כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

קראו לו "איש המערות"-תערוכת יחיד לצייר האנימטור דוד מלסה ז"ל

הערוכה תוצג בבגלריה 58 מרכז עזריאלי חולון

קראו לו "איש המערות"

תערוכת יחיד לצייר האנימטור דוד מלסה ז"ל

שלוש שנים לאחר מותו הטרגי בנחל דן- יוצגו עבודותיו בתערוכת יחיד בגלריה 58 מרכז עזריאלי חולון

בתאריכים:31.8.22-14.6.22

גלריה 58 במרכז עזריאלי בחולון תציג בתאריכים: 14.6 – 31.8 ובמסגרת עונת התערוכות של העיר חולון את "איש המערות"- תערוכה המוקדשת לעבודותיו של הצייר והאנימטור דוד מלסה (1987-2019), בן העדה האתיופית שמצא את מותו הטראגי בגיל 32 בנחל דן .


אוצר:

האמנות היתה מרכז חייו של דוד תושב שכונת ג'סי כהן לשעבר, העבודות שהותיר אחריו מעידות על הרצון הבוער שלו ליצור אומנות בכל רגע ורגע ובכל מקום: על דפים אקראיים בבית, טפסים של מס הכנסה, תחתיות קפה, על קנבסים, קרטונים וכל הבא ליד. מבחינתו העולם כולו הוא מצע של יצירה ועשייה .

כותרת התערוכה איש המערות מגיעה מכינוי

שמה של התערוכה "איש המערות" נגזר מהשם שכינו אותו בני משפחתו כבדיחה משום שסירב להשתמש בטלפון חכם, לא התמצא מידי ברשתות החברתיות, אהב להתבודד "במערה" שלו, לצייר, לכתוב ולנגן .

הוריו עלו מאתיופיה ואת השנים הראשונות בישראל העבירו בגוש קטיף. כשמלאו לו שנתיים עברו לעיר חולון, שם התגורר עד לשירותו הצבאי בחיל השריון. בהמשך נולדו אחיותיו ואחיו הקטן. לאחר השירות בצבא טייל בחו"ל ולאחר מכן עבר להתגורר בצפון הארץ, שם למד במסלול אנימציה במכללת תל-חי.

לאחר סיום הלימודים, החליט להישאר בצפון האהוב עליו במיוחד ונשאר לגור בקיבוץ דן, עד למותו בטרם עת בגיל 32.

מסלול חייו של מלסה חידד את יכולותיו ואת זיקתו לנושאים המופיעים בתערוכה: משפחה, מוזיקאים, נשים מלאות, נשים וגברים שמוצא רובם באפריקה. חקירת הביטויים הללו ביטאה גם את רצונו לתת להם מקום במרחב התרבותי ובעולם האומנות- רצון שקשר בינו לבין תנועה רחבה של אמנים ואמניות המציבים את הזהות הביוגרפית שלהם בחזית יצירתם.

עבודות האנימציה של מלסה התווספו על יצירותיו בציור ורישום והרחיבו אותן בכך שהן מעידות על ההומור והדמיון השופע שלו ועל זיקתו העזה למוזיקה.

גלריה 58, מרכז עזריאלי חולון

רחוב הרוקמים 26 אזה"ת חולון, שעות פעילות כל יום בין 22:00-08:00,

הכניסה ללא תשלום

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem