כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משחק בנפצים בבית ספר בחולון גרם לנזק ברכוש ונמנע אסון כבד

האירוע דווח לרשויות לטובת המשך טיפול

לקראת פורים משחקי הנפצים אצל ילדים וקטינים נשמעים היטב ברחובות בקולות פיצוצים מפחידים.

אמש(שלישי) תלמיד בבית הספר גורדון החליט לקחת את משחקי הנפצים צעד אחד קדימה כשמשחק בנפץ ומצית גרם לנזק כבד בתאי השרותיים בבית הספר ואסון כבד נמנע.

בהנהלת בית הספר מיהרו ליידע את ההורים ששחו הודעה בה נאמר :

לצערנו התרחש היום אירוע חמור של הצתה בשירותים של בית הספר. 

התלמיד המצית השתמש במצת ונפץ.  האירוע זוהה במהירות וטופל על ידי צוות בית הספר. 


נגרם נזק ל-3 תאי שירותים ולמזלנו נמנע אסון כבד הרבה יותר.

הורי התלמיד המעורב בהצתה קיבלו דיווח מלא על האירוע והוא יטופל בחומרה. 

האירוע דווח לרשויות לטובת המשך טיפול.

אנא חדדו מול הילדים את חשיבות הזהירות, הסכנה בשימוש באש ובאירועי הצתה והשמירה על רכוש בית הספר, ועל עצמם.

מינהל אכיפה ומדידה באמצעות האגף לאכיפה במסחר במשרד הכלכלה בשיתוף עם משטרת ישראל והרשויות המקומיות, מפעילים אכיפה מוגברת בחנויות ובשווקים המפיצות צעצועים מסוכנים המבצע נמצא בעיצומו מפקחי מינהל אכיפה ומדידה  יפקדו עשרות ישובים ממטולה ועד אילת , ויבצעו בהתאם לסמכותם על פי חוק תפיסה של מגוון צעצועים מסוכנים ובכללם: נפצים, זיקוקין,  חזיזים,  דמויי כלי ירייה כגון:  רובים ואקדחים מסוגים שונים, צעצועים הדומים לנשק אמיתי, טילים, כדורי נפץ, אבקות שריפה, זיקוקי דינור, מיכלי אירוסוליים  ( תרסיסי שלג, פתיתים וחוטים

תלמידי בתי ספר, ילדים ונוער, אינם מודעים לסכנות הרבות כאשר הם משחקים עם הצעצועים המסוכנים וכן לסכנות בשימוש בהם, אשר יכולים לגרום לנזקים גופניים חמורים ביותר ובלתי הפיכים להם ולסביבה, כמו כן עלולים לגרום לשריפות ובהלה ורעש בלתי סביר, זאת, בנוסף על הפצעים, הצלקות, קטיעת אצבעות, פגיעה בעיניים וכוויות חמורות הנגרמים מכל אלה.

יו"ר הועדה הבין משרדית לצעצועים מסוכנים נאוה זקן : מנהלת מינהל האכיפה והמדידה במשרד הכלכלה והתעשייה מזהירה את בעלי העסקים המפיצים צעצועים מסוכנים אלו, ומבקשת להדגיש כי ייצור, ייבוא, מכירה והחזקה של צעצוע מסוכן במסגרת עסק, מהווים עבירה פלילית כאשר העונש המרבי שעשוי בית המשפט לפסוק במקרים אלו מגיע עד שנת מאסר וקנס עונשי של עד 29,200 ₪. על כן, ברצוני להביא לידיעת הסוחרים ברשתות השיווק, ובחנויות הצעצועים, כי כל המשתמש, או מוכר או מחזיק צעצועים מסוכנים, עשוי להיות מוגש כנגדו כתב אישום פלילי והוא עלול להיענש ע"י בתי המשפט בקנסות עונשיים כבדים. "אל תגידו לא ידענו".

מינהל אכיפה ומדידה ימשיך לפעול בנחישות למגר את התופעה בכל ימות השנה במועדים וחגים מסויימים ויערוך ביקורות ברחבי הארץ, כנגד מפרי החוק יוגשו כתבי אישום  וימוצה עימם הדין בבתי המשפט.

אנו קוראים לכל מי שיש לו מידע או נפגע כתוצאה ממכירת צעצועים מסוכנים, להגיש תלונה למשרד הכלכלה והתעשייה באמצעים המפורטים באתר האינטרנט של משרד הכלכלה והתעשייה"
https://www.gov.il/he/departments/topics/hazardous_toys_supervision

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem