כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משטרת ישראל הודיעה נעצר חשוד בהונאות פישינג (דיוג) תוך התחזות לדואר ישראל

החקירה התנהלה ביחידת הסייבר בלהב 433

נעצר חשוד בהונאות פישינג (דיוג) תוך התחזות לדואר ישראל

ביחידת הסייבר בלהב 433 התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה, לאחר שזיהו עשרות אלפי הודעות פישינג שנשלחו לטלפונים ניידים, בהן נכתב: "החבילה שלך עצר במכס, אתה צריך לשלם לשחרר אותו". להודעה צורף קישור אשר הוביל לאתר הנחזה לאתר הרשמי של דואר ישראל, שם הקורבנות התבקשו לשלם מאות שקלים באמצעות פרטי אשראי כדי שיוכלו לשחרר כביכול את החבילה שממתינה להם.

עפ"י החשד, אזרח ישראלי המתגורר בשטחים הפיץ את ההודעות, במטרה להונות אזרחים תמימים ולגרום להם לשלם מאות שקלים, כאשר התשלום הומר למטבעות דיגיטליים במטרה לטשטש את עקבותיו. בחקירה עלה כי החשוד גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים באמצעות שיטת ההונאה, כאשר במהלך התקופה שבה פעל הצליח לגרום לעשרות אזרחים להזין את פרטי האשראי ולשלם בעד חבילה שאינה קיימת.

בפעילות מאומצת אל מול גופים בחו"ל ובשיתוף פעולה עם חברות האשראי, הצליחו ביחידת הסייבר להתחקות אחר פעולותיו של החשוד ובאמצעים טכנולוגים איתרו את הארנקים הווירטואליים בהם עפ"י החשד נשמר הכסף.

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, החשוד נעצר בשטחים והובא לחקירה במשרדי היחידה. במהלך המעצר בוצע חיפוש בביתו ונתפסו אמצעי אחסון דיגיטליים. החקירה מנוהלת ע"י משטרת ישראל ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem