כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

סגירת מעגל בזכות חיסון השפעת

מפגש לאחר 30 שנה

סגירת מעגל בזכות חיסון השפעת
שרה כהן אחות במכבי שירותי בריאות ואריקה וייספל האחות שחנכה אותה לפני כ 30 שנים מחולון לא ראו אחת את השנייה כבר קרוב לשני עשורים.השבוע הגיעה שרה לביתה של אריקה לחסן אותה לשפעת וההתרגשות הייתה גדולה.

כששרה כהן סיימה את לימודי הסיעוד והחלה לעבוד כאחות צעירה במכבי שירותי בריאות במרחב חולון לפני כ- 30 שנה, קיבלה את פנייה אריקה וייספל, שהייתה אחות וותיקה במרחב. אריקה חנכה את שרה, הדריכה אותה בצעדיה הראשונים בעולם הסיעוד והכירה לה את מאחורי הקלעים של עולם האחיות. בין השתיים נוצרו קשרי חברות וידידות למרות פער הגילאים.

עם השנים, לאחר שאריקה פרשה לגמלאות ושרה עברה מגוון תפקידים בקופה השתיים לא התראו קרוב לעשרים שנה. כיום, כשהיא מנהלת את מערך חיסוני השפעת של מכבי במחוז ירושלים והשפלה וכחלק ממבצע חיסוני השפעת קיבלה שרה בקשה להגיע לחסן קשישה ניצולת שואה בביתה והופתעה לראות את אריקה, האחות המיתולוגית.

"כשהגעתי לחסן את אחת הקשישות ראיתי להפתעתי את אריקה, האחות שקיבלה אותי לעבודה במכבי לפני 30 שנה" מספרת שרה כהן. "שתינו התרגשנו מאד והיינו על סף דמעות. בזמנים אחרים גם היינו מתחבקות, אבל רק הצמדנו מרפקים והמבטים שלנו אמרו הכל גם מבעד למסיכות. דיברנו קצת על הימים שחלפו, על מה שהיה פעם ואיך פעלנו כאחיות ועל מה שקורה היום".

המפגש המרגש התאפשר בזכות תוכנית "בידיים טובות", שהינה תוכנית ייחודית המשותפת לרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד לשוויון חברתי ולמכבי, המעניקה מעטפת תומכת של עובדת סוציאלית מתאמת טיפול בכל התחומים בהם זקוק הניצול למענה בדגש על מענים רפואיים .


"אריקה סיפרה לי קצת על שיגרת יומה כפנסיונרית ועל איך שעוברים עליה ימי הקורונה. מרוב ההתרגשות ושמחה כמעט שכחנו את הסיבה שלשמה הגעתי- החיסון. בסוף נפרדנו והבטחנו להיות בקשר ולשוחח בטלפון. עבורי זו היתה סגירת מעגל של ממש" מוסיפה שרה בהתרגשות. "אריקה היתה האחות שסייעה לי בתחילת הדרך ועכשיו אני יכולה להגיע אליה הביתה ולסייע לה".
"אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ולקרוא לאנשים שנמצאים בקבוצות סיכון להגיע להתחסן נגד שפעת", מסכמת שרה. "החיסון חשוב מאד במיוחד בשנה הזאת כשאנו ניצבים בפני חורף המשלב שפעת וקורונה גם יחד. מכבי פתחה לאחרונה בכל עיר מתחמי חיסון נפרדים כך שחברים בריאים לא צריכים לחשוש מהתקהלויות או ממפגש עם חולים. יש לנו גם ניידת חיסונים מיוחדת שמסתובבת בערים שונות. ולכן המסר שלי הוא לכו להתחסן ושימרו על בריאותכם"

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem