כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פעילי ארגוני זכויות בעלי חיים במייצג כנגד תעשיית הדגים

פעילי ארגוני זכויות בעלי חיים במייצג אקטיביסטי

במסגרת שבוע המודעות למניעת הדייג ורגע לפני חג הפסח – פעילי ארגוני זכויות בעלי חיים במייצג אקטיביסטי כנגד תעשיית הדיג.

במסגרת המייצג שהתרחש אמש(שלישי) עמדו מספר פעילי זכויות בעלי חיים בחצי גורן כשבמרכזו שוכבת פעילה פרקדן על המדרכה ומכוסה ברשת ומאופרת עם דם כשהיא מדמה דג שנתפס ברשת הדיג ומתבוסס בדמו.

במהלך המייצג קראה פעילה בין היתר את הדברים הבאים: הגענו לכאן היום כדי לספר לכם את אמת מאחורי תעשיית הדגים, ועל הזעקות שאינם נשמעות. דגים מסוגים שונים נטבחים ונחנקים, מיליונים כל שנה. דגים הגדלים בבריכת דגים תעשייתית, כלואים בצפיפות גדולה פי 17,500 מאשר

באגמים טבעיים. הפרשות הדגים מכילות אמוניה שצורבת את עיני הדגים לעתים עד עיוורון, כמו כן הם סובלים מקשיי נשימה בשל המחסור בחמצן במים העכורים.

עקב הצפיפות הרבה הדגים סובלים מטפילים רבים כגון: כינים ותולעים, הגורמים לפצעים פתוחים, דימומים ודלקות וכדי להילחם בטפילים, שופכים לבריכה חומרי הדברה מסוכנים ומסרטנים כמו פורמלין וגופרת-נחושת החודרים לגופו של הדג.


כדי להפחית את עלויות המזון ולהגדיל רווחים, מערבבים במזון הניתן לדגים, לשלשת של עופות לולי מטילות וזאת לפי דו"ח מבקר המדינה.

המצוקה והלחץ בה נמצאים הדגים הופכת אותם פגיעים למחלות וזיהומים, ומוות המוני הוא תופעה שגרתית".

כמו כן, אורנה צפריר פעילת ארגון Dxe israel ו- israel animal save: "עדויות רבות מוכיחות כי גם דגים חשים כאב ופחד, ומערכת העצבים שלהם דומה לזו של בעלי חוליות אחרים ובכללם האדם, גופם משחרר חומרים משככי כאבים כגון אנדורפין, כשנפגעות בו רקמות. הגיע הזמן להפסיק את הגיהינום הזה! והכוח בידינו, קונים רק מוסרי, משחררים את בעלי החיים מסבל התעללות ומוות."

(צילום: israel animal save)

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem