כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פרשת הגננות מחולון

ההורים מבקשים להטיל עיקול על נכסי הגננות

פרשת הגננות מחולון חוזרת לבית המשפט המחוזי בתל אביב

לאחר שהורי ילדי הגן הגישו תביעה לפיצוי על נזקים שנגרמו לקטינים ולהורים עצמם, ידון בית המשפט המחוזי היום(ראשון( (6.12) בבקשת הורים להטלת עיקולים על כלל נכסי הגננות, לשם הבטחת ביצוע פסק הדין לכשיינתן ;  עו"ד ליאור קלוגמן שמייצג את ההורים: "עם גיבוש כלל נזקי הקטינים לאחר קבלת חוות הדעת יעמוד סכום התביעה על סך של מיליוני שקלים. לכן, אין מנוס כבר כעת מהטלת עיקולים על נכסי הגננות בכדי שניתן יהיה לממש את פסק הדין לכשיינתן"

תחילתה של הפרשה, עליה הוטל צו איסור פרסום בהליך הפלילי המתנהל כנגד הגננת ו-5 סייעות מגן ילדים  בחולון, הינה בחודש אוגוסט 2020.

הורי ילדי הגן נחשפו לסרטונים שנשמרו על גבי מכשיר DVR שהיה מותקן בגן. מהסרטונים התגלה להורים, לתדהמתם, שצוות הגן ביצע לאורך תקופה ממושכת מעשי תקיפה והתעללות רבים, קשים ומחרידים, שככל הנראה רק חלקם הקטן נשמר על גבי המכשיר.

בין היתר נצפו ביותר מ- 50 סרטונים שיח אלים ואגרסיבי, דחיפות, סטירות, חניקה, האבסה, השלכת פעוטות, מכות, בעיטות, צרחות וכיסוי הפעוטות בשמיכות מכף רגל ועד ראש, באופן שלא איפשר לפעוטות להוריד את השמיכות באופן עצמאי, ומקרים מזעזעים נוספים.


משטרת ישראל פתחה בחקירה ועצרה את מנהלת הגן ו-5 הסייעות, בדיון המעצר קבע השופט מסארווה, כי: "התמונה המצטיירת מצפייה בסרטונים היא תמונה קשה של מקום בהווי אלים. המכנה המשותף של האירועים הוא נקיטה בדרכי פעולה אלימות של הסייעות כלפי הקטינים, כאשר הדמיון בין שיטות הפעולה מעלה חשד לגבי פעילות שיטתית שבוצעה שלא בהחלטה נקודתית של סייעת אחת או אחרת."

על טענתה של מנהלת הגן כי לא ידעה על המתרחש בגן, כאשר מנגד נאספו בחקירה המשטרתית עדויות המלמדות על קשר שתיקה ואף קיים סרטון שמלמד על פעולה אלימה מצידה עצמה, קבע השופט מסארווה כי אינו יכול להציב את מנהלת הגן ברף שונה מהרף שמיוחס לחשודות האחרות וכי "יש לזכור כי מדובר במי שניהלה את הגן ושימשה בו גננת ולמעשה מעסיקה של יתר החשודות."

לאחר חמישה ימי מעצר שוחררו הגננת ו-5 הסייעות למעצר בית בתנאים מגבילים, והפרקליטות מצויה בימים אלה בהליכי שימוע בטרם הגשת כתב אישום כנגדן.

32 מהורי גן הילדים החליטו שלא לשקוט ולא להסתפק בהליך פלילי שתנקוט הפרקליטות, ושכרו את שירותיו של עו"ד ליאור קלוגמן ממשרד עורכי הדין קלוגמן  לשם הגשת תביעה אזרחית על כלל הנזקים שנגרמו לקטינים עצמם בגין הפגיעות בגוף ובנפש, וכן עילות חוזיות וכספיות נוספות.

ההורים גילו, שמיד לאחר התפוצצות הפרשה, מנהלת הגן שהיא גם בעלת הנכס ממנו פעל הגן פרסמה את הנכס למכירה ביד 2, ובכך התכוונה לסכל את אפשרות ההורים להיפרע ממנה עם מתן פסק הדין בתביעה האזרחית. כמו כן, מכרה נכסים נוספים שבבעלותה, ביניהם את כל ציוד הגן, בסך של כ-500,000 ₪.

עו"ד ליאור קלוגמן: "כתב התביעה הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כשבשלב זה עומדת העילה הכספית על סך של כ-1 מיליון ₪. מטבע הדברים, מאחר ומדובר בפעוטות שחלקם עדיין לא מדברים, גיבוש חוות הדעת על נזקיהם הגופניים והנפשיים צפויים לארוך זמן ממושך. כימות הנזקים שנגרמו לקטינים עשוי להגיע למיליוני שקלים ולכן הוגשה במקביל בקשה באופן שיאפשר את המשך ניהול ההליך לאחר קבלת חוו"ד המומחים. לאור ההיקף הכספי הניכר של התביעה כולה,  הגשנו גם בקשה דחופה למתן סעדים זמניים כדי להבטיח את פירעון סכום פסק הדין לכשיינתן. בקשת ההורים מבית המשפט הינה להורות על עיקול זמני לכלל נכסי הגננת ו-5 הסייעות בכדי שלא יוכלו לבצע פעולות לשינוי הבעלות על הנכסים שלהן."

עוד הוסיף עו"ד קלוגמן: "מעבר לתביעה נזיקית ודרישות ההורים להשבת כספים בגין כשל תמורה, יש לתביעה מימד ציבורי – הגנה ומניעת התעללות בפעוטות וחסרי ישע. אנחנו מאמינים, שבית המשפט צריך לשלוח מסר ברור של הרתעה לכל מי שמטפל בחסרי ישע. על כל מטפל ומטפלת, בגני הילדים ובמסגרות אחרות, לדעת שנוסף על הענישה במישור הפלילי, יש למעשים נפשעים כאלה גם השלכות כספיות של ממש בתחום האזרחי, דבר שללא ספק יתרום להרתעה מפני פגיעה והתעללות בחסרי ישע."

ג.ל., אמא של אחד מילדי הגן מסרה: "הציפייה בסרטונים היתה קשה מנשוא. הרבה מאד תעצומות נפש נדרשו לשבת מול המסך ובמשך שעות לצפות בהתעללות קשה ומזעזעת בילדים שלנו, שהיינו בטוחים שהגננת והצוות מסורים להם ונוכחנו לגלות שלא מסירות ולא דאגה היו בגן. הילדים שלנו הם האוצר לנו. אין לנו ההורים דבר חשוב ויקר מהם. אך מסתבר שכל מה שעניין את מנהלת הגן היה למהר ולהיפטר מנכסיה בכדי שלא יהיה לה כסף לפצות אותנו. לקחנו על עצמנו משימה, מעבר לשיקום הילדים שלנו במישור הפיזי והנפשי, לתבוע את הגנת ו-5 הסייעות ולעמוד על פיצוי מלא לכל הנזקים שלנו ושל הילדים."        

הדיון בבקשת הטלת העיקולים על נכסי הגננת ו-5 הסייעות יתקיים היום (6.12) בשעה 10:30 בבית המשפט המחוזי תל אביב – יפו, בפני השופט עודד מאור.

עו"ד ליאור קלוגמן, צלם: עמי ארליך

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem