כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עונת הטיולים בחולון

סיורים מודרכים בחינם וקבוצת ווטסאפ לטיולים עבור תושבי חולון

רשות הטבע והגנים ומשרד התיירות, בשיתוף עיריית חולון, פתחו ביוזמה בה הם מזמינים את תושבי חולון ואת הקהל הרחב להשתתף בסיורים מודרכים בעיר, ללא תשלום, במטרה לסייע למורי הדרך בעת המשבר התיירותי. הסיורים יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות בימי חמישי בחודשים פברואר ומרץ, בתאריכים 25.2, 4.3, 11.3, 18.3, 25.3, בשעות 13:00-10:00. הסיורים מיועדים לאוהבי ההיסטוריה וידיעת הארץ ומתאימים למבוגרים, לאזרחים ותיקים ולבני נוער.

להלן פירוט על אודות המסלול (נקודת המפגש בפארק הפילבוקס, רחוב המצודה 1, תל גיבורים, חולון) – איך חול הופך לעיר? כדי להבין זאת, צריך להבין איך המאורעות שעיצבו את מדינת ישראל השפיעו על העיר שבדרך. מהקרב הכי קשה בחזית חמש (שמה של חזית המרכז במלחמת השחרור), הלא הוא מבצע "חמץ", ועד פתרון תעלומת מסתערבי הפלמ"ח שמקום קבורתם לא נודע, פתרון שנעוץ בגילוי גופותיהם בתל גיבורים בשנת 2007. במהלך הסיור, נבקר בשכונת תל גיבורים – נעבור בפילבוקס, שם נקיים תצפית על העיר ונעמוד על מיקומה ביחס לערים הסובבות, נשמע הסבר על מבצע "חמץ" ועל האירועים שהובילו אליו, נבין מדוע דווקא שם התרחש הקרב? ומדוע דווקא בתאריך זה? נבקר בבית ה"לבן" ובבית ה"אדום", בבריכת השחייה הישנה ובבאר המים. בהמשך, נבקר בדרך הביטחון, שהובילה לירושלים הנצורה במלחמת העצמאות, ונשמע הסבר על הדרך לירושלים שעברה גם בחולון. נמשיך ונבקר בשכונת מולדת, נעצור במגדל המים של השכונה, שם נשמע על השכונות הראשונות של העיר ולקינוח נבקר במיצב השקמה.

המסלול אינו מונגש, הוא כולל כמה אתרים וכרוך בנסיעה בכלי רכב מנקודה לנקודה. יש להצטייד בנעליים נוחות להליכה, בכובע ובמים.

ההשתתפות בסיורים מותנית בהרשמה מראש בקישור –

https://www.parks.org.il/article/מחולות-לחולון/

בנוסף הוקמה קבוצת ווטסאפ ששמה חולון Trip-חוזרים לטייל.


הקבוצה הוקמה במטרה לשתף ברעיונות לטיולים כייפים באזור המרכז, עד 30 דקות מחולון או לבקש המלצות.
שעות הפעילות 07:00-22:00
כל המלצה למיקום – עד 3 תמונות ומלל.

להצטרפות לקבוצה לחצו כאן

טל קירשנבאום

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem