כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פריטים היסטוריים של מלכת הזמר העברי

הפריטים הועברו למוזיאון ראשון לציון

לראשונה: נחשפים פריטים היסטוריים של הזמרת שושנה דמארי

פריטים היסטוריים של מלכת הזמר העברי, שושנה דמארי ז"ל, הועברו למוזיאון ראשון לציון, העיר בה גדלה הזמרת האהובה * בימים אלו הם עוברים תהליך של מיפוי, ניקוי ועריכה לקראת הצגתם בתערוכה * ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "נכסי צאן ברזל השזורים בסיפורה של ראשון לציון"

אלפי מסמכים, מאות תמונות, עשרות שמלות, פרסים, תקליטים וכמובן התכשיטים שהיו לאחד מסימני ההיכר של מלכת הזמר העברי, שושנה דמארי ז"ל. פריטים היסטוריים ונדירים הועברו לאחרונה למוזיאון ראשון לציון ועוברים בימים אלו תהליך של מיפוי, ניקוי ועריכה לקראת תערוכה שתוצג בראשון לציון ותנציח את מורשתה המפוארת. משפחתה של דמארי התיישבה בראשון לציון כשהיא הייתה בת שנתיים. היא למדה בבית הספר היסודי חביב, שנמצא מעבר לכביש של מוזיאון ראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "כבוד גדול עבורנו להציג, להוקיר ולהנציח את הפריטים שמספרים את חייה של שושנה דמארי ומהווים נכסי צאן ברזל השזורים בסיפורה של ראשון לציון. אין בית בישראל שלא זוכר את קולה המהדהד, שמלותיה המפוארות, תכשיטיה הבוהקים וחיוכה הכובש. תושבי העיר, ואני ביניהם, מתגעגעים אליה מאוד".

שושנה דמארי הייתה זמרת ושחקנית, היא התפרסמה עוד לפני קול המדינה ושיריה "כלניות", "אור" ורבים אחרים הפכו לחלק בלתי נפרד מהזהות הישראלית. ב-1988 היא קיבלה את פרס ישראל וזכתה לכיונוי מלכת הזמר העברי. דמארי שמרה כל השנים על סגנון לבוש מיוחד ואישי, שכלל שמלות רקומות ותכשיטים בולטים שהיו חלק מהקסם שלה כשהוזמנה להופיע בקהילות יהודיות רבות.


דמארי הלכה לעולמה בשנת 2006. באחד הראיונות שהעניקה דמארי לפני מותה אמרה : " טוב לי לדעת שאני משאירה אחרי כל כך הרבה, שידעתי לתת הנאות לעם שלם". כאמור, בין הפריטים שיוצגו במוזיאון: שמלות שבהם הופיעה ,מכתבי מעריצים, פרסים, תקליטים, ציורים שציירה, תצלומים, מסמכים, חפצים אישיים ותכשיטים.

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem