כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

צפו בתעוד אכיפת הנחיות משרד הבריאות

עצרו את הקמפיין השקרי ברשתות החברתיות נגד השוטרים

משטרת ישראל יצאה בהודעה בה נאמר"לאחרונה אנו עדים לקמפיין שקרי ברשתות החברתיות שלצערנו זולג לחלק מכלי התקשורת המתנהל נגד השוטרים המבצעים פעילות אכיפה כחוק,"אני אישית מזדהה עם כל מילה.

גילוי נאות בעברי הייתי מתנדב במשטרה ועמדתי מקרוב על עבודת השוטרים בחלק מהאגפים במשטרת ישראל .אומר זאת בפשטות נורא קל לבקר ולהציג תמונה מעוותת של המציאות ,השוטרים הם בני אדם ובעלי משפחות כמוני וכמוכם ,העבודה במשטרה היא שליחות עבורם וגם פרנסה זאת העבודה שלהם לטוב ולרע ותפקידם הוא לדאוג שאנשים ישמרו על החוק וכאשר לא שומרים על החוק תפקיד המשטרה הוא למנוע מאותו אדם להמשיך לבצע את המעשים אותם הוא עושה במיוחד כעת בימי הקורונה בהם אני עד לעשרות סרטונים שנשלחים למערכת ומציגים תמונה מעוותת בהם נראים שוטרים נוהגים באלימות כלפי אזרחים.תמונה זו היא חלקית ולא מציגה את השלבים עד אותו רגע בה האדם נעצר בדיוק כמו המקרה בפארק הירקון בהם הוצג סרטון של 15 שניות בו נראה שהשוטרים נוהגים באלימות כלפי אזרח אך לא הוצג מה קדם לכך שהשוטר ביקש בנימוס מאדם להזדהות ושלא עשה כך הוא נעצר.ברור שבכל מערכת יש עשבים שוטים אך לרוב מהכרותי את המערכת היא מורכבת מאנשים עם ערכים חדורי שליחות ואמונה .לכן אנא כבדו את החוק והשמעו להחיות כוחות הביטחון ומשרד הבריאות

משטרת ישראל יצאה אתמול בהודעה לפיה במסגרת המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: מאז תחילת המאבק בנגיף ועד כה, המשטרה פתחה ב-195 חקירות בחשד להפרת בידוד, הפרת הוראה חוקית והפצת מחלה וכן ב-49 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב. עד כה נבדקו למעלה מ-96,300 חייבי בידוד וכן 6,093 חולי קורונה מאומתים השוהים בבתיהם. בסה״כ מתחילת האכיפה לפני כחודש נרשמו 36,751 דו״חות וכן הוצאו צווי סגירה ל-129 בתי עסק שהפרו את ההוראות. המשטרה קוראת לציבור לקיים את הוראות משרד הבריאות במלואן ולהישמע להוראות השוטרים בשטח.

משטרת ישראל מובילה בימים אלו את המאמץ הלאומי לאכיפת התקנות לשעת חירום בהתאם למדיניות הממשלה בנוגע לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. לצד משימה מורכבת זו, ממשיכה המשטרה כל העת לשאת באחריות המוטלת עליה גם בשגרה לשמירת הסדר הציבורי, אכיפת החוק ושמירה על בטחון הנפש והרכוש.

לאחרונה אנו עדים לקמפיין שקרי ברשתות החברתיות שלצערנו זולג לחלק מכלי התקשורת המתנהל נגד השוטרים המבצעים פעילות אכיפה כחוק, פעילות אותה המשטרה נשלחת לבצעה ע״י הממשלה ומשרד הבריאות למען החיים של כולנו. פרסומים מכפישים אלו המציגים לרוב עובדות מעוותות וחלקיות במיוחד, מתבססים בד"כ על תיעוד חלקי מאוד של אירועי אכיפה בהם אזרחים מסרבים להזדהות, מנסים להכשיל את ביצוע האכיפה, מנסים להימלט משוטרים ולעיתים אף תוקפים מילולית ופיזית את השוטרים. אנו רואים בחומרה רבה ניסיונות אלו, בין אם נועדים לפלג או סתם להכפיש, וגם הם לא ירפו את ידי השוטרים הפועלים לביצוע משימות אכיפה בכל מקום ובכל זמן, ללא משוא פנים, במקצועיות ובמסירות אין קץ למען בריאות הציבור.


עד כה נפתחו במשטרה 195 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד, הפרת הוראה חוקית והפצת הנגיף. בנוסף נפתחו 49 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו כן, עד כה נרשמו ע"י המשטרה 36,751 דו"חות בחלוקה הבאה:
🔹הפרות הקשורות לחובת הבידוד והדיווח – 247 דו״חות.
🔹סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה – 933 דו"חות.
🔹הפרות הקשורות בהפעלת בתי עסק\חנויות – 977 דו"חות.
🔹יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות – 28,942 דו"חות.
🔹שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר – 4,212 דו"חות.
🔹תפילה בניגוד לתקנות – 1,087 דו"חות.
🔹איסורים נוספים שנקבעו בתקנות – 353 דו"חות.

מדי יום מבקרים השוטרים חולים מאומתים השוהים בביתם ומחויבי בידוד רבים. עד כה נבדקו למעלה מ-96,300 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ, ובנוסף נערכו בדיקות פתע של 6,093 חולים מאומתים שאמורים לשהות בביתם. מדי יום מבקרים השוטרים גם בבתי עסק רבים, בתי תפילה, בשווקים, במרכזי הקניות, פארקים, חופי ים וכיו"ב, כשמרבית בעלי העסקים והאזרחים, מקפידים על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה 129 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות.

נשמעים להנחיות – מצילים חיים!

המשטרה קוראת לציבור לקיים את הנחיות והוראות משרד הבריאות, להישמע להוראות השוטרים בשטח, ולא להערים קשיים מיותרים ופסולים בעת ביצוע בדיקות הכרחיות לצורך מאמתי הפיקוח והאכיפה שנועדו להגן על אזרחי ישראל ולבלום את התפשטות הנגיף, הכל למען שלום הציבור ובריאותו.

מצ"ב סרטון ותמונות מפעילות המשטרה במהלך ערב החג השני של פסח.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem