כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לקראת תפילות תשרי

עיריית ראשון לציון תכשיר מתחמי תפילה

לקראת תפילות תשרי

עיריית ראשון לציון תכשיר מתחמי תפילה בסמוך לבתי הכנסת

הקמת מאהלי תפילה, הכשרת מוסדות ציבור לתפילה והתקנת הצללה בסמוך לבתי הכנסת * חגי תשרי מתקרבים בצעדי ענק ועיריית ראשון לציון, באמצעות החברה העירונית, תעמיד לרשות בתי הכנסת בעיר פתרונות שיאפשרו קיום תפילות תחת הנחיות משרד הבריאות

חגי תשרי בפתח ובעיריית ראשון לציון מבקשים לעבור את התקופה הזו בשלום, מבלי להידרדר בדירוג תוכנית הרמזור. לשם כך, הנחה ראש העירייה, רז קינסטליך, את החברה העירונית לגבש תוכנית לתת מענה לבתי כנסת שבהם צפויה נוכחות גבוהה.

בחברה העירונית גיבשו תוכנית ובה שלוש הפתרונות אפשריים, בהתאם לתנאים הפיזיים בבית הכנסת.


הקמת מאהלי תפילה, הכשרת מוסדות ציבור לתפילה והתקנת הצללה בסמוך לבתי הכנסת * חגי תשרי מתקרבים בצעדי ענק ועיריית ראשון לציון, באמצעות החברה העירונית, תעמיד לרשות בתי הכנסת בעיר פתרונות שיאפשרו קיום תפילות תחת הנחיות משרד הבריאות. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "חשבנו על דרכים יצירתיות שמצד אחד יאפשרו את קיום המנהגים ותפילות  החג לתושבים ומצד שני לא יובילו חלילה לעלייה בתחלואה וסיכון חיי אדם. זו משימה לא פשוטה, שדורשת כוח אדם גדול ותקציב ייעודי. העירייה תעמוד לצד בתי הכנסת והמתפללים. כנגד זה אנו זקוקים לשיתוף הפעולה של הציבור שיגלה אחריות, יקפיד מאוד על קיום ההנחיות וישמור על ההיגיינה. ההלכה מחשיבה את ערך החיים מעל לכל ולכן יש לנקוט בכל האמצעים הנדרשים לשם הצלת החיים. זה בדיוק המצב".

בהובלת מנכ"ל העירייה- דודי גיל, ובשילוב ידיים של מנכ"ל החברה העירונית- אלי פולק ,המועצה הדתית בראשות היו"ר הרב ישעיהו מלכא, חברת קדישא בראשות היו"ר יעקב רייכר וחבר ההנהלה ניסים אלקסלסי וחברי המועצה מיכל קלדרון, שמואל ג'מיל ואריה כהן ויועץ ראש העירייה לענייני דת, רונן זינגר, גובשה רשימה של 125 בתי כנסת בעיר שזקוקים להיערכות מחודשת לקראת החגים.

נבחנו מספר חלופות והוחלט כאמור על שלושה פתרונות. הפתרון הראשון הוא הקמת רשת צל מאווררת עם כסאות ושולחנות ברחבת הכניסה, כך שלרשות בית הכנסת יעמוד שטח נוסף באוויר הפתוח שבו ניתן יהיה לשמור מרחק בתפילה. האפשרות השנייה היא איתור חלל ציבורי גדול ממוזג ומסודר, כמו אולם ספורט בית ספר, מועדון נוער או מוסד ציבורי אחר שיוכשר לטובת הימים הנוראים.  הפתרון השלישי הוא הקמת מאהלים ממוזגים במספר שכונות חדשות שטרם הושלמה בניית בית הכנסת בהן ובמס' מוקדים שבהם ידוע על מספר מתפללים גדול/ פנים המאהל יחולק לקפסולות כך שיעמוד בתנאי התו הסגול.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem