כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לראשונה בישראל: עיריית ראשון לציון חנכה מגרש ללימוד זהירות בדרכים עבור ילדים עם מוגבלויות

המגרש הוכשר במקום חניון של המרכז השיקומי "צעד קדימה"

לראשונה בישראל: עיריית ראשון לציון חנכה מגרש ללימוד זהירות בדרכים עבור ילדים עם מוגבלויות

המגרש הוכשר במקום חניון של המרכז השיקומי "צעד קדימה", וישמש כמרכז ללימודי זהירות בדרכים לילדים עם מוגבלות. במגרש סומנו מסלולי אופניים, תמרורים ומעברי חצייה על מנת לאפשר למידה של תנועה זהירה בדרכים, ומתן עצמאות לילדים עם מוגבלות. ראש העירייה, רז קינסטליך: "פועלים כל הזמן לאפשר לילדים עם מוגבלויות עצמאות מלאה ומיצוי פוטנציאל, והמגרש יתרום לכך"

עיריית ראשון לציון חנכה היום (ראשון), בשיתוף עם עמותת "צעד קדימה", מגרש מונגש לילדים עם מוגבלויות ללימוד זהירות בדרכים. המגרש ממוקם בחנייה של המרכז החינוכי שיקומי של עמותת "צעד קדימה". במגרש סומנו מסלולי אופניים, מעברי חצייה ותמרורים וכך הוא מאפשר למידה ותרגול של תנועה זהירה בדרכים. כעת, יהיה ניתן לתרגל ניידות בכביש, תוך מתן עצמאות מלאה גם לילדים עם מוגבלויות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני גאה בפרויקט המרגש והייחודי שבוצע, במסגרתו הוסב לראשונה מגרש חנייה ישן לטובת מגרש בטיחות בדרכים, הנותן ערך מוסף של התמצאות והתניידות בטוחה בדרכים לילדים עם מוגבלויות. מהרגע שהתייבש הצבע כבר ראינו הורים וילדים רבים על המסלול, באושר יוצא דופן. עיריית ראשון לציון פועלת כל הזמן על מנת לאפשר לילדים עם מוגבלויות עצמאות מלאה ומיצוי פוטנציאל, ואני בטוח שהמגרש יתרום לכך. אני רוצה להודות למנכ״ל עמותת ״צעד קדימה״, גיא סולומון, על שיתוף הפעולה הפורה".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שיפור פני העיר, אבי חיים, מסר: "עיריית ראשון לציון פועלת כל הזמן כדי לסייע לילדים עם מוגבלויות ולאוכלוסיות נוספות. שימוש נכון בבטיחות בדרכים הוא קריטי עבור אוכלוסייה זו, שכן מעבר לתרומה לעצמאותם, יש גם חיזוק בטחון עצמאי והגנה על חייהם כמשתמשי הדרך. אני בטוח כי המגרש החדש ישרת אותם ואת צרכיהם".


גיא סולומון, מנכ"ל עמותת "צעד קדימה", אמר כי: "אנו שמחים ומתרגשים מחניכת המגרש המונגש ללימוד זהירות בדרכים. עד כה לא היה בארץ מקום המותאם באופן מדויק לילדים עם מוגבלויות, המאפשר להם לרכוש ולתרגל הרגלי זהירות בדרכים, החשובים כל כך לעצמאות היום-יומית שלהם. המגרש הזה הוא המקום הראשון בארץ הקיים בהתאמה מלאה ובאמת נותן מענה לצורך חשוב זה. פרויקט המגרש מותאם לחזון ולמודל המקצועי של העמותה, המכוון להשגת עצמאות מרבית לילדים ומתן כלים לחיים עצמם ומהווה תכנית ייחודית שעל פי רוב לא מופיעה בתוכניות הלימוד והטיפול של מסגרות דומות. אני מודה לעיריית ראשל"צ ולעומדים בראשה על שיתוף הפעולה ההדוק לאורך השנים".

התרגול במגרש מאפשר לא רק התייחסות לתנועה במרחב העירוני, הכולל כבישים ומדרכות, אלא גם בחיי היום יום בבית הספר, בבית ובשכונה. הילדים לומדים להתייחס לסביבה ולמרחב בו הם נמצאים, לייצר לעצמם יכולות לעצמאות תנועתית ורכישת בטחון בתנועה בכיסא גלגלים. המגרש החדש אף מאפשר ללמוד את המרחב, לתפוס אותו ולנוע בו לפי יכולתם. המגרש מדמה מרחב מציאות של הדרכים במרחב, במטרה לאפשר תרגול מדויק ודומה ככל האפשר למציאות, תוך התאמה ללקויות ראייה, בעיות ניידות ועוד. בנוסף, במהלך התרגול האפקטיבי והמותאם, נערך לילדים "טסט" עבור קבלת הרישיון לכיסא הממונע.

כזכור, עיריית ראשון לציון תומכת באופן קבוע בילדים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. רק לאחרונה נוספו תקנים להעסקת אנשים עם מוגבלויות בעירייה, שגם מעמידה תוכניות רבות לעידוד תעסוקה עבור אנשים עם מוגבלויות על מנת למצות את הפוטנציאל שלהם. כמו כן, באירועי פורים כל הבמות היו עם תרגום לשפת הסימנים, ובמהלך החג נחנך מרכז הנוער "באלאנס", שמשלב ילדים עם מוגבלויות בפעילויות השונות.

המרכז החינוכי שיקומי של עמותת "צעד קדימה" בראשל"צ מציין בימים אלו 30 שנות פעילות. אל המרכז החינוכי-שיקומי שמפעילה העמותה מגיעים מדי יום כ-70 ילדים בני חצי שנה עד 21, וזוכים למגוון תוכניות והעשרות. המטרה העיקרית של המרכז היא להביא את הילד למעורבות פעילה והשגת עצמאות תפקודית ואישיותית ושילובו במסגרות חיים נורמטיביות שונות כמו בית ספר, חברה וקהילה תוך מתן התמיכות הסביבתיות הנדרשות לאורך הדרך.
עמותת "צעד קדימה" הוקמה בשנת 1987 כהתארגנות הורים ואנשי מקצוע במטרה לקדם את גישת החינוך המדריך (גישת פטו) שפותחה בהונגריה, לשלבה כחלק אינטגראלי במערכת החינוך המיוחד בישראל ולהציע אלטרנטיבה להורים שחיפשו עבור ילדיהם גישה חינוכית שיקומית אחרת מהגישה הנהוגה בארץ.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem