כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ממחזרים ללא הפסקה

שיא של מיחזור בחולון: למעלה מ-50 אלף טון פסולת מהעיר מוחזרה בשנת 2019

עלייה מרשימה בנתוני המיחזור של חולון: בשנת 2019 עמד שיעור המיחזור בעיר על 38.78%,כפול ממה שהיה שלוש שנים קודם לכן, כאשר שיעור המיחזור ב-2016 עמד על  19.45% בלבד.

בכל שנה חל גידול בשיעור איסוף הפסולת למיחזור כאשר ב-2018 הוא עמד על 36.81% ושנה לפני כן על 30.03%.

בחולון מתגוררים כ-200 אלף תושבים, שיצרו בשנת 2019 130,607 טון פסולת ביתית. 50,647 טון מתוכם הועברו למיחזור וטופלו בשני אופנים: הפרדה במקור וטיפול בפארק המיחזור חירייה, והיתר הועבר להטמנה. המרכיבים העיקריים באשפה שמיועד למיחזור היו נייר וקרטון ואחריהם זכוכית ואריזות. לפארק המיחזור חירייה פינתה חולון בשנה זו 109,107 טון פסולת, כאשר 36.78% מפסולת זו, כאמור,  עברה תהליכי מיחזור והשבה במתקני הטיפול השונים.

ראש העיר מוטי ששון: "חולון מעודדת את תחום הטיפול בפסולת והמיחזור ושמה דגש על צמצום כמות הפסולת שמיוצרת בעיר ועוברת להטמנה. בזכות המיחזור וההשבה נמנעה רק בשנה החולפת הטמנה של למעלה מ-50 אלף טון פסולת ואני גאה בתושבי העיר שמגלים אחריות אישית ומעורבות ומשתפים פעולה עם המהלך החשוב הזה למען הסביבה".

 עיריית חולון החלה בתהליך ההפרדה במקור בשנת 2011, עם הסדרת החוק לטיפול באריזות. יחד עם הקצאת שטחים ופריסה רחבה מאד של תשתיות ומתקנים, החלו התושבים בהפרדת הפסולת העירונית הביתית לשבעה פחים ומתקנים ייעודיים: לפח הכתום – אריזות פלסטיק, מתכת ומשקה; לפח הכחול – מוצרי נייר, עיתון וקרטון רך; לפח הסגול – אריזות זכוכית; למיחזורית – בקבוקי פלסטיק; למתקן הטקסטיל – בגדים משומשים; למתקן האלקטרוניקה – מוצרי חשמל ואלקטרוניקה קטנים; לקרטונית – קרטון עבה מקופל ומשוטח.  החל משנת 2016 אחוזי המיחזור בעיר הולכים וגדלים הרבה בזכות הטיפול במפעלי המיחזור שבחירייה שמשתפרים משנה לשנה. יחד עם מאמצי האיסוף והטיפול משקיעה העירייה רבות גם בנראות המתקנים כאשר במהלך השנה נצבעו כל מתקני הזכוכית הפרוסים בעיר ובימים אלה מודבקות מדבקות חדשות על מתקני המיחזורית לבקבוקים.


צילום: עיריית חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem