כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משטרת ישראל עצרה ארבעה חשודים בהונאה של מאות אזרחים

בין הנעצרים על פי החשד תושבים מהערים ראשון לציון, חולון ובת ים

שוטרי מרחב לכיש עצרו ארבעה חשודים בהונאה של מאות אזרחים .

בין הנעצרים על פי החשד תושבים מהערים ראשון לציון, חולון ובת ים שבפשיטה בבתיהם נתפסו ממצאים רבים.

בחודשים האחרונים זיהו חוקרי המשטרה במרחב לכיש עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי חבר העמים, מהם נלקחו בעורמה עשרות ומאות אלפי שקלים בדפוס פעולה דומה ומתוחכם.

מהחקירה הסמויה עלה החשד כי כנופיה פעלה באופן נרחב בכל חלקי הארץ, ועד כה הצטברו מעל 100 תלונות בנושא, ולפי החשד ישנם מאות קורבנות נוספים שטרם הגישו תלונה.

דפוס הפעולה:

  1. הקורבן מקבל שיחת טלפון ובה עבריין המתחזה לעובד בנק/חברת אשראי, ומזהיר את הקורבן מפני ניסיון פריצה לחשבונו האישי. השיחות המתחזות מתקבלות ממספרי טלפון הנחזים להיות של חברת האשראי/הבנק/תחנת משטרה.
  2. בחלק מהמקרים, לאחר השיחה הראשונית לכאורה מהבנק/חברת האשראי, יוצר קשר עם הקורבנות אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר. הנציג דורש לקבל פרטים מזהים, כולל פרטי גישה לחשבון הבנק, כדי לבלום את ניסיון הפריצה, ומוקמת הלוואה בשמו של הקורבן. במקרים אחרים נאמר לקורבן שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף ל"חשבון החדש" שנופק לו ע"י חברת האשראי.
  3. הקורבן נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לאדם שמגיע להיפגש עימו או להפקיד כסף ל"חשבון האשראי החדש" שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל, וזאת באמצעות עמדות ציינג'ים/'מזומן בזמן' הפרוסות במקומות שונים בארץ. 

הבוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה של מרחב לכיש, בהם יס"מ לוחמי מג"ב ויחידות מחוזיות, על בתיהם של החשודים (30-40, בת ים, ראשל"צ, חולון), שם נתפסו ממצאים בהם עשרות כרטיסי אשראי, שלושה רכבים, משאית, קטנוע, עשרות אלפי שקלים במזומן ואקדח "אייר סופט".


זכרו: אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שחשבון הבנק שלכם נפרץ – יש להניח שמדובר בהונאה. צרו קשר באופן אישי עם הבנק או חברת האשראי באמצעות מספרי הטלפון המפורסמים באתרים הרשמיים של החברות. אין להעביר לאף גורם פרטים אישיים, לרבות קוד סודי ופרטי גישה לאפליקציית הבנק.

קרדיט: דוברות המשטרה

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem