כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מי מנצל את הקשישים בקורונה

בידקו היטב למי אתם תורמים

בצל הקורונה רבים זקוקים לעזרה נפשית ועזרה כלכלית במיוחד האוכלוסיה המבוגרת ובשל כך רבים פונים לסיוע מהמדינה ושזו לא יכולה לסייע מספיק ניכנסים לתמונה אנשים ועמותות פרטיים.

בחולון יש מספר אנשים כמו הרצי טלמון,מיטל שרון,חווה בן משה ועמוס ירושלמי שהפכו את מפעל ההתנדבות שלהם למפעל חיים.

יחד עם זאת מספר אנשים פרטיים מפרסמים לעיתים ברשתות החברתיות בקשות לעזרה את חלקם אתם מכירים וחלקם לא ורובנו נותנים בחפץ לב אם זה תרומה כספית או סל מזון.

למערכת הגיעו תלונות רבות על ניצול ציני של המצב על כך שאנשים מבקשים תרומות מתושבי חולון וערים אחרות ללא בדיקה וללא ידיעת המצב האמיתי כאשר חלקם על פי החשד לוקח חלק מכספי התרומות לעצמו .

מיטל שרון פעילה חברתית מוכרת בעיר והמנהלת לשעבר של בית להיות הזהירה על כך ברשתות החברתיות שכתבה בין השאר:


אני מסייעת בסלי מזון וארוחות חמות לשורדי שואה וקשישים באהבה גדולה כבר שנים. מתחילת הקורונה אני מגייסת כ-80 מתנדבים/ות בכל שבוע שיבשלו ארוחות חמות לקשישים לסופש ונקודתית גם באמצע שבוע.
הרבה מכם נרתמים ומסייעים וגם מקבלת הרבה בקשות חדשות בפייסבוק ונענית באהבה.
אבל, חשוב לי להדגיש שהפרוייקט מיועד לקשישים עריריים/שלא נמצאים בקשר עם המשפחה וקשישים שהמצב הסוציו אקונומי שלהם לא מאפשר רכישת מזון.
הפרוייקט לא מיועד לקשישים שהילדים שלהם גרים לידם ולא רוצים לבשל להם ונוח להם להפיל את זה עלי. הפרוייקט גם לא מיועד לקשישים שגרים בבניינים חדשים רבי קומות עם שומר בכניסה..
ממילא רב רשויות המדינה מתנערות מהאחריות כלפי האוכלוסיה המבוגרת, אל תתנערו מאחריות גם אתם/ן כלפי ההורים/הסבים והסבתות.

מבקשת בכל לשון של בקשה, אתם מעבירים אלי פניה, תבדקו אותה. תבדקו שזה עונה על הקריטריונים של המיזם ואל תסתירו מידע. בסוף אני מצליבה מידע ומגלה את האמת.
יש הרבה אנשים שבאמת זקוקים לעזרתנו. לא רוצה לפספס אותם, כי קיבלתי פניות לא מדוייקות.

עוד פעילה חברתית מוכרת בעיר ציינה בפנינו כי יש להיזהר מפניות בקבוצות ווטסאפ ופייסבוק ויש לבדוק כל פנייה מי השולח אם אתם מכירים אותו אז רצוי להתקשר אליו לברר את נושא התרומה ולמי היא מיועדת ומקבל התרומה באם אתם מביאים לא להתבייש להתקשר ולתרום לו ישירות באם הוא זקוק לכך יש הרבה נוכלים ונוכלות ברשת שמנצלים את תקופת הקורונה ומבצעים מעשי נוכלות בעצמם או עבור אחרים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem