כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית בת-ים מקצה משאבים רבים למיגור תופעת המכרסמים עקב עבודות הרכבת הקלה בעיר

לראשונה בישראל: עיריית בת-ים ותאגיד מי בת-ים בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה:

עיריית בת-ים מקצה משאבים רבים למיגור תופעת המכרסמים עקב עבודות הרכבת הקלה בעיר: 

תבצע הדברה של 300 שוחות ביוב ותיקונים בעשרות שוחות בשטח פרטי בעלות של 65 אלף ₪

צביקה ברוט, ראש העיר: "כחלק משדרוג ושיפור פני העיר, הנחיתי את גורמי המקצוע בעירייה להשקיע ככל שיידרש למיגור תופעת המכרסמים בעיר, הנגרמת עקב עבודות הרכבת הקלה בעיר".

בימים אלה החלה עיריית בת-ים פיילוט בשיתוף תאגיד המים העירוני 'מי בת-ים' והמשרד להגנת הסביבה, במטרה למגר את תופעת המכרסמים. הפיילוט כולל הדברה מאסיבית של 300 שוחות ביוב וביצוע תיקונים בעשרות שוחות ביוב בבתים פרטיים ברחבי העיר. הפיילוט מבוצע ברחוב בלפור, בקטע הרחובות מיוספטל ועד ירושלים, כולל הרחובות המקבילים. עלות ההדברה והתיקונים עומדת על 65 אלף ₪ בשלב הראשון. 


מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, שכן בפיילוט לוקחים חלק שלושה גורמים: הרשות המקומית, תאגיד המים והמשרד להגנת הסביבה. ייחודיות נוספת של הפיילוט היא שהרשות נכנסת לטיפול בשוחות ביוב בשטח פרטי של התושבים ולא רק בשטח הציבורי.

מבצע ההדברה, מבוצע ע"פ עקרונות מנחים אשר נקבעו ע"י העירייה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה בסדרת פגישות וסיורים מקצועיים ברחבי העיר. תחילה, הצוותים המקצועיים איתרו וסימנו שוחות נגועות בהתאם לבדיקה מקדמית וע"פ תלונות ציבור בנושא. ממצאי הבדיקה  יצרו מאגר מידע לעירייה ולתאגיד המים ביחס לשוחות נגועות אותן יש לנטר על בסיס קבוע עד לסיומה של בעיית המכרסמים בעיר. בשלב הראשון, הפיילוט המבוצע כיום יקל משמעותית את בעיית המכרסמים ובהמשך יורחב לאזורים נוספים ע"פ תוצאותיו, במטרה להביא לסיום הבעיה ולאפשר איכות חיים גבוהה, נקייה ובריאה לתושבי בת-ים.

כאמור, הפיילוט המבוצע בימים אלה הינו השלב הראשון במבצע, אשר יורחב ויתוגבר עד לסיום בעיית המכרסמים בעיר. כל זאת במקביל לחפירות הרכבת הקלה, אשר מגבירות את בעיית המכרסמים בערים רבות במרכז הארץ.

ראש העיר, צביקה ברוט:" כחלק משדרוג ושיפור פני העיר, הנחיתי את גורמי המקצוע בעירייה להשקיע ככל שיידרש למיגור תופעת המכרסמים בעיר, הנגרמת בגלל העבודות להקמת הרכבת הקלה, בכל רחבי גוש דן. לשם כך נשקיע משאבים רבים בהדברה ותיקון של שוחות ביוב הן בשטחים ציבוריים והן בשטחים פרטיים. תושבי בת-ים ייהנו בסופו של דבר מעיר נקייה וירוקה ומאיכות חיים גבוהה."

בנוסף לפיילוט שהחל השבוע, מועצת העיר אישרה ביום רביעי האחרון (16/1) את תקציב 2020. במסגרת התקציב נמשכת ההשקעה חסרת תקדים של כחצי מיליון שקלים להמשך פעולות ההדברה נגד העכברים. יצוין כי בעירייה נשקלת האפשרות להגיש תביעה כנגד חברת נת״ע הבונה את הרכבת הקלה, אשר החפירות שהיא מבצעת  גרמו לבעיית העכברים בערים כמו בת-ים, חולון, ותל אביב.

צילום: דוברות עיריית בת-ים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem