כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מתלמידי בת-ים לתלמידי סין באהבה-צפו בסרטון

תלמידי בית הספר יד מרדכי יזמו, יצרו ושלחו בהובלת המחנכת, מורן סופר, סרטון תמיכה לתלמידי סין הנמצאים בהסגר

תלמידי כיתה ד' 2 מביה"ס יד מרדכי בבת-ים יזמו, יצרו ושלחו בהובלת המחנכת, מורן סופר, ומנהלת בית בספר, אביבית מיסטריאל, סרטון תמיכה לתלמידי סין הנמצאים בהסגר מזה זמן רב בשל וירוס הקורונה וזכו לקבל חזרה סרטוני תודה מרגשים מתלמידי סין.

בסרטון המרגש, התלמידים מברכים ומחזקים את תלמידי סין ואף הפתיעו בביצוע שיר בסינית. השיר מספר על אדם שפוגש חברים מכל הסוגים ורוצה להכיר אותם ומציג את עצמו, מתאים מאוד לסיטואציה להכרות של התלמידים עם התלמידים הסינים. ילדי סין התרגשו לקבל את החיזוק ומהרו לשלוח סרטוני תודה בהם הם מברכים את התלמידים, מודים להם ומגלים התעניינות רבה לגבי ישראל והיהדות. הקשר נוצר באמצעות עמותת "הרי חינוך". בצורה זו, התלמידים בבת-ים נחשפו ולמדו על מגפת הקורונה ועל הנעשה במזרח ופיתחו את הרגישות החברתית שלהם ע"י חיזוק ותמיכה האוכלוסייה הסינית המתמודדת בימים אלה עם משבר גדול. מחוות אלה הן נקודת אור עבור האוכלוסייה הסינית ברגעי המשבר הבריאותי, ההסגר הממושך והחשדנות המתגלה כלפי סין ממדינות העולם.

ראש העיר, צביקה ברוט: ״מדובר ביוזמה נפלאה שמשתלבת בהחלטה שהובלתי להביא ללימודי סינית בבתי הספר בעיר. אני מברך את הצוות החינוכי של ביה"ס 'יד מרדכי' אשר בדרך יצירתית הצליח לחבר בין התלמידים שלנו לבני גילם שבסין,  ואף לעודד אותם ליצור ביחד מחווה מרגשת, קרן אור קטנה לתלמידים הסינים בתקופה קשה זו. נמשיך להנחיל ערכים של סולידריות ולחשוף את התלמידים לנושאים מורכבים בדרכים חוויתיות בכל בתי הספר בעיר, כחלק מהחזון החינוכי לאזרחות פעילה  ולסולידריות חברתית"

מחנכת ד2, מורן סופר: " הכנת הסרטון  עם התלמידים אפשר לי לחשוף אותם למתחולל  בעולם. קשה היה להסתיר את התרגשות התלמידים בתהליך היצירה, שהרגישו משמעות גדולה ביצירתו ולקחו חלק פעיל. בהמשך אנחנו מתכוונים לקיים וידאו צ'אט לייב עם התלמידים הסינים ולארח להם חברה בימים הארוכים בבידוד.  הסרטון הוא דוגמה מצוינת כיצד ניתן להנגיש לתלמידים צעירים נושאים מורכבים, לפשט אותם וליצור לתלמידים חיבור רגשי לאקטואליה העולמית. תודה למנהלת ביה"ס אביבית מיסטיראל על היוזמה והסיוע לכל אורך הדרך".

אביבית מיסטריאל, מנהלת ביה"ס: "אנו רואים ביזמות חלק משמעותי מהייחודיות הבית ספרית שלנו. יזמות היא מצוינות אישית המובילה למצוינות ישראלית. התפיסה החינוכית שלנו היא חינוך לערכים, למוסר ולמידות טובות. אנו מאמינים ביכולת ובייחודיות של הפרט להיות מעורב, יוזם ותורם, הקונה ומקנה דעת".


תלמידי ותלמידות בית הספר שלקחו חלק במיזם סיפור: שהם שמחו שנתנה להם ההזדמנות לעודד ולתמוך בילדים הסינים שנמצאים בביתם ולא הלכו לבית ספר זמן רב ולגרום להם לחייך. היה מרגש מאוד לקבל מהם סרטונים בחזרה והלוואי שנוכל לעזור להם עוד כי הם נמצאים במצב מאוד קשה, נמשיך לשמור איתם על קשר"

קרדיט סרטון ותמונות: בית ספר יד מרדכי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem