כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית בת-ים ערכה ערב מיוחד להורים לילדים מחוננים

עיריית בת-ים ערכה ערב מיוחד להורים לילדים מחוננים

מטרת הערב לתת מענה להורים לילדים, הלוקחים חלק בתוכנית ייחודית בעיר למחוננים, בנושא חיזוק החוסן הנפשי.

כידוע הורות הינה עניין מאתגר, לא כל שכן להיות הורה לילד מחונן. ילדים מחוננים מתקשים להתמודד עם כישלון, עם תסכול, נוטים לפרפקציוניזם אך הם גם סקרנים, יצירתיים, חושבים מחוץ לקופסה ומאתגרים את עצמם והסביבה.

79 תלמידי מהעיר בכיתות ג עד ז', שאותרו ע"י משרד החינוך כמחוננים כשהיו בכיתה ב', מקבלים מענה מיוחד בבת ים: מדי יום שלישי בבוקר לשש שעות, מגיעים למרכז המצוינות, הפועל בקומה ג' של בי"ס הנשיא, והם זוכים לתכנית עשירה, מעשירה ומותאמת להם, הכוללת חשיפה לתחומים שונים של חשיבה ועשיה.  בתכנית הם לומדים יחד עם ילדים מבתי הספר השונים בעיר, בנוסף מגיעים גם תלמידים מהעיר חולון, שהוריהם בחרו לרשום אותם דווקא לתכנית בבת ים בשל האיכות המקצועית שלה.

מנהלת התכנית, הגב' נירה קלמר, שהיא גם מדריכה ארצית לנושא טיפוח תלמידים מחוננים, רואה במתן מענה להורי התלמידים -כחלק מתפקידי התכנית. ביום שלישי ה-11/2 בערב, הגיעו כ 50 הורים לתלמידים מחוננים להרצאה בנושא החוסן הנפשי לתלמידים מחוננים. ההרצאה עסקה באפיוני הילד המחונן, בפיתוח אינטליגנציה רגשית ופיתוח חוסן. איך אנחנו כהורים מעניקים כלים לילדינו להתמודדות במצבי חיים משתנים ומחזקים את החוסן הנפשי, בנוסף לחוסן האינטלקטואלי. את ההרצאה העבירה אסתי גולדפלד, יועצת המרכז שהיא יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית וכתבה את הספר "כישורים לחיים מאושרים". ההורים התעניינו, שאלו שאלות הרלוונטיות להם. לפי המשוב, ההרצאה נתנה מענה להרבה מהסוגיות המעסיקות את ההורים.


תלמידי תכנית יום העשרה נהנים מאד מהתכנית כך שבסוף כיתה ו', הם לעיתים מתקשים להיפרד מהמסגרת שמחזקת אותם, והם קשורים לחברים שרכשו בתכנית. לכן, השנה, כחלק מעידוד וטיפוח המצוינות בעיר, נפתחה לראשונה בעיר גם תכנית המשך לתלמידים מחוננים בכיתות ז בעיר. 10 תלמידים מגיעים מדי יום שני אחרי יום הלימודים הרגיל לתכנית העשרה מיוחדת, השנה התמקדה ביחסים בינלאומיים, מזרח התיכון ותקשורת, ובמחצית השניה ילמדו צילום כולל צילום חברתי.

צילום: דוברות  עיריית בת-ים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem