כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משרד הבריאות בהודעה מיוחדת בנוגע לחיסונים

פתיחת החיסונים לכלל האוכלוסייה, מחוסנים במנה שלישית פטורים מבידוד בחזרה מחו"ל

לפני זמן קצר הודיעו בכירי משרד הבריאות על הרחבת מבצע החיסונים קרי, קופות החולים קיבלו הנחייה לחסן את כלל האוכלוסיה – בני 12 ומעלה, את החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה ובתנאי שעברו חמישה חודשים מהחיסון השני. 

בנוסף, הודיעו הבכירים כי מ-1 באוקטובר רק מי שיתחסן במנה שלישית יהיה זכאי לתו הירוק, וכי תוקפו של התו יפוג חצי שנה אחרי קבלת הזריקה השנייה. לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש "מזה כחודש אנחנו נמצאים במבצע חיסוני דחף לאחר שהגענו למסקנה שיעילות החיסונים דועכת לאחר חצי שנה. הירידה בהגנה של החיסונים מסתברת כמשמעותית לאחר תקופה זאת. היום אנחנו מרחיבים את האפשרות לקבלת בוסטר לכלל האוכלוסייה, ובתנאי שחלפו חמישה חודשים מאז המנה השנייה. החל מהיום החיסון השלישי פתוח לכולם".

על פי משרד הבריאות, החיסון השלישי צפוי להגביר את יעילות הנוגדנים ולהציל חיים. לכו להתחסן, למען הבריאות שלכם!

ביוני-יולי 2021 הייתה עלייה מחודשת של תחלואה בנגיף המהווה גל רביעי. עלייה זו קשורה לכניסתו לארץ של זן (וריאנט) דלתא שהתפשט בארץ במהירות, ומתבטאת בעלייה במספר המאומתים ובמספר החולים קשה. בין הנדבקים: ילדים שרובם המכריע טרם התחסנו, אך גם מחוסנים, כולל תחלואה קשה במיוחד בקרב מבוגרים. משרד הבריאות מעריך כי ישנם שני גורמים עיקריים להדבקות ולתחלואה: 1) החיסון מקנה פחות מוגנות נגד זן דלתא יחסית לזנים שהיו שכיחים בישראל בגל השלישי. 2) דעיכה של התגובה החיסונית במהלך הזמן שחלף מהמנה השנייה.

התועלת הצפויה ממתן המנה השלישית מבוססת על מחקרים שבוצעו על ידי יצרני התרכיב וגורמים אחרים בעולם: מתן מנה שלישית לאחר מנות הבסיס   גורם לתופעת דחף המקפיצה הן את רמת הנוגדנים הן את איכותם (שיפור יכולתם לנטרל את הנגיף) והן את משך הישארותם בגוף . התוצאה: עלייה ביכולת הנוגדנים להגן מפני הנגיף.


ראש הממשלה נפתלי בנט: "מעכשיו – החיסון השלישי אפשרי גם מגיל 12! זו פריבילגיה שאין באף מדינה אחרת. החיסון השלישי עובד. שני מיליון ישראלים כבר התחסנו. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שעשתה זאת, ובהצלחה. יש כבר תוצאות: הגידול בתחלואה הקשה החל להאט. אבל, שיא המערכה עוד לפנינו. יש להשלים את החיסון השלישי לכל האזרחים. אני קורא לאזרחים מגיל 12 ומעלה לצאת מיד ולקבל את החיסון השלישי המשלים. אני מבקש להודות לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולכל העוסקים במלאכה. מי שעוד לא התחסן בכלל – נדרש לעשות זאת מיד-כך נגן על הבריאות ועל הפרנסה".

לבחירת קופת חולים לזימון תור לחיסון שלישי מפני קורונה לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem