כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

צפו באוהל הראשון של מחאת הדיור בחולון 2022

הדרישה היא דיור ציבורי בר השגה

בסוף השבוע האחרון החליט זוג מחולון להקים אוהל מחאה תחת הסיסמה "נחנקנו" הזוג מציין שהם דורשים דיור בר השגה וקראו לציבור להגיע ולמחות.

חלי מספרת למערכת שהרעיון הוא להביא את האנשים לחולון למחאה.

המחאה מתקיימת ברחוב המלאכה פינת שדרות ירושליים החל מהשעה 16:00 תחל ההקמה

השבוע ביוזמת היו"ר ביטון תתכנס הוועדה לדיון מיוחד שנועד לעסוק בעיכוב ברכישת דירות חדשות למאגר הדיור הציבורי. כזכור, כבר לפני שנה, באחת מישיבותיה הראשונות של הוועדה, הציג שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין את תכניתו ואמר כי מדובר רק בצעד ראשון. לדבריו, בשלוש השנים הקרובות ירכשו 1,700 דירות חדשות לדיון הציבורי ויבנו עוד 3,000 ובסך הכל מדובר על 4,700 דירות חדשות. הוא הדגיש כי לא מדובר בתום התביעות של המשרד מהאוצר, ואמר כי הוא מקווה שכבר ב-2022 תחל הרכישה.

מנהל אגף בכיר נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון, נתנאל לפידות, הציג את הנתונים ואמר כי כיום יש 52 אלף דירות במאגר וגרים בהם 122 אלף דיירים, לעומת 12 אלף דירות בבתי גיל הזהב בהם גרים 13,500 אלף דיירים. הוא הוסיף כי המשרד ישפר גם את תחזוקת הדירות.


ח"כ ביטון יו"ר ועדת הכלכלה אמר כי הוועדה מבקשת ממשרד הבינוי והשיכון לבחון מחדש את מדיניות הפינויים מדירות של הדיור הציבורי, ולדווח לוועדה על כך בדיון המעקב שיתקיים. כמו כן קראה הוועדה למשרד האוצר ולמשרד הבינוי והשיכון לבחון מודלים חדשניים להסב את כספי הסיוע בשכר דירה לצורך רכישת דירות לדיור הציבורי, ולפעול לכך שבכל שיווק קרקע תהייה הקצאה של דירות לדיור הציבורי. "היינו מדינה ענייה שבנתה דיור ציבורי נהיינו מדינה עשירה שהורגת את הדיור הציבורי ואני מקווה שנשנה את המדיניות הזו"

בינתיים אנחנו נמשיך לעקוב אחר המחאה .

קרדיט:חנן לוי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem