כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לפרוש בדרך הנכונה עבורי – אין דרך אחת נכונה לפרוש מעולם העבודה

טור אישי מאת זיוה זוהר- בעלת משרד שמתמחה ביעוץ מס ופרישה בחולון

לפרוש: בדרך הנכונה עבורי

אין דרך אחת נכונה לפרוש מעולם העבודה.

רובנו בכלל לא מצליחים לחשוב כל כך רחוק קדימה, אלא רק עסוקים בלשרוד את תקופת חיינו הנוכחית, לראות איך גומרים את החודש, ובמקסימום לחשוב ולתכנן עד החופשה הבאה או החופש הבא בבית הספר של הילדים. פרישה נשמעת לרוב כמו משהו של זקנים, שאינו רלוונטי לחיי השגרה שלנו. בפועל – פרישה היא חלום גדול של הרבה מאיתנו, כלומר היכולת להפסיק לעבוד מתוך כורח והאפשרות לבחור האם ואיך לעבוד בלי תלות בהכנסה חודשית קבועה.

פרישה אם כן, היא אחת הדרכים שלנו לחיות את חיינו במלואם, להגשים את עצמנו, ולכן זה הוא נושא שכדאי להשקיע בו זמן ומחשבה. לא משנה אם אתם קוראים את המאמר עכשיו בגיל 20, 30 או 40, עכשיו זה זמן מעולה להתעסק בפרישה ואל תכנעו להרגל לדחות זאת עוד פעם. יש כמה היבטים שכדאי לקחת בחשבון כשמסכימים לפתוח את הראש ולחשוב קדימה בצורה מעט שונה מהרגיל:

עיתוי: עצרו רגע ושאלו את עצמכם – מתי תרצו לפרוש? ולא, 'הכי מוקדם שאפשר' זו לא תשובה טובה. לא רק אנשי צבא יכולים לפרוש מוקדם, גם אתם תוכלו אם תרצו בכך ואם תתכוננו לכך. מה זה מוקדם – גיל 45? אולי 50? אולי לא תרצו לפרוש כלל כי אתם ממש אוהבים לעבוד בעבודה שלכם, או רק לצמצם את אחוזי המשרה. אלה גם אפשרויות ששווה להתייחס אליהן. רק כשתחליטו על מטרה ברורה, על יעד שניתן לשים בלוח השנה וחתור אליו תוכלו להתחיל להתכונן אליהם. עשו בירור מעמיק עם עצמכם, אולי דברו על כך עם בן או בת הזוג.


עיסוק: מה תרצו לעשות כשתפרשו מעבודה: האם רק לנוח, להיות אדונים לזמן שלכם, או שיש לכם חלומות שתרצו להגשים? לימודים למשל, באיזו מסגרת, מה אורכם ומה עלותם? כדאי להתכונן לאיזה הוצאות שלא יהיו במצב כזה. אולי אתם חולמים על התנדבות מסויימת שתדרוש מכם רכב (ביקורי בית אצל חולים) או הוצאות התחלתיות (הקמת סדנא לתיקוני אופניים בהתנדבות) ולכך שווה להיערך. גם טיולים שאתם מחכים לעשות, בארץ או בחו"ל הם חלום נהדר שכדאי לתכנן אותו מראש מבחינה כלכלית.

משפחה: איזה מקום המשפחה תופסת בחייכם ואיזה מקום הייתם רוצים שהיא תתפוס לאחר שתפרשו מעבודה? יש אנשים שרק מחכים שיוכלו לפרוש מעבודה כדי שיוכלו לעבור לגור קרוב לילדים או לנכדים, או לפחות לנסוע לבקר אותם באופן קבוע. לעומת זאת יש אנשים אצלם המשפחה היא לא גורם משמעותי בתכנון הפרישה. כל האפשרויות הן טובות, רק כדאי להקדיש להן מחשבה ולתכנן את רמת הקירבה או הזמינות שתרצו כלפי המשפחה שלכם.

בריאות: אולי זה ברור מאליו אבל קשה לא להתייחס לאספקט של בריאות כשמדברים על פרישה. הרי עם עליית הגיל יש סיכונים בריאותיים שעולים וכדאי לתת על כך את הדעת. אם אנחנו רוצים לחיות טוב בפרישה, כמו כל אספקט אחר – עלינו לדאוג לבריאות שלנו כבר מעכשיו. קודם כל זה אומר לדאוג לבריאות הפיזית והנפשית שלנו ולא להזניח גורמי סיכון כמו משקל עודף, לחץ דם גבוה, לחץ, מתח, בעיות שינה, כאבים כרוניים, בעיות עיכול, בעיות עור או כל דבר אחר שיש לנו נטייה לדחות כשהעבודה לוחצת. קחו את עצמכם בידיים – זה ישתלם גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך כדי שתוכלו להנות מהפרישה שלכם כמו שצריך.

פיננסים: אמנם אחרון אך ממש לא פחות חשוב הוא התחום הפיננסי. אמנם יש לנו נטייה להתייחס אליו אך לרוב אנחנו ולא עוצרים להבין אותו לעומק – כמה כסף ארצה שיהיה לי כל חודש לאחר הפרישה, כמה חסכונות יש לי כעת, מה המרכיבים של חסכונות הפנסיה שלי, האם יש לי אפשרות להגדיל את החסכונות לקראת הפרישה, כמה כסף בדיוק אקבל כל חודש לאחר הפרישה והאם זה סכום שמספק אותי. אילו הטבות מס יש לפורשים ועל אילו חסכונות הם חלות. כל אלה שאלות שכדאי לענות עליהן, ואם

יש קושי בכך, כמו אצל רובנו, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיעשה לכם סדר ויעזור לכם לבנות תכנית ריאלית שתדאג לכך שתגיעו לגיל הפרישה המתוכנן (והריאלי) עם סכומי הכסף הנדרשים לכם.

אם החלטתם שהנושא הזה חשוב לכם ואתם רוצים לעבור את התהליך הזה של הכנה לפרישה בצורה מסודרת עם ליווי מקיף הכולל את כל ההיבטים שישפיעו על הפרישה, לא משנה בני כמה אתם כעת, מוזמנים לפנות אליי ואשמח לעזור לכם בכך ולתרום מהנסיון הרב שצברתי בתחום.

זיוה זוהר

יועצת מס ומתכננת פרישה

בעלת משרד שמתמחה ביעוץ מס ופרישה בחולון

050-2324335

http://www.zivazohar.co.il

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem