כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מחקר: שכונת רמת יוסף בבת ים – בין השכונות הנגישות ביותר בישראל

חברת מעוז דניאל תקים בשכונת רמת יוסף בבת ים את פרויקט הפינוי בינוי הענק "THE Five"

מחקר: שכונת רמת יוסף בבת ים – בין השכונות הנגישות ביותר בישראל

סקירה מקיפה שערך אלון גרינברג, מתכנן ערים ואזורים ומנכ"ל סביבות מגורים, מסמנת את השכונות שבהן לא תרגישו את הפקקים

חברת מעוז דניאל תקים בשכונת רמת יוסף בבת ים את פרויקט הפינוי בינוי הענק "THE Five"

שכונת רמת יוסף בבת ים סומנה כאחת מבין השכונות הנגישות בישראל – כך לפי מחקר מקיף שערך אלון גרינברג, מתכנן ערים ואזורים ומנכ"ל סביבות מגורים, תחת הכותרת "השכונות שבהן לא תרגישו את הפקקים".

רמת יוסף נבחרה בין 10 השכונות שצפויות להציע את "חבילת הנגישות" הטובה ביותר בישראל הכוללת תחבורה ציבורית מתקדמת, שבילי אופניים, הליכתיות, קירבה למוקדי תעסוקה ומסחר וגם גישה נוחה ברכב פרטי – ומשכך השכונה תאופיין לפי המחקר בביקושים גבוהים, ותושביה יזכו לאיכות חיים גבוהה.


הסקירה נערכה על רקע החזרה לשגרה אחרי הקורונה שהחזירה איתה גם את הפקקים הכבישים ברחבי המדינה, שחזרו גדולים ומעיקים מבעבר. אלון גרינברג מציין, כי "בניגוד לעבר, כיום נושא הנגישות התחבורתית הפך לשיקול מרכזי של משקי הבית בבחירת מקום מגורים. ואם בעבר הנגישות התבטאה בעיקר באמצעות כבישים ושימוש ברכב פרטי, הרי שכיום כבר ברור שהם לא יכולים להוות פתרון עיקרי, וההישענות עליהם לאורך שנים היא דווקא המקור לבעיות התנועה שמהן הציבור סובל בהווה".

גרינברג מוצא גם אור בקצה המנהרה – מערכות תחבורה להסעת המונים מתוכננות ומוקמות במטרופולינים הגדולים – בעיקר במטרופולין תל אביב הצפוף, בו יושק בקרוב הקו האדום של הרכבת הקלה, מתבצעות עבודות על הקו הירוק והסגול, מקודמות תוכניות שאפתניות לשלושה קווי מטרו ונסללים עשרות ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית לאוטובוסים.

לפי המחקר, שכונת רמת יוסף בבת ים היא בין השכונות שעומדות בפתחה של מהפכה תחבורתית כפי שצופה גרינברג. כבר בתוך שנתיים יהיו ברמת יוסף שלוש תחנות במסגרת הקו האדום של הרכבת הקלה. בעתיד תפעל גם תחנה של קו המטרו החצי-טבעתי 3M, שתמוקם ברחוב יוספטל הסמוך. בנוסף לכך, כבר כיום השכונה נהנית מגישה נוחה לתחנות רכבת ישראל (יוספטל וקוממיות), וכן ולנתיבי איילון.

רמת יוסף עוברת היום תנופת פיתוח ובחודשים הקרובים יחלו להבנות בה מאות דירות חדשות במסגרת פרויקטים גדולים של פינוי ובינוי. אחד המובילים שבהם הוא פרויקט המגורים "THE Five" כצנלסון בת ים שתקים חברת מעוז דניאל בשכונה. מדובר באחד מפרויקטי הפינוי בינוי הגדולים ביותר בעיר בת ים הכולל פינוי של 104 יח"ד קיימות שבעליהם יקבלו דירה חדשה גדולה ומרווחת בפרוייקט החדש וכן חניה ומחסן לכל דירה , הפרויקט כולל דירות מגורים בלבד הכולל כ-560 יחידות דיור על פני 5 מגדלי מגורים בני כ-27 קומות, 112 דירות בכל מגדל. תמהיל הדירות בפרויקט מגוון וכולל דירות 3, 4.5, 5 חדרים ופנטהאוזים שמרביתן עם נוף פתוח. לכל הדירות צמודים חניה ומחסן בחניון התת קרקעי , היתר בנייה צפוי להתקבל בסוף 2021 והאכלוס צפוי להיות במרץ 2026.

לדברי פיני מלכה, מנכ"ל משותף בחברת מעוז דניאל, "הפרויקט מציע למשפחות חווית מגורים הוליסטית ואיכות חיים במרכז הארץ, נגישות מקסימלית, מיקום אידאלי ושקט, וחינוך ברמה גבוהה בעיר המחר של גוש דן. הוא

ממוקם ברחוב כצנלסון בעיר, במרחק הליכה קצר מהים ובסמוך לקניון בת ים, לתחנת הרכבת ולנתיבי איילון, ולתחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) שצפוי להתחיל לפעול בשנה הבאה כמו גם בסמיכות למרכזי התרבות בעיר".

קרדיט:viow point

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem