כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פינה חמה בלב לרשת בורגראנץ

טור הקולינריה מאת רואי פרסול

טור הקולינריה מאת רואי פרסול

אני יליד 1979, ונדמה לי שכמוני, לכל ילידי שנות השבעים ושנות השמונים, יש איזושהי פינה חמה בלב לרשת בורגראנץ'. מבחינתי, היא לגמרי פסקול ילדותנו. העבודה הראשונה של אח שלי, הגדול ממני בארבע שנים, היתה בבורגראנץ' בתקופת החופש הגדול, כשהיה תלמיד תיכון. עד היום אנחנו נזכרים בזה ומעלים חיוך: הוא השתכר 3 שקלים לשעה.

כן, זה היה בשנות השמונים, ישראל רק נפתחה לעולם, ועדיין לא נחתו כאן מקדונלדס ושות'. היה תמים, היה מקומי והיה טעים. לא הכרנו משהו אחר, לא ידענו המבורגר פרימיום מהו. יחי התמימות.

בורגראנץ' נוסדה בשנת 1972 והיא רשת המסעדות הישראלית הוותיקה והגדולה ביותר, גם היום. הרשת מונה כ-60 סניפים בפריסה ארצית, מקריית שמונה ועד אילת. בורגראנץ' מפעילה את שירות משלוחים הגדול ביותר בישראל והיא הרשת היחידה שמציעה "ארוחת קומבינה" – ארוחה משתלמת למשפחות וקבוצות מכל סוג (קומבינה משפחתית:4 המבורגרים + מיקס תוספות צ'יפס, טבעות בצל ונקניקיות + 4 משקאות – 120 ₪).

אולי הסוד של בורגראנץ' להישאר רלוונטיים אחרי כל כך הרבה שנים הוא היכולת להתחדש כל הזמן. רק לאחרונה השיקו ברשת מספר מנות חדשות, כמו לוטוס פאי – הפאי המוכר והאהוב של בורגראנץ' במילוי קרם עוגיית לוטוס אמיתי, ואת 'פופסים' – כדורי צי'פס בטעם ממכר, המגיעים במספר גדלים.


גם ה'שניצים' – שניצלים קטנים, חטיפי עוף בציפוי פריך, הפכו ללהיט ברשת. ועכשיו, בורגראנץ' יוצאת לרגל חג ט"ו בשבט בפרויקט תרומה לקרן הקיימת לישראל. בהזמנת ארוחה בבורגראנץ' בתאריכים 16-17.1 בכל אחד מהסניפים וכן במשלוחים, ייתרם שקל אחד לקק"ל עבור נטיעת עצים והצלת היערות. כל התרומות במסגרת מבצע ט"ו בשבט תוקדשנה לפעולות שיקום היערות השרופים בהרי ירושלים שעלו באש בשריפת הענק שכילתה באוגוסט 2021 כ-12,000 דונם שטחי יער.

אז אם זה בשביל הנוסטלגיה, או עבור העתיד של היערות שלנו, זה הזמן לחזור לפשטות, להרגיש שוב קצת ילדים, ולתת ביקור ברשת הכי ישראלית שיש. ובגלל שהחיך שלנו השתנה גם הוא בעשורים האלה, אני ממליץ לכם ללכת על ארוחת ראנץ' אנגוס, שמוגשת עם תוספת (צ'יפס, טבעות בצל, פוטטוס) ושתייה. במחיר של 59 שקלים תקבלו אחלה המבורגר עם קציצת בשר טובה, וגם כרטיס טיסה לשנות השמונים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem