כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מספר רוכבי האופנוע הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים נמצא במגמה מדאיגה

כל הנתונים מסוף השבוע האחרון ושנת 2020 מעמותת אור ירוק

בשנת 2020 – מספר רוכבי האופנוע הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים נמצא במגמה מדאיגה.

בסוף השבוע ארעו מספר תאונות מדאיגות הקשורות למפגש בין הרוכבים על שתיים לרכב פרטי

ביום שישי רוכב אופנוע נהרג בתאונה – בנו כבן 7 נפצע בינוני בראשון לציון

תאונת דרכים בין רוכב אופנוע לרכב פרטי, ברחוב פרופסור משה שור בחולון.

תאונת דרכים בין רכב פרטי לרוכב אופניים חשמליים ברחוב המעפילים בחולון.


רוכב אופנוע כבן 35 שנפצע בינוני ברחוב הרוקמים פינת המלאכה בחולון.

מעמותת אור ירוק נמסר:

כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2020 נפגעו 820 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 779 שנפגעו בשנת 2019, עליה של 5%.

בחולון נפגעו 277 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 35 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתשע השנים האחרונות בעיר.

בבת ים נפגעו 201 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 12 רוכבים צעירים.

 בראשון לציון נפגעו 206 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 24 רוכבים צעירים, מהם רוכב אחד נהרג.

820 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2020 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 652 מהם, נפגעו בתחום העירוני. גם כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים ניתן לראות כי רובם, 13 מתוך 22 נהרגו בתחום הערים והישובים.

בתחום העירוני נרשמה עליה במספר הנפגעים בערים רבות וזאת על אף שנת הקורונה והנסועה הנמוכה בכבישים במהלכה. בתל אביב נפגעו 115 רוכבים צעירים בשנת 2020, לעומת 95  שנפגעו בשנת 2019. בפתח תקווה מספר הנפגעים הגבוה זה שש שנים, בחולון מספר הרוכבים הצעירים שנפגעו בשנת 2020 הגבוה זה תשע שנים, ברמת גן מספר הנפגעים בשנת 2020 כפול מאשר המספר בשנת 2019.

בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,000 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 94 מהם נהרגו. מדובר ב-700 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע בתחום העירוני בלבד.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. גם בשנה שעברה – שנת קורונה וסגרים, נרשמה עליה ברוכבי האופנועים שנהרגו מתאונות דרכים, מגמה שממשיכה גם בשנת 2021. במקום לחזק את הבטיחות בקרב הרוכבים, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בחרו לקצץ את הכסף שמועבר להתקנת פסי הגנה במעקות הבטיחות שחותכים והורגים את והרוכבים. בנוסף, יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים בעיקר בתחום השליחויות כאשר ישנן חברות שדואגות לחיי הרוכבים ומחזקות את ערכי הבטיחות בקרב השליחים ומנגד  לצערי ישנן חברות שהשליחים שלהן נוסעים על כלים לא בטיחותיים, ללא הדרכה וללא אמצעי מיגון מתאימים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להבין שאנחנו במצב חירום ולכן יש להחזיר את הכסף לטובת התקנת פסי ההגנה לרוכבים ולחייב חברות שליחויות להדריך את השליחים כדי למנוע את הרוכב הבא שיפגע".

     

·      רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.

הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על הכלים הדו גלגליים, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לרוכבים הצעירים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון הם אינם נדרשים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

18 הרוגים מדי שנה בממוצע

190 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (עד גיל 24) נהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון, 19 בממוצע מדי שנה.

22 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים נהרגו בשנת 2020 בתאונות דרכים. בעשור האחרון חלה עליה הדרגתית ברוכבי האופנועים הצעירים ההרוגים מתאונות דרכים. ניתן להעריך כי היעדר הכשרה יסודית ונכונה מהווה את אחת הסיבות להיפגעותם הגבוהה של הרוכבים.

חלקם של הרוכבים הצעירים במצבת בעלי הרישיונות לכלי רכב דו גלגליים בשנת 2019 נאמד בשיעור של 8.3%, אך חלקם בהרוגים באותה שנה נאמד בשיעור של 40.9% מכלל הרוכבים ההרוגים – כמעט פי חמישה יותר.

על תאונות הדרכים מתוך ערוץ היוטיוב goitem-tv

אור ירוק

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem