. תכנית זו תתבסס על שיטת טיפול מסוימת או תשלב בין שיטות טיפול שונות הקיימות בכללית רפואה משלימה. במידת הצורך הרופא יפנה את המטופל לבדיקות ובירורים במסגרת הרפואה הקונבנציונלית, זאת במטרה לזהות מצבים שימנעו סיכונים מהמטופל.

לאחר שיחה טלפונית והבנת הכאבים שלי, המליצו לי על עיסוי רפואי הוליסטי.


ככה למדתי שמאות ואולי אף אלפי שנים לפני שעיסוי נקשר אצלנו לספא ולפינוק הוא שימש כתורה רפואית לכל דבר. מקורות העיסוי נעוצים עמוק בשחר הציביליזציה האנושית ואזכורים להם מופיעים כבר ברישומים סיניים בני 3,000 שנה – בעבודות אומנות מהאימפריות היוונית והרומאית ואף על גבי הירוגליפים (תווים וסימנים מיוחדים) בקברים של פרעונים עתיקים.

עיסוי מסייע מאוד להפחתת כאבים, להקלה על הגוף ולהרגעה. לאורך שנות ההיסטוריה הרבות התפתחו בכל חלקי העולם סוגים שונים של עיסויים: העיסוי הסיני (שיש מי שקורא לו "העינוי הסיני"), העיסוי התאילנדי המסורתי, העיסוי ההודי (מתוך האיורוודה) והעיסוי השוודי המוכר לכולם, שבעצם הביא את אומנות העיסוי המזרחית אל המערב ועבר שינויים מסוימים בעקבות הידע באנטומיה ורפואה מערביות.

עם התפתחות חקר האנטומיה האנושית התברר כי עטיפות השרירים בגוף (הפאציות) יכולות להתעבות, לאבד גמישות או להידבק אחת לשנייה ולגרום לפעילות לקויה של הנעת שרירים, וכי הנעה קבועה של שרירים האלו תמנע את הבעיה ותאפשר לשרירים גמישות וטווח תנועה אופטימלי. הגילוי הזה הביא להתפתחות העיסוי הרפואי ההוליסטי שמבוסס על שילוב טכניקות טיפול מערביות כמו "עיסוי רקמות עמוק", וצורת חשיבה הוליסטית מזרחית (התופסת את הגוף והנפש כשני חלקי השלם שאינם ניתנים להפרדה ומשפיעים אחד על השני – יינג ויאנג).

חקר גוף האדם ותנועת השרירים והפאציות עדיין נמשך כיום ומוביל לגילויים נוספים, המשפיעים על הטכניקות הקיימות ומשכללים אותן. העיסוי הרפואי משתלב בצורה אופטימלית עם חיי היומיום של המאה ה–21, המתאפיינים במקרים רבים בשעות עבודה ארוכות, ישיבה אינסופית מול מסכי מחשב וטלוויזיה, תזונה לא מאוזנת ושעות שינה קצרות מדי. השרירים שלנו הם אלו שנמצאים "בחזית המאבק", והם זקוקים לטיפול מקצועי תקופתי שישמר אותם ויעניק להם תנועה וגמישות.

למי מתאים הטיפול?

העיסוי הרפואי – הוליסטי מתאים גם למבוגרים וגם לצעירים, הורים צעירים בוודאי שמעו גם על עיסוי תינוקות.

עיסוי רפואי הוליסטי יעיל מאוד בהזרמת הדם ופינוי הרעלנים בגוף, אבל לא רק. עיסוי יכול לסייע בהענקת גמישות טובה יותר והגדלת טווחי התנועה בשרירים, הפחתת מתח וחרדה, הקלה על תסמיני מיגרנות וכאבי מחזור, הורדת לחץ דם גבוה ועוד.

עיסוי הוא גם מענה מצוין לאנשים שעוסקים בספורט, כתחביב או כמקצוע, הם זקוקים לטיפול המקצועי הזה עקב השימוש הרציף ורמת המאמץ הגבוהה שהם משקיעים. זאת גם הסיבה שמועדוני וקבוצות ספורט מקצועניים מעסיקים מעסים רפואיים כחלק מהסגל הרפואי שלהם.

כמו בספא, את הטיפול עצמו מבצעים על מיטת טיפולים, ישירות על גוף המטופל באמצעות שמנים, כאשר גופו של המטופל מכוסה בסדין והמטפל חושף רק את האזור עליו הוא עובד. מהלך העיסוי משתנה בהתאמה למצב הרפואי והדגשים שנתן המטופל בתחילת המפגש, ולעיתים יתמקד המטפל בקבוצה קטנה יותר של שרירים באותו טיפול כיוון שהעומק אליו נדרש להגיע מצריך התקדמות איטית ועדינה.

בנוסף לעיסוי עצמו, ולפי הצורך, המטפל יכול לבצע הנעות, סיבובים ומתיחות של מפרקים ושרירים בגוף המטופל, כמו גם הפעלה של שרירי מסוימים בגוף מול התנגדות מבוקרת מצד המטפל כדי לאזן בין השרירים. המטפל אמנם מבצע את הטיפול עם קשב רב למטופל, אך למרות זאת יש לקחת בחשבון כי עוצמת הטיפול יכולה להשתנות בהתאם לגיל ולמצב הרפואי של המטופל, ויש פעמים שהטיפול ילווה בתחושות אי-נוחות מסוימת בשרירים שטופלו (ריאקציות). לאורך סדרת הטיפולים המטפל לומד להכיר את גוף המטופל ואת העוצמות אותן הוא יכול להפעיל בטיפול.

אחת התוצאות הרצויות בטיפול כזה היא ששרירים שהתכווצו, ועם הזמן התקבעו, חוזרים לאורך המקורי שלהם וכך חוזרים למעשה לפעול בצורה רציפה ויעילה לאורך זמן, ללא כאבים, הקרנות או "נימול" שנגרמו כתוצאה מהכיווץ. עיסוי מוצלח יגרום גם לשחרור אנדורפינים למחזור הדם ויסייע להפחתת התלות במשככי כאבים ונוגדי דלקות. מומלץ לעבור עיסוי כתחזוקה שוטפת כיוון שצריכה קבועה שלו משפרת את יעילות הטיפולים.

תפרגנו לעצמכם.

קרדיט צילומים מצורפים: שאטרסטוק

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem