כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית בת-ים הרכינה ראש עם הקהילה האתיופית בעיר ביום הזיכרון לנספי סודן

הטקס נערך באשכול דקל בעיר

עיריית בת-ים הרכינה ראש עם הקהילה האתיופית בעיר ביום הזיכרון לנספי סודן

עיריית בת-ים בשיתוף עם הקהילה אתיופית בעיר חלקו כבוד אתמול לאלפי נספי סודן בטקס שנערך באשכול דקל בעיר

"נזכור ולא נשכח את אחינו שלא זכו להגיע לארץ הקודש". אלה המילים שהדהדו אתמול, ה-25.05.22, בטקס המרכזי שהתקיים בעיר בת-ים לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. בראשית שנות השמונים אלפים מקהילת יהודי אתיופיה קמו ועזבו את בתיהם מרצונם, למרות דרישת השלטונות, עניים ועשירים, פשוטי העם ונכבדים, אנשי הקהילה וראשיה, כולם קמו ללכת, כשבליבם חלום אחד: י ר ו ש ל י ם. כ-4000 נפש לא שרדו את המסע מאתיופיה לסודן ובמחנות ההמתנה גונדר ואדיס אבבה.

אתמול, עיריית בת-ים הרכינה ראש לזכרם בערב מרגש ומשמעותי בהשתתפות ראש העיר צביקה ברוט, המשנה לראש העיר אסתר פירון, המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק הקליטה אנסטסיה סער, סמנכ״לית קהילה ורווחה ד״ר זיו חורב ועשרות משתתפים יחד עם מדריכים רוחניים מהקהילה האתיופית (קייסים), הזמרת אילה אנגדשט, תנועות נוער ותושבים.

הקייסים נשאו תפילה לזכרם של הנספים, התושבים הדליקו נר זיכרון לעילוי נשמתם.


ראש העיר צביקה ברוט: ״משמעות הערב הזה היא גדולה מאוד עבורנו, והמסע שלהם מסמל את הכמיהה של יהודי אתיופיה לירושלים.״ ברוט בדבריו התייחס לתושבי העיר, בני הקהילה האתיופית, והדגיש כי הם חלק חשוב מפסיפס העירוני.

הטקס הוא יוזמה משותפת של עיריית בת-ים, היחידה לעבודה קהילתית באגף לשירותים חברתיים ומחלקת קליטה ועליה, אשר פועלים כל השנה להגברת המודעות לסיפור העלייה.

קרדיט: דוד יצחקי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem