כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עשרות טונות של זפת נישטפו לחופי ישראל

הזפת, שלעת עתה מקורה לא ידוע, גורמת לנזקים אקולוגיים המאיימים על בעלי חיים ובתי גידול משמעותיים.

עשרות טונות של זפת נשטפו לחופי ישראל, על פי הערכות כשמונה טונות נשטפו לחופי ראשון לציון

אגף חופים ואגמים בעיריית ראשון לציון הקים השבוע סוללות חול גבוהות כדי להתמודד עם הגלים הגבוהים מהמערכת הסוערת האחרונה, אולם מתברר כי מהלך מקדים זה הצליח לצמצם גם את היקף הזפת שנשטפה לחופי הים התיכון בעיצומה של הסערה.

אתמול החלו עובדי חופים ואגמים בעבודות ניקוי ואיסוף הזפת. עד כה נאספה כמחצית מהכמות, ארבעה טון מתוך שמונה טון שנשטפו לחוף ראשון לציון. באגף צפויים להשלים את האיסוף עד מחר.

על פי הערכת המשרד חהגנת הסביבה, בכל חופי הים התיכון נשטפו עשרות טונות של זפת.
לפני זמן קצר הסתיים דיון חירום שקיים המשרד לאיכות הסביבה ובו השתתפו הגורמים המקצועיים מהמשרד וכן ראשי ערי החוף, בהם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך ומנכל העירייה, דודי גיל.

"כואב הלב לראות את חופי העיר מכוסה גושי זפת" אמר קינסטליך והוסיף: "לשמחתי נערכנו מבעוד מועד והקמנו סוללות חול שימנעו את נזק הגלים על מתקני החוף, דבר שתרם גם לצמצום כמות הזפת בחופי העיר. עיריית ראשון לציון תעמיד את כל הדרוש כדי לצמצם את הנזקים האקולוגים והפגיעה בבעלי החיים".


במסגרת הדיון, הוחלט על הקמת צוות של המשרד להגנת הסביבה בשיתוף הרשויות.

הזפת, שלעת עתה מקורה לא ידוע, גורמת לנזקים אקולוגיים המאיימים על בעלי חיים ובתי גידול משמעותיים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem