כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נפטר יקיר העיר אפרים באוך

יהי זיכרו ברוך

עיריית חולון הוציאה הודעה  שיקיר העיר אפרים באוך ז"ל.
באוך אהב מאוד את המילה הכתובה. הוא היה סופר, עורך, מוציא לאור, מתרגם וגם פעם רבות למען יהודי ברית המועצות.

כך נכתב עליו באתר של עיריית חולון

נולד ב- 1934 בבסרביה. שם נודע כמשורר צעיר ואף נתקבל לאגודת הסופרים של ברית-המועצות, שבה למד והוסמך כמהנדס גיאולוגיה ושימש כמנהל ראשי של קבוצת קידוחים גיאולוגיים במולדובה. בה בעת היה שם ראש מדור ספרות ותרבות בעתונים מקומיים. כמו כן למד שלוש שנים באקדמיה לספרות במוסקבה ולאחר מכן היה עורך סרטים דוקומנטריים ב"מולדובה פילם" בקישינב.

ב- 1977 עלה ארצה עם משפחתו והיה לעורך הראשי של כתבי-עת ברוסית "ציון" ו"כינור". מ- 1981 עד 1992 היה מפעילי המועצה הציבורית למען יהודי ברית-המועצות והיה אחראי על פרסומים ועל הוצאה לאור של ספרים וחוברות בנושאי יהדות בריה"מ, אסירי ציון ומסורבי עלייה. באותן שנים גם יצא כשליח הסוכנות לאיטליה למניעת הנשירה מגלי העלייה ארצה. ב- 1992 שימש שנתיים כאחראי על ההסברה בעיתונות הרוסית.

בשנות העלייה ההמונית עברו דרכו כל הסופרים שעלו מחבר העמים והוא עזר להם להיקלט, להוציא לאור את ספרם הראשון במולדת החדשה, לפרסם את יצירותיהם בעיתונים ובכתבי-עת ושקד לטפל בענייניהם היומיומיים: שכירת דירה ,חשבון בנק, קופת חולים וקשרים עם קרנות ספרותיות וכו'.


עסק בתרגום ספרות יפה מעברית לרוסית ומרוסית לעברית ובהוצאה לאור במסגרת עמותת "מוריה". הוא נבחר ליו"ר התאחדות אגודות הסופרים במדינת ישראל ויו"ר איגוד הסופרים כותבי רוסית בישראל. ב- 2001 נבחר כנציג הישראלי בפא"ן ׀ ארגון הסופרים העולמי.

פירסם בישראל ובמוסקבה ששה רומנים ברוסית ואחד בעברית –  הספר "דנטה במוסקבה", שזכה בפרס נשיא המדינה לספרות ב- 2001, כן זכה בפרס לספרות על-שם רפאלי ב- 1979 ובפרס הקונגרס הציוני העולמי ב- 1986.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem