כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משרד הבריאות לא אשר פתיחת בית ספר בחולון

צפו בסרטון מתוך בית הספר

הורי בית הספר בנות יעקב מנהלים מאבק מזה זמן כדי לעבור לבית ספר חדש מאבק אותו סקרנו בהרחבה.

לטענתם אף אחד בעיריית חולון לא מעוניין לשמוע אותם לכן יצאו למאבק כדי לקבל בית ספר חדש.

הורים הזמינו את משרד הבריאות לבית הספר לביקורת וכך נכתב בה:

בתאריך 2021.8.10 נערכה ביקורת תברואית במוסד בית ספר בנות יעקוב חזית חמש 10 חולון .

הביקורת נערכה על ידי גב' א. נויברגר, נציגת לשכת הבריאות תל אביב .


במועד עריכת הביקורות נמצא כי מבנה בית הספר לבנות אינו במצב פיזי ותברואי ראוי ועל כן לא קיבל אישורינו והעתק מדוח הביקורת הועבר לגורמים המתאימים ברשות ובמשרד החינוך להמשך טיפולם. 

בהמשך למאבק ההורים פרסמה עיריית חולון את ההודעה הבאה:

לאחרונה הסתיימה בנייתו של מבנה בשכונת תל גיבורים בחולון שיועד לבית ספר לבנות בזרם החינוך הממלכתי חרדי. המבנה הוקם בעלות של 26,000,000 ₪ במימון משותף של עיריית חולון וכספי משרד החינוך שגויסו ע"י תנועת חב"ד מאחר שהמשרד הכיר בצורך לבית ספר, ובשל כך יועד המבנה לבית ספר לבנות "בנות מנחם" השייך לחב"ד, מהזרם הממלכתי חרדי.

למרות שהמבנה הוקם בכספי ציבור, הועלתה דרישה מצד ראשי תנועת ש"ס בחולון להעביר את המבנה לעמותת "בני יוסף מעיין החינוך התורני" שבבעלותה לטובת בית הספר לבנות "בנות יעל". לבקשת ראשי ש"ס ובניסיון למצוא פתרון למשבר, ראש עיריית חולון, מוטי ששון, נפגש עם יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, והציע לו פתרון מיידי למצוקת התלמידות. ששון הציע לדרעי להעביר מיידית את 200 התלמידות למבנה בית הספר המתפנה ברח' קדושי קהיר, שבו תנאים טובים יותר ללמידה. ששון הדגיש כי מדובר רק בפתרון זמני ל-3 שנים, והוא מוכן להקצות גם שטח להקמת בית הספר לעמותה, שאליו תעבורנה התלמידות לאחר שתנועת ש"ס תגייס תקציבים לבניית מבנה חדש לבית הספר.

דרעי סירב להצעה ודרש להעביר מיידית את התלמידות למבנה החדש שברחוב האצ"ל – בית ספר שנבנה, כאמור,  בכספי ציבור. דרעי דורש לא רק להעביר לשם את תלמידות "בנות יעל" אלא גם שבית הספר יהיה שייך לעמותה החרדית , המנוהלת על ידי ש"ס.

גורמים בעירייה אומרים כי דרישה זו בלתי אפשרית מהסיבה שאנשי חב"ד השיגו ממשרד החינוך תקציב של 13 מיליון שקל להקמת בית הספר, והעירייה השלימה סכום דומה. "לא ייתכן שנפגע באלו שהשיגו את התקציבים", אומר הגורם בעירייה, "מה גם שאנשי חב"ד לא יוכלו לבקש תקציבים בנושא לשנים הקרובות באם לא יקבלו את המבנה. בנוסף, העמותה שבבעלות ש"ס אינה שייכת לחינוך הממלכתי חרדי וכמו כן, לדעת אנשי המקצוע בעיריית חולון, מספר התלמידות כלל אינו מצדיק מבנה שכזה.

מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "כל ילדי חולון, מכל המגזרים, יקרים ללבי ואנו משקיעים מאות מיליוני שקלים בחינוך מדי שנה באופן שיוויוני בכל זרמי החינוך –  הממלכתי, הממלכתי דתי והממלכתי חרדי. לצערי, הועלתה דרישה בלתי צודקת מצד ראשי תנועת ש"ס – דרישה לא הגיונית ולא חוקית כאחד, ולכן לא אוכל לתת לה יד. אני תמה מדוע בש"ס מעדיפים שהילדות שלהם ימשיכו ללמוד בתנאים ירודים – במקום לאפשר להן לעבור למבנה ראוי יותר ומתוחזק, המתאים לצרכיהן. אני מבקש מהם ומההורים: אנא אל תנהלו קרבות על גבן של הילדות היקרות שלכם. הן חשובות יותר מכל מאבק".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem