כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לאן נעלמה מועצת הנוער של חולון?

שנתיים שאין מועצת נוער עירונית

למערכת הגיעו תלונות רבות על כל מועצת הנוער העירונית וסמינר מנהיגות עירוני מושבתים כבר שנתיים וסובלים מחוסר פעילות.

אם לתלמיד אומרת למערכת: אני רואה בערים אחרות איזו פעילות ענפה יש לבני הנוער דרך מועצת הנוער ואני תוהה למה בחולון לא השכילו לפתח את תחום הנוער?למה אין מועצת נוער בחולון כמו כל הערים.

תלמידה העולה לכיתה י" השנה מספרת למערכת אני מסתכלת על ערינו השכנות ופשוט מתמלאת קנאה, בעוד הערים ראשון ובת ים מפתחות את תחום הנוער ומשקיעות כספים בו רק חולון חוזרת אחורה במקום להתקדם.למה אין לנו סמינר מנהיגות נוער ?למה לא לפתח את הנוער בחולון שסובל ממחסור במקומות בילוי.פנינו מספר פעמים אני וחבריי לעיריית חולון אך לצערי לא זכינו למענה.

בדקנו מה אומר לגבי חוק הנוער לגבי מועצת תלמידים ונוער ברשות חינוך מקומית

מועצת תלמידים ונוער ברשות חינוך מקומית


1.       (א)  בכל רשות חינוך מקומית תוקם מועצת תלמידים ונוער (להלן – המועצה).

          (ב)  במועצה יהיו בין 15 ל-61 חברים, בהתאם לשיקול דעתו של מנהל יחידת הנוער באותה רשות חינוך מקומית.

          (ג)   המועצה תכלול נציגים ממוסדות חינוך, ממרכזים קהילתיים, מתנועות נוער, מארגוני נוער וכיוצא באלה, ובלבד שהם תלמידים או נערים המתגוררים בתחומה של אותה רשות חינוך מקומית.

          (ד)  נציגי המועצה ייבחרו בידי תלמידים ונערים המתגוררים בתחומה של רשות החינוך המקומית, אחת לשנה.

          (ה)  בסעיף זה, "תלמיד" – מי שלומד במוסד חינוך בכיתות ז' עד י"ב.

תפקידי המועצה

2.       (א)  המועצה רשאית לייעץ לגורמים שונים ברשות המקומית בעניינים הקשורים, במישרין או בעקיפין, בילדים ובנערים, ובכלל זה לראש הרשות המקומית, לסגנו, לוועדת החינוך, לוועדה לקידום מעמד הילד, למנהל מחלקת החינוך ולמנהל יחידת הנוער.

          (ב)  המועצה תייצג את עניינם של ילדים ונערים לפני הרשות המקומית ותפעל להעברת בקשותיהם לגורמים הנוגעים בדבר ברשויות המקומיות או ברשויות המדינה, למעקב אחר קבלת תשובות לבקשות, להופעה לפני אותם גורמים ולהעברת התשובות למבקשים.

קובי עזרן מנהל מחלקת הנוער מסר בתגובה:

בשנים האחרונות המועצה איננה ייצגה את כלל בני הנוער בעיר – הנציגים שהגיעו מבתי הספר היו מרוכזים מכ-5 בתי ספר בלבד ואינם ענו על הקטגוריה של מועצה תקינה.

כמו כן, אי היציבות במשרת מלווה המועצה העירונית, אי ההסדרה של מלווי מועצות התלמידים בבתי הספר שמזינים את המועצה העירונית ותקופת הקורונה לא הועילו להפעלת המועצה באופן תקין ונכון.

ראוי לציין כי בשנת הפעילות תשע"ט פעלה מועצה תקינה בניגוד לשנת תש"ף שאיננה פעלה כראוי.

כדי לחזק את התחום ולהחזיר את המועצה העירונית ומועצות התלמידים הבית ספריות למצבן המיטבי, נעשו מספר פעולות משמעותיות טרם תחילת שנת הלימודים/הפעילות הקרבה:

1.      יצא מכרז לקליטת מנחה/ת מועצה ראוי/ה עם יתרון לבוגר המועצה- עד סוף חודש ספטמבר כולי תקווה שנקלוט עובד/ת ראוי/ה.

2.      לבקשתנו, הוקצתה לנושא רפרנטית ממשרד החינוך (מדריכה העוסקת בנושא בפ"ת) שתלווה את מנהל התחום הנבחר (מנהיגות) במחלקה.

3.      נעשתה עבודה אל מול כלל בתי הספר בעיר לקליטת רכזי מועצות תלמידים מתאימים ובניית תוכן ייחודי עבורם לחיזוק המועצות הבית ספריות ע"י מרכז ההדרכה העירוני לנוער.

4.      בשת"פ למול האגף לתכנון אסטרטגי, אנו בונים מודל ייחודי למועצה העירונית תוך ניתוח אופי פעילות מועצות התלמידים בעיר.

אני סבור ובטוח שפעולות אלו יובילו לפעילות מועצות תלמידים ענפה, מועצת נוער עירונית משגשגת וסמינרי מנהיגות איכותיים וטובים.

אעדכן בשמחה במרוצת השנה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem