כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מה קרה בזמן רעידת האדמה במרפאות מאוחדת?

מערכות ההתראה פעלו במרפאות מאוחדת ברמלה, מודיעין, קרית גת, חולון ורחובות

בזמן רעידת האדמה: מערכות ההתראה פעלו במרפאות מאוחדת ברמלה, מודיעין, קרית גת, חולון ורחובות.

בעת רעידת האדמה שהתרחשה אתמול בעוצמה של 5.8, פעלו מערכות ההתראה במרכזים רפואיים של מאוחדת ברמלה, מודיעין, קרית גת, חולון ורחובות – הצוותים הרפואיים והלקוחות הונחו לצאת מחוץ למבנים. אייל הראל, ממונה שעת החירום במאוחדת מחוז דרום: "הוכחנו כי מנהלי המרפאות עם הצוותים יודעים לפעול בעת חירום כמו גם בשגרה למען הצלת ורפואת הלקוחות"

רעידת האדמה שהתרחשה 220 ק"מ מרודוס, אתמול, כ-700 ק"מ מערבית למדינת ישראל, בעוצמה של 5.8, הורגשה ביישובים שונים במדינה כמו גם באגן הים התיכון. לדעת מומחים, במזל גדול – עומק הרעידה, כ-60 ק"מ בים התיכון, ועוצמתה היו הגורמים המשפיעים לכך שלא נגרמו נזקים.

מאוחדת נערכה למצבי החירום השונים ובהם רעידת אדמה והתקינה ב-49 מרכזים רפואיים ברחבי המדינה מערכות להתראה בהתרחשות רעידת אדמה. המערכות ש-13 מהן מותקנות במרפאות מחוז דרום – אמורות לכרוז במערכת הכריזה על התרחשות רעידת אדמה, בזמן אמת, ומנחה את הנמצאים במרפאה לצאת מחוץ למבנה או להיכנס למרחב מוגן, באם לא מתאפשרת היציאה החוצה, תוך השארת דלת הממ"ד פתוחה לצורך חילוץ.

אתמול, בזמן רעידת האדמה פעלו המערכות במרפאות רמלה (מרפאת הרצל), מודיעין (מרפאת לב העיר-עזריאלי), קרית גת (מרפאת מלכי ישראל), חולון (מרפאת קוגל) ורחובות (מרפאת בנימין 4, ברעידת משנה). לדברי אייל הראל, ממונה שעת החירום במאוחדת מחוז דרום, "הצוותים שתודרכו מבעוד מועד פעלו להוצאת כל המבוטחים מהמרפאות ודיווחו על מצב המרפאה. לאחר כמה דקות של אי ודאות והערכת מצב מול מנהל המחוז דני מושיוב ואחראי שעת החירום הארצי ויקטור ברו – הוברר כי אין נזקים וניתנה הוראה לחזור למרפאות".


הראל הוסיף כי "המערכות שהותקנו במרפאות, יחד עם הכנת הצוותים למצבי החירום המתבצעת בשגרה יכולות להציל חיי אדם רבים, במידה ותתרחש רעידה חזקה במדינת ישראל הנמצאת על השבר הסורי-אפריקני אבל מושפעת גם מרעידות אדמה הנגרמות בסמוך. היערכות מוקדמת מצילה חיים ומחוז דרום שערוך לתרחישים השונים הוכיח גם היום כי מנהלי המרפאות עם הצוותים יודעים לפעול בעת חירום כמו גם בשגרה למען הצלת ורפואת הלקוחות".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem