כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לדעת יותר על ההיתר

מפעילי גני ילדים בדירות למגורים נדרשים להוציא היתר לשימוש חורג טרם תחילת הפעילות בגן,

לקראת שנת הלימודים תשפ"א, מבקש הפיקוח על הבנייה בעיריית חולון להזכיר כי הפעלת גני ילדים בדירות למגורים או בדירות שמיועדות למגורים, כרוכה בהוצאת היתר לשימוש חורג, וזאת בהתאם לחוק התכנון והבנייה. 

הפעלת גנים פרטיים, שבהם ריכוז גבוה של ילדים, דורשת התייחסות מבחינות רבות, בהן תברואתיות ובטיחותיות. בנוסף, להפעלת גנים מעין אלה בשכונת מגורים יש גם היבטים סביבתיים ועל כן, נדרשת בחינה חוקתית של הרשויות המוסמכות. בעלי עסק שאינם דואגים להסדיר את הנושא כחוק, טרם הפעלת הגן ולא בדיעבד, מסתכנים בתביעות ובהפעלת הליכים פליליים נגדם. במחלקת הפיקוח על הבנייה מבקשים גם מציבור ההורים להקפיד ולדרוש מבעלי הגן להציג בפניהם את ההיתר או לחילופין לבדוק זאת בעירייה.

יצוין, כי אין צורך בהוצאת היתר מעין זה עבור משפחתון (שמדמה משפחה גרעינית מורחבת), שכולל עד 5 ילדים. במידה שבמשפחתון שוהים עד 9 ילדים, יש לבחון פרטנית את הצורך בהוצאת היתר לשימוש חורג מול מחלקת הפיקוח על הבנייה. בכל מקרה שבו שוהים במסגרת החינוכית 10 ילדים ומעלה חובה, על פי החוק, להוציא היתר לשימוש חורג.

פרטים נוספים ניתן לקבל במחלקת הפיקוח על הבנייה בטל' 03-5027458.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem