כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כתב אישום נגד חברת מבנים ונתיבים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד האחראיים על קריסת עגורן צריח באתר בנייה בבת ים.

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד חברת מבנים ונתיבים בע"מ, גיא עטיה ועומר עטיה, בגין אחריותם לקריסת עגורן צריח באתר בנייה בבת ים. הנאשמים מואשמים בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות בדרך של שימוש לא זהיר במכונות.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד מיטל מור, חברת מבנים ונתיבים שימשה כמבצעת הבנייה של פרויקט מגורים באתר בנייה בבת ים. גיא עטיה שימש כמנהל הנדסה ומנהל העבודה באתר. עומר עטיה שימש כמנהל התשתיות והלוגיסטיקה באתר מטעם החברה.

גיא ועומר עטיה או מי מטעמם, קיבלו תכנית מהנדס לביסוס העגורן,  אשר לא תאמה את הוראות היצרן. כשלא עלה בידם לבצע את התכנית כלשונה, ביצעו השניים את ביסוס העגורן בשטח, באופן שגוי ולקוי, בניגוד לאמור בתוכנית ומבלי שפנו אל המהנדס והציפו בפניו את הקושי ביישום התכנית. כפועל יוצא, בוצע ביסוס העגורן על ידי השניים באופן החורג מהותית מתכנית ביסוס העגורן ובאופן המסכן את יציבותו ובטיחותו של העגורן.

ביום 13.2.17 בעת שמפעיל העגורן  עבד על העגורן, קרס העגורן עקב העיגון השגוי. העגורן קרס על הכביש הסמוך לאתר וזרוע העגורן חדרה את תקרת החניון התת-קרקעי בבניין הסמוך לאתר. כתוצאה מקריסת העגורן, נגרמו למפעיל העגורן שברים רבים בגופו, הוא אושפז לתקופה ממושכת בבית החולים,  נזקק לסדרה של ניתוחים ובהמשך עבר ניתוח לקטיעת רגלו.  בנוסף נפצעו בתאונה עוברי אורח ששהו ברכבם בסמוך למקום.

על פי כתב האישום, הנאשמים נהגו ברשלנות בכל הנוגע לביסוס העגורן שבפיקוחם, לא נקטו באמצעי הזהירות המתבקשים לשם הבטחת יציבותו ובכך סיכנו את חייהם של העובדים באתר ושל עוברי האורח וגרמו לתאונה.


כתב האישום מוגש לאחר שטענות הנאשמים בשימוע נבחנו ונדחו.

החקירה בוצעה על ידי מפלג הונאה של מחוז תל אביב במשטרה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem