כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

צו סגירה ל-30 יום לאטליז בראשון לציון שנמצאו בו ליקויים רבים ולא בפעם הראשונה

צו סגירה ל-30 יום לאטליז בראשון לציון

החום הכבד משפיע דרמטית על טיבם של בשרים ועופות * אי הקפדה על תנאי משרד הבריאות מסכנים את בריאות הציבור * בתוך כך, הוצע צו סגירה ל-30 יום לאטליז בעיר שנמצאו בו ליקויים רבים ולא בפעם הראשונה

גל החום הכבד שצפוי להימשך לאורך כל השבוע משפיע דרמטית על טיבם של בשרים ועופות שלא מאוחסנים בהתאם לתנאי משרד הבריאות. בשירות הווטרינרי העירוני מסבירים כי מוצרי מזון מן החי שלא מובלים ומאוחסנים בטמפרטורה מתאימה מרגע הייצור עד לצריכה, עלולה לגרום לתחלואה ולסכן את בריאות הצרכנים. בשירות הווטרינרי מקיימים בימים אלו ביקורות בבתי עסק כאשר המטרה היא להבטיח הקפדה על תנאי משרד הבריאות.
בסוף השבוע האחרון נערך שימוע לאטליז "מקור הבשר" בעיר לאחר שבעסקו נמצאו ליקויים רבים, בין היתר אותרו 200 ק"ג של בשר, עופות ובעלי כנף ללא תוקף שהוחזקו בתנאים תברואתיים ירודים והם לא ראויים למאכל אדם, העסק פועל ללא רישיון, מוצרי בשר נמצאו ללא תווית, נמצא תיבול על המזון ללא אישור ועוד. זו אינה הפעם הראשונה שנמצאו בעסק זה ליקויים ולכן החליט המשנה לראש העירייה, ד"ר אפי משה, המחזיק בתיק רישוי עסקים להורות על סגירה ל-30 יום. כמו כן, במידה וימצאו שוב ליקויים בעסק, המקום ייסגר ללא שימוע. "הליקויים שנמצאו על ידי הרופאים הווטרינרים חמורים וחוזרים על עצמם." אמר משה "הימצאות מוצרי בשר פג תוקף בעסק מסכנת חד משמעית את בריאות הציבור. אני נותן הזדמנות אחרונה להסדיר את הליקויים ולפעול על פי החוק".
השירות הווטרינרי העירוני אמון על בריאות הציבור ומבצע באופן קבוע ביקורות באטליזים, אולמי אירועים, סופרמרקטים, מפעלי בשר ועוד תוך שיתוף פעולה הדוק עם משרד הבריאות ומלווה על ידי פקחי החברה לבטחון.
מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, מציין כי כל מוצרי בשר העוף והדגים שמשווקים בעיר מחויבים בבדיקה ווטרינרית במתחם השירות הווטרינרי בטרם שיווקם לעיר. בדיקה זו מאפשרת לרופאי השירות הווטרינרי שליטה ובקרה בנושא מוצרי הבשר הנמכרים בעיר. כמו כן נקודות המכירה נבדקות באופן שוטף על ידי רופאי השירות הווטרינרי והנתונים מוצלבים עם נתוני בדיקת טרם השיווק "על פי חוק הגנה על מזון ונהלי משרד הבריאות".
סגן ראש העירייה, מקסים בביצקי, המחזיק בתיק החברה לבטחון, הוסיף: "בריאות הציבור צריכה להיות לנגד עיניו של כל בעל עסק בתחום המזון. במצבים בהם הוא כושל בתפקידו, אנו נמצאים במקום בכדי להגן על הציבור".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem