כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מדוע יש אי סדר בבדיקות הסרולוגיות

שאלות ותשובות על הבדיקות הסרולוגיות

בעקבות פניות רבות למערכת על תורים ארוכים בכניסות לבדיקות הסרולוגיות והמתנה ממושכת לתוצאות הבדיקה הדקנו את הנושא והתשובה היא:

ממערך הבדיקות הסרולוגיות נמסר: החל מאתמול, במתחמי הבדיקות הסרולוגיות של פיקוד העורף אירעה תקלה בשרתים של קבוצת אמן מחשבים, האחראית על הפלטפורמה הטכנולוגית של מתחמי הבדיקות.
התקלות מטופלות ברגעים אלה על-ידי צוותים של חברת אמן וגורמות להאטה בפעולת הבדיקות והזנת הנתונים. כפועל יוצא, זמני ההמתנה והתורים בחלק ממתחמי הבדיקה מתארכים. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה לנדגמים.

על הבדיקות הסראולוגיות מתוך אתר פיקוד העורף:

מי אמור לבצע את הבדיקות?

הבדיקות ייערכו לילדים בגיל 12-3, שלא אובחנו עד כה כחולים ולא הוגדרו כמחלימים בעבר (ילידי סוף 2018 שמתחילים ללמוד בגן, וכן ילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים שלומדים באותה שכבת הגיל עם ילדים בני פחות מ-12 (כיתה ו') יכולים אף הם לבצע את הבדיקה הסרולוגית במסגרת המבצע). הבדיקה פשוטה וקצרה ומעניקה לילדים שהחלימו מנגיף הקורונה תעודת מחלים הפוטרת אותם מבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, ויכולת להנפיק את "התו הירוק".


מהי בדיקה סרולוגית?

בדיקות סרולוגיות מאפשרות לאתר נוגדים לנגיף הקורונה וכך לדעת בסבירות גבוהה האם הנבדק נחשף לנגיף והחלים. הבדיקה הסרולוגית לא נועדה לאתר חולים פעילים, אלא אנשים הנושאים בדמם רמת נוגדנים גבוהה מספיק.

אופן ביצוע הבדיקה

מדובר בבדיקה פשוטה וקצרה שמתבצעת באמצעות דקירה קלה באצבע ואיסוף טיפות הדם. התוצאות מתקבלות בהודעה כתובה לטלפון הנייד.

שימו לב: בשל תקלה מתמשכת במערכת התקשורת של החברה שמנהלת את מערך הבדיקות, מתבצע רישום ידני של הנבדקים. בשל כך, ייתכנו עומסים במתחמי הבדיקות ועיכובים בקבלת תוצאות הבדיקה. בחברה עושים מאמצים לתקן את התקלה בהקדם.

יש להגיע למתחם הבדיקות בליווי הורה או אפוטרופוס. יש להגיע עם תעודת זהות או עם רישיון נהיגה וספח של תעודת הזהות בו מפורטים פרטי הילדים. לא נדרש שיוך לקופת חולים.

קבלת התוצאות

התוצאה מתקבלת בהודעה כתובה לנייד, מוזנת לאפליקציית רמזור של משרד הבריאות, ומופיעה בתיק האישי בקופת החולים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem