כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

להיות אדם קדמון

-טור התיירות מאת רואי פרסול

להיות אדם קדמון-טור התיירות מאת רואי פרסול

לפעמים כל מה שבא לך, זה להיות אדם קדמון. להסתובב עם נבוט ביד ולעשות מה שבא לך בלי כל הפוליטיקלי קורקט והמגבלות שהעולם המודרני מאלץ אותנו ליישר איתם קו. העניין הוא שאם אשכרה תצאו מהבית עם נבוט ותתחילו לרדוף אחרי חיות כדי לסדר לעצמכם ארוחת ערב, תגמרו בבית המעצר, או במוסד לחולי נפש. בקיצור, לא מומלץ.

מה שכן מומלץ, זה להגשים חלום במסגרת האפשרית. למשל, לישון במערה. נכון, אתם יכולים לקחת רכב שטח, להסתובב במדבר יהודה ולמצוא מערה אמיתית, כזאת שחצובה בתוך ההר במשך מאות שנים, לפרוס מחצלת ולהעביר בה את הלילה. אבל זה הרפתקני מדי בשבילנו, בטח עם ילדון בן שלוש ותינוק בן חודשיים.

החלום הקדמוני הזה הביא אותי לחפש לי מערה, אבל עם פסיליטיז. כזאת שאוכל להרגיש בה אדם קדמון, אבל שגם לילדים ולאישה יהיה נוח.

ככה הגענו לצימר המערה במושב חוסן שבגליל המערבי. מדובר במתחם מפנק, עם גינה, ג'קוזי ובריכה, אבל במקום צימרים תמצאו מערות. כל מערה נראית קצת אחרת, אבל הקונספט זהה: תרגישו כמו בבית מלון, אבל תתמזגו עם הטבע. הקירות לא ישרים, התקרה לא אחידה, וקר לאללה בפנים. כמו מערה, בקיצור.


שעה אחרי שהגענו למתחם כבר הבנתי שאולי בחופשה הזאת הגשמתי חלום לעצמי, אבל מי שהולך ליהנות במיוחד מכפר הפלינסטונז הזה הוא נועם, בני בן השלוש. הוא לא הפסיק לרוץ בין המערות, לחקור את המקום החדש והמוזר, לשחק בחצר, להתחבא מאחורי הסלעים, להזיז אבנים בעזרת טרקטור הצעצוע שלו ולצרוח מאושר. רק זה היה שווה את הנסיעה. למזלנו, נפלנו על שרב אביבי חם ומהביל, והמערה היוותה את המפלט המושלם מכל החום הזה. לא משנה כמה חם בחוץ, בפנים המערה שומרת על אותה טמפרטורה קרירה.

למרות השרב, המים בבריכה היו קרים מדי עבורנו, ומצאנו את עצמנו רובצים כמו היפופוטמים בג'קוזי המחומם. לכל אורח במתחם מחכים, אגב, שני ג'קוזים: אחד בתוך המערה, פרטי לגמרי ומושלם עבור זוגות שמחפשים להכניס קצת רומנטיקה, והשני ג'קוזי חיצוני גדול שמשותף לכולם, אבל רוב הזמן יהיה פרטי עבורכם, כי מיעוט המערות מבטיח שגם אם הכל יהיה מלא, לא יהיה לאף אחד צפוף.

קל למצוא את המערה בחוסן, משום שהיא שייכת לרשת V Club, רשת וילות ומתחמי נופש.

הרשת מציעה ללקוחותיה וילות ממותגות כמלונות פרטיים ומתחמי נופש – 'תיירות אלטרנטיבית', תוך התמחות בקבוצות אירוח קטנות ובהעשרת עולמות התוכן וחווית האירוח בווילות השונות. דגש רב מושם על החוויה במתחמי האירוח תוך כדי שימוש במערכות טכנולוגיות וביצירת תוכן המחבר בין קבוצת האורחים ומציע חוויה מגבשת וחופשה שלא תישכח.

וילות הרשת מתאימות לאירוח משפחות עם ילדים, זוגות וקבוצות חברים, ועדים וארגונים, ימי כיף ועוד. הרשת מפעילה מערך הזמנות דיגיטלי 24/7 תוך כדי שימוש במערכות המתקדמות ביותר במטרה להבטיח את החופשה הטובה ביותר עבור קהל לקוחותיה.

החברה מנהלת מעל 20 וילות יוקרה ומתחמי אירוח ייחודיים, עם סך של מעל ל-180 חדרים. בין היישובים השונים בהם פרושה הרשת – גורן וחוסן בגליל המערבי, נוף כנרת בגליל העליון, חושן (ספסופה) במרום הגליל ועוד.

בצימר תקבלו גם ארוחת בוקר מצוינת, אבל לארוחת הערב תצטרכו לדאוג בעצמכם. השכנים במערה לידינו הביאו מנגל ופתרו את הבעיה, אבל אנחנו החלטנו ללכת על חוויית האדם הקדמון עד הסוף ולחפש חוויה קרניבורית של ציידים בכפר. ככה הגענו למסעדת השף האנטר האוס Hunter house (בית הצייד), מרחק של 20 דקות נסיעה מחוסן. המסעדה בבעלות השף באשיר סלימאן מכפר ג'יש (גוש חלב), מביאה לכפר קונספט וניחוח של בית ציידים אמריקאי, ומציעה מגוון נתחי בשר משובחים מיושנים מעגלות, אשר נצלים על אש גלויה באסכלה, ומול עיני הסועדים על גריל עצים הולנדי מיוחד הממוקם במרכז המסעדה.

בדרך כלל, כשמגיעים לצפון מחפשים תמיד את המסעדה שתגיש את החומוס הכי טוב, או את הארוחה המזרחית עם מגוון הסלטים הערבים המיוחדים. בית הצייד יוצאת דופן בנוף המסעדות הללו בכפר, והיא מביאה חוויה קרניבורית לחובבי הבשר, ובעיקר אווירה קסומה של בית ציידים אמיתי. ההיצע הקולינרי מתבסס על טהרת נתחי בשרים גדולים משובחים שמגיעים מעגלות, שמטופלים באהבה על ידי באשיר שלו 17 שנות ניסיון בתחום המסעדנות, בוגר סוג 5 בטבחות בהולידיי אין טבריה, ומרצה ללימודי טבחות בעמל הישגים.

סלימאן בחר בקונספט של בשר משובח, ואווירה כפרית של ציידים בשל אהבתו לתחום הצייד. התפריט מציע נתחי בשר משובחים וענקיים כמו: טומהוק, פריים ריב, פורטהאוס, סטייק טיבון ונתחים רגילים כמו: פילה, אנטריקוט, סינטה, ושייטל שיושנו כחודש בטמפרטורה מבוקרת בין 0-2 מעלות במקרר יישון המוצג בכניסה למסעדה כך שהסועד יוכל לבחור את הנתח המתאים לו ביותר. לאחר מכן הם נצלים על אש גלויה בשני מצבים: נתחים של 1 קילו ומעלה ייצלו על אש קטנה וממושכת, וסטייקים כמו טומהוק, טיבון, פורטהאוס וצלעות על אש גבוהה. בנוסף ממוקם במרכז המסעדה גריל הולנדי חברתי, בצורת קונוס מונח על גזעי עץ טבעי, מעליו פלטה בעובי של 2 ס"מ שעליו צורבים את הנתחים והירקות הנלווים. התפריט כולל סלטים ירוקים שילכו טוב עם הבשר כמו: סלט בריאות- עשבי תיבול טריים, חמוציות, צנוברים ושקדים; סלט קפרזה רענן; וסלט פטוש (מחירם 35 ₪) מנות ראשונות כמו: ברוסקטה טרטר פילה עגל (28 ₪); קרפאצ'ו סינטה עגל (38 ₪); נקניקיות צ'וריסוס תוצרת עצמית (33 ₪); לעיקריות נתחים מובחרים כמו: סטייק טיבון – פילה סינטה (28 ₪ ל-100 גרם), סטייק טומהוק (30 ₪ ל – 100 גרם), סטייק אנטריקוט 300 גרם (95 ₪); פורטהאוס (30 ₪ ל-100 גרם); צלעות טלה (110 ₪). המנות מוגשות בתוספת לבחירה: פירה/אנטי פסטי/צ'יפס/מג'דרה ותפו"א. בגזרת הקינוחים תמצאו את הכנאפה המוכרת (38 ₪); קונטיסה- עוגת שוקולד, קוקוס, ופיסטוק בחלב מרוכז (33 ₪). את הבשר המובחר ילוו יינות של יקב מוני ודלתון ובירות מהחבית ארדינגר ובקס. מלבד בשרים משובחים מגישים כאן גם אווירה קסומה ולא שגרתית של בית ציידים כפרי שכאילו נלקח מאגדה אמריקאית ישנה. המסעדה שוכנת במבנה אבן עתיק בכניסה לכפר, תקרת עץ טבעי, כסאות ענקיים מעץ טבעי, את הקירות מעטרים חפצים שונים של צייד אמיתי כמו: ראש של צבי, רובים, כובע צייד, משקפת, מצלמה, עורות, תיק ציידים, ואלמנטים נוספים. על השולחנות מונחות קערות של בוטני אדמה טבעיים שהסועדים מוזמנים להשליך את קליפתם לרצפה, כשהאגדה מספרת שהפעולה הזו הביאה מזל לאנשים. במרפסת המסעדה רחבת הידיים ייסובו הסועדים סביב עץ זית עתיק יומין ויצפו בנתחים שיעושנו במעשנה.

מסעדת hunter house, (בית הצייד), בכניסה לכפר גי'ש (גוש חלב), ליד בניין המועצה, פתוח: א'-שבת: 12:00-23:00

נהנינו מאוד מארוחת השחיתות, וכשחזרנו למערה שלנו, אחרי שחיסלנו כמה סוגים של חיות שונות (עוף כבש, פרה..) הרגשנו קצת כמו אותו אדם קדמון. רק לדעתי, אחרי צייד מוצלח, האדם הקדמון לא שמע מאשתו את המשפט: "מאמי, נועם נרדם. תוציא אותו בזהירות מהאוטו ותעביר אותו למערה בלי שיתעורר".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem