כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פורסמו נתוני ענף הבנייה בראשון לציון לשנת 2020

מהנתונים עולה שיש גידול בהיתרי הבנייה ובדירות חדשות שנבנו

פורסמו נתוני ענף הבנייה בראשון לציון לשנת 2020 מהנתונים עולה שיש גידול בהיתרי הבנייה ובדירות חדשות שנבנו

ממשיכים להתרחב: לפי נתוני המרכז למחקר עירוני, חברתי וחינוכי, משבר הקורונה בשנת 2020 האיץ את הבנייה בראשון לציון שממוקמת שלישית מבין 16 הערים הגדולות בהתחלות של דירות למגורים. מדובר בגידול של פי 3 לעומת שנת 2019. ראש העירייה, רז קינסטליך: "ממשיכים בתנופת הפיתוח של העיר".

כולנו נזכור את שנת 2020 כשנת הקורונה, אולם לפי נתוני המרכז למחקר עירוני, חברתי וחינוכי נראה כי ענף הבנייה בראשון לציון לא הושפע כלל מהמשבר, שאף היטיב עימו. מהנתונים עולה כי בראשון לציון חל גידול משמעותי בבניית דירות ובשטחן והנפקת היתרים לבניית דירות חדשות. כמו כן, בסוף שנת 2020 היו 4,912 דירות חדשות בנייה פעילה.

כך, למשל, בשנת 2020 הונפקו היתרי בנייה ל-2,423 דירות. מדובר בגידול של יותר מ-200 אחוז לעומת שנת 2019. 2,989 דירות החלו להיבנות בשנת 2020, וגם כאן מדובר בגידול משמעותי לעומת שנת 2019 במהלכה החלה בנייה של 973 דירות. מבין 16 הערים הגדולות, ראשון לציון דורגה שלישית בהתחלה של בנייה למגורים. במהלך שנת 2020 הסתיימה בנייה של 145 בניינים, מחציתם צמודי קרקע, ו-1,029 דירות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, התייחס לנתונים: "ראשון לציון בתנופה. אנחנו ממשיכים במגמת הפיתוח של העיר, כחלק מהחזון שלנו, ובקרוב ראשון לציון תהיה העיר השלישית בגודלה בישראל. לצד מגמת הדיור, אנחנו פועלים ליצירת מקומות עבודה חדשים במתחם האלף ובצריפין למען תושבות ותושבי העיר שלנו".


הרובע המזרחי בראשון לציון הוא המתפתח ביותר בעיר מבחינת ענף הבנייה, וניתן לייחס זאת למתחם צריפין שפונה ובמקומו נבנית בימים אלה שכונה חדשה. שטח הבנייה של דירות חדשות ומספר הדירות שבנייתן הסתיימה הוא הגדול ביותר בעיר ברובע זה. בנוסף, בשנת 2020 נמכרו בראשון לציון 1,787 דירות חדשות, מה שמציב את העיר במקום השלישי מבין 16 הערים הגדולות בישראל בקטגוריה זו. כ-63 אחוז מהדירות שנמכרו היו דירות ארבעה חדרים, בעוד 20 אחוז היו דירות עד שלושה חדרים.

כזכור, לצד בניית דירות חדשות, בראשון לציון ישנם שני פרויקטים ענקיים שנועדו לפתור את מצוקת התעסוקה בעיר – מתחם האלף ומתחם צריפין. בשני המתחמים צפויים להיות גם בנייני מגורים ושכונות חדשות, כאשר בשנים הקרובות צפויה ראשון לציון לאכלס עוד כ-120,000 תושבים בצעד שיהפוך אותה לעיר השלישית בגודלה בישראל.

דוברות עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem