כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ראיון בלעדי עם גדעון סער

בין האישי לפוליטי

בין האישי לפוליטי עם יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער:

שבועיים לפני הבחירות תפסנו את יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער, לריאיון עומק, אישי ופוליטי. הוא מספר מדוע עזב את הליכוד דווקא עכשיו והקים את תקווה חדשה, כיצד יקים ממשלה , מגלה איך יפעל יותר טוב מבנימין נתניהו וחושף רובד אישי.

למה להצביע תקווה חדשה?

חייבים לעשות שינוי במדינה ורק תקווה חדשה יכולה לעשות זאת. אני היחיד שיכול להקים ממשלה יציבה ומתפקדת אחרי הבחירות, לאחד חברה שסועה ולשחרר מערכת פוליטית תקועה וחסרת יציבות. לפני שלושה חודשים בלבד הקמתי את מפלגת "תקווה חדשה" והיום כבר יש לנו 140 סניפים פעילים ושוקקי חיים, עשרות אלפי מתנדבים שפרוסים בכל רחבי הארץ ומאות אלפי תומכים שרוצים שינוי ומבינים שתקווה חדשה היא הדרך היחידה להביא אותו.

מי אתה גדעון סער?


בזירה הפוליטית היום, אני היחיד שמביא ניסיון רב שנים, רקורד של עשייה ויכולת אמיתית להחליף את השלטון.

הייתי בצמתי קבלת ההחלטות במדינת ישראל למעלה משני עשורים. הייתי מזכיר הממשלה פעמיים, כשהפעם הראשונה הייתה בגיל 32. כיהנתי כיו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה. באותם ימים התנגדתי לתכנית ההתנתקות. כחבר כנסת הייתי חבר בוועדות הרגישות והמסווגות של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת והעברתי עשרות חוקים בולטים, בהם הארכת חופשת הלידה בשכר, שינוי דרך בחירת השופטים לבית המשפט העליון, היעדרות מעבודה בשל מחלת ילד, שלילת אפוטרופסות מהורה בשל עבירות רצח, נסיון לרצח או אונס קטין במשפחה ורבים נוספים.

כיהנתי כשר חינוך ושר פנים והייתי חבר בקבינט המדיני-בטחוני. כשר חינוך הובלתי תהליכי ענק משמעותיים כמו חינוך חינם לגילאי 3-4, הקמת אוניברסיטת אריאל בשומרון ועוד. כשר הפנים, הובלתי מאבק בתופעת המסתננים והארכת שעון הקיץ.

אחרי עשרות שנים בפוליטיקה הישראלית, עם נסיון רב בהקמת קואליציות, הובלת רפורמות משמעותיות, עם תכניות עבודה מפורטות בשורה של נושאים ועם רצון אמיתי להביא לשינוי במדינת ישראל, אני נחוש להחליף את השלטון, להקים ממשלה ממלכתית ויציבה שתאחד את העם ולהוציא אותנו מהמשבר בו אנו נמצאים.

איך תקים ממשלה?

אני יודע להרכיב ממשלה, הרכבתי ממשלות ויש לי את הניסיון הפוליטי הנדרש ואת היכולת לחבר רוב בכנסת. אני היחיד שיכול לעשות את זה גם בשל העובדה שאני האדם המתאים ביותר לתפקיד במקום נתניהו, רואים זאת בסקרי ההתאמה לראשות הממשלה וגם מאחר ואני היחיד שאף מפלגה לא פוסלת. זאת בדיוק ההחלטה שעומדת לפני אזרחי ישראל בסבב הבחירות הרביעי לא סתם לא הייתה הכרעה בשלושה סבבים לפני כן. הנתון שהשתנה, קמה תקווה חדשה שיצרה אפשרות לשינוי כי היא שחררה קהל גדול של אנשים שנמצאים במרכז וימינה ממנו שרוצים שינוי.

למה הקמת את תקווה חדשה?

הקמתי את תקווה חדשה כדי ליצור אפשרות לשינוי, כדי להחליף את נתניהו שלוקח את ישראל למקומות לא טובים. לפני הקמת תקווה חדשה היה ברור שנתניהו יוצא לבחירות ונצחונו מובטח. היום שינינו את כל המפה הפוליטית.

קודם כל, חייבים לשקם את האמון של אזרחי ישראל בהנהגה. המדינה נמצאת בברדק מוחלט בכל תחום אפשרי- מניהול הקורונה ועד היעדר המשילות בחלקים נרחבים מהמדינה. אנחנו בסבב אינסופי של בחירות ואזרחי ישראל איבדו את אמונם במערכת הפוליטית. אבל הדבר החמור ביותר בעיניי הוא הפילוג שרק הולך ומעמיק וחוסר היציבות שמחלישים אותנו מבפנים.

זה מהלך לא קל, יצאתי אליו לבד בשביל כולנו כי אני מאמין שכל הדברים שאמרתי חייבים שינוי. אבל רק תקווה חדשה חזקה תצליח להביא את השינוי הזה שרוב האזרחים מייחלים לו ואני רוצה להבהיר וגם להזהיר בצורה ברורה ביותר, כולם רואים את המפה: או שאני ותקווה חדשה נהיה מספיק חזקים או שאנחנו נתגלגל לבחירות חמש ונתניהו יישאר ראש ממשלה.

למה אחרי כל כך הרבה שנים אתה רוצה להחליף את נתניהו?

נתניהו עשה רבות למען המדינה ואנו מודים לו על כל השנים- אבל הוא מוביל את מדינת ישראל למקום רע. נתניהו של היום זה לא נתניהו של פעם. היום הוא מעדיף את האינטרסים האישיים שלו על טובת המדינה. פעם הוא לא היה מונע, בדם קר, את העברת תקציב מדינה בשיא המשבר הכלכלי. הוא פועל רק מתוך האינטרס האישי והפוליטי שלו. ממשלה שתלויה בקיצוניים לא יכולה להביא יציבות למדינה.

למה להצביע לך ולא לבנט?

אני מאמין שיש לי ניסיון, כישורים ורקורד של עשייה מוכחת יותר מכל המועמדים האחרים. באשר לבנט – הוא לא מחויב לשינוי בכלל והוא בעצמו מודה שישלים לנתניהו את ממשלת ה-61 אם יתאפשר לו. אי אפשר לאחוז את המקל משתי קצותיו- אדם שבאמת מחויב לשינוי אמיתי לא יכול לשמור בקנאות אופציה להזדחל לממשלה שאותה הוא מבקר נחרצות. הצבעה לבנט היא הצבעה לנתניהו. נקודה.

מה תעשה אחרת מנתניהו?

הדבר הראשון שאעשה כראש ממשלה- הגבלת כהונה לשמונה שנים מקסימום. ישראל חייבת ממשלה שעובדת בשביל האזרחים ולא להפך, שלטון ממושך הוא רע.

ישנם תחומים רבים שנתניהו לא נגע בלמעלה מחמש עשרה שנות שלטונו. הפשיעה במגזר הערבי מרקיעה שחקים ואנחנו נכריז מלחמה על ארגוני הפשיעה בחברה הערבית, ונפעל לקביעת עונשים כבדים למחזיקי נשק לא חוקי. גם בתחום המשפט יש לנו תכנית להסדיר את היחסים בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. יצרנו שתי תכניות שיביאו לשינוי משמעותי ולהצלת מערכת החינוך- תוכנית חירום לתיקון נזקי הקורונה ובמקביל תוכנית אסטרטגית לטווח הרחוק יותר, שתזניק את החינוך הישראלי לצמרת העולמית. חישבנו ועיבדנו תוכניות מרכזיות למען האזרחים הותיקים, הגנת הסביבה וקידום אנשים עם מוגבלויות והרשימה עוד ארוכה. את כל אלו יכול לעשות רק ראש ממשלה שפועל למען האינטרס הלאומי ולא למען האינטרס האישי שלו.

ישראל נמצאת במשבר כלכלי גדול, מה תעשה כדי לצאת ממנו?

המשימה העיקרית של הממשלה היא לצאת מהמשבר ולהחזיר את הכלכלה למסלול של צמיחה. נעשה זאת באמצעות הצעדים המיידים הבאים:

  1. מינוי שר אוצר מקצועי- אנחנו שואפים להוציא את תפקיד שר האוצר מהסחר מכר הפוליטי ולמנות איש מקצוע.
  2. העברת תקציב וביצוע רפורמות- ישראל מתנהלת ללא תקציב מדינה מאושר כבר שלוש שנים. תקציב חשוב לקביעת סדרי העדיפויות של הממשלה ולביצוע רפורמות מקיפות שאנחנו נבצע בתחום הבינוי, הורדת יוקר המחיה והבנקאות.
  3. סיוע לעסקים קטנים- נסייע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה להחזיר עובדים שנמצאים כרגע בחל"ת על ידי מענקים ותמריצים משמעותיים.
  4. דף חדש לפושטי רגל- עשרות אלפי ישראלים נאלצו לפשוט רגל בשל משבר הקורונה שפגע בפרנסתם ללא עוול בכפם. אנחנו ננקוט במדיניות דף חדש לפושטי רגל, שתאפשר להם להשתקם ולחזור למסלול עשייה ועבודה ללא סנקציות.

מה אתה רוצה להגיד לציבור הקוראים שלנו?

יצאתי לדרך עם תקווה חדשה כדי לעשות שינוי אבל רק יחד נוכל לעשות זאת- ב-23 במרץ. חייבים שתקווה חדשה תהיה מפלגה גדולה כדי להביא סוף סוף שינוי בישראל.  נצביע למען תקווה לילדים שלנו, תקווה לאחדות העם, תקווה לכלכלה, תקווה לבריאות, תקווה לביטחון.

תסכם את מפלגתך במשפט:

התקווה היחידה לשינוי.

קרדיט: גבריאל בהרליה

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem