כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

"נאבקים על הכבוד": מחאת עובדי אגד יצאה לדרך

העובדים דורשים להקים עמדות התרעננות ושירותים

"נאבקים על הכבוד": מחאת עובדי אגד יצאה לדרך

נהגי ונהגות אגד, מלווים בנציגי ההסתדרות, החלו היום במאבק ציבורי במטרה לתקן עוול רב-שנים שבמרכזו היעדר נקודות התרעננות ושירותים בתחנות הקצה * הנהגים לובשים חולצות שחורות שנושאות את הכיתוב "צמיגים זה לא שירותים" * "כל יום, עובדי אגד נותנים את הנשמה לנוסעים. עכשיו אנחנו נאבקים על הזכויות הבסיסיות שלנו", אומר אחד הנהגים * במהלך פעולות המחאה לא תהיה כל פגיעה בציבור הנוסעים

עובדי ועובדות אגד פתחו היום (ג') בפעולות מחאה, זאת בעקבות היעדר תנאי עבודה בסיסיים ובעיקר מחסור במקומות התרעננות ושירותים בתחנות הקצה. המחאה, שבמסגרתה לובשים הנהגים והנהגות חולצות שחורות ועליהן נכתב "עובדי אגד נאבקים על הכבוד", נועדה לעורר מודעות ציבורית לקושי שאיתו מתמודדים העובדים – שאחרי שעות רבות על הכביש, מוצאים עצמם לא פעם בנקודות קצה ללא יכולת להתפנות או לנוח. תחת זאת, רבים מהם נאלצים לעשות צרכים במקומות פתוחים, ולהתמודד עם השמש הקופחת או הקור – בעודם ממתינים ליציאה לנסיעה הבאה.

העובדים והעובדות, מלווים בנציגי ההסתדרות ובצוותים של איגוד עובדי התחבורה, מקווים שהמחאה הזאת תחלחל הלאה, בין היתר להנהלת אגד, שממנה דורשים לפתור את הסוגייה לאלתר.

"כל יום עובדי ועובדות אגד נותנים את הנשמה לנוסעים, עכשיו אנחנו נאבקים על הזכויות הבסיסיות שלנו", אומר אחד הנהגים שמשתתף במחאה. חשוב לציין כי במהלך פעולות המחאה לא תהיה כל פגיעה בציבור הנוסעים והאוטובוסים יפעלו כסדרם.


יצוין כי לאור חומרת המצב והתעלמות אגד מדרישה בסיסית זו להקים עמדות התרעננות ושירותים, פרסם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הודעה שלפיה הוא מאשר ומגבה כל נהגת שתבקש לנסוע להתפנות במקום ראוי וכי ההסתדרות תעמוד לצדה. "בהיעדר תנאי עבודה מינימליים ולאור העובדה שב-26 תחנות קצה אין סביבת עבודה המאפשרת התרעננות או מקום להתפנות, הנחיתי בשלב זה את נהגות האוטובוס להגיע לכל מקום שבו ימצאו חדרי נוחיות תקינים וזאת בין היתר בכדי לממש את זכותן הבסיסית ובעיקר כדי לשמור על כבודן, שנרמס מידי יום. לא ניתן שכבודם של העובדים יירמס תחת גלגלי הבירוקרטיה".

נהגי נהגות אגד מסבירים כי הסיטואציה שאליה נקלעו היא בלתי נסבלת ולא-הגיונית. כך למשל מספרת סיגלית מרגי, שעובדת בקווי אגד באזור רחובות: "כשאנחנו מגיעות לתחנות הקצה אחרי שעות על ההגה, אין לנו מקום נורמלי לנוח בו. שלא לדבר על להתפנות או לשטוף פנים להתרענן. הנהגים נאלצים לעשות צרכים ליד האוטובוס, דבר מביך בפני עצמו, אבל אנחנו הנשים כמובן לא יכולות אפילו את זה לעשות. זה לא יתכן שנעבוד בתת-תנאים, ושצריך להתחנן לדבר אלמנטרי כמו שירותים".

עוד היא אומרת: "אנחנו משמיעות את הקול שלנו ומבהירות כמה המצוקה חריפה. זה מגיע לכדי כך שאנחנו כנשים לא יכולות לעשות קווים מסוימים בגלל היעדר נקודות מנוחה ושירותים. הדרישה שלנו היא פשוטה – שיהיה לנו מקום ראוי להתפנות ולזכות לתנאים בסיסיים כעובדות וכעובדים".

פרט לכך, המאבק כולל גם את הפקחים והפקחיות של אגד, שלמרות עומס העבודה שעל כתפיהם, משתכרים שכר קרוב מאוד לשכר המינימום.

צילום: דוברות ההסתדרות

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem