כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ראשון לציון זוכרת את קורבנות השואה

עצרת עירונית ליום הזיכרון, טקס "לכל איש יש שם" ומפגשי "זיכרון בסלון" ברחבי העיר

עיריית ראשון לציון תציין יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקסים, מפגשים והרצאות. ביום רביעי (7.4) בשעה 18:45, תערך עצרת ערב יום הזיכרון ברחבת האנדרטה לזכר השואה והגבורה ברחוב התקומה, פינת שד' חסידי אומות העולם. תלמידי קריית החינוך, מקיף ט' "אשלים" ומקיף ה' "אמירים", יקריאו מתוך מסכת "עד היהודי האחרון – שמונים שנה לראשית ההשמדה ההמונית". את הטקס ינחה עו"ד אופיר צומן. העצרת תתקיים בהתאם להנחיות התו הירוק, יש להירשם מארש במוקד 106 או בלינק: https://tikshuv.rishonlezion.muni.il/hito/#/survey/beff54
יום למחרת (8.4) בשעה 10:00 בבוקר יתקיים טקס "לכל איש יש שם" ברחבת עיריית ראשון לציון, בכרמל 20, בביצוע אגף נוער וצעירים במינהל קהילה.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "בגיל שבו אני חייתי כנער נטול דאגות בראשון לציון, סבא אליהו נאלץ להיפרד מהוריו, חבר לפרטיזנים, התחבא ביערות ונלחם כל בוקר מחדש בגבורה ובאומץ על חייו ועל הישרדותו. 76 שנים חלפו מאז תמה המלחמה, ועדיין, כשאנו מאזינים לסבים, לסבתות ולניצולי התופת שמוכנים לספר, הלב מתקשה להאמין. זו השליחות של ניצולי השואה: לזכור ולהזכיר. רק אם נשמע ונשמיע נוכל לזכור ולהזכיר".

בהתאם למסורת, יקיים מינהל קהילה מפגשי "זיכרון בסלון" והרצאות ברחבי העיר. ביום ראשון (4.4), בשעה 20:30, יערך מפגש עם משה חרמץ, על הצנחנית האידיאליסטית חנה סנש. האירוע ישודר בזום. ביום שני (5.4), בשעה 18:00, יתקיים מפגש "זיכרון בסלון" עם בורישקה יוריק (92) על סיפורה האישי כילדה בשואה. המפגש יתקיים ברמת אליהו.

ביום שלישי (6.4) יערך "זיכרון בסלון" עם מגדה ברץ (91) שסיימה את המלחמה במשקל של 25 קילו בלבד אחרי שעברה במחנה ההשמדה אושוויץ וברגן בלזן. המפגש יתקיים במתנ"ס שיכון המזרח. ביום שלישי בהמשך הערב תתקיים הרצאתה של שרון טפר על "אהבה בצל השואה", על סיפורי אהבה שנרקמו במקום הכי חשוך, ההרצאה תשודר בזום. ביום חמישי (8.4), בשעה 17:30, יערך נפגש "זיכרון בסלון" עם שוש טריסטר במשרד לקידום מעמד הנשים בגן המנהיגים. ההרשמה למפגשים וקישורים לזום יפורסמו באתר העירייה.

מפגשי "זיכרון בסלון" נוספים יערכו במרכזי הנוער ובעשרות סלונים ברחבי העיר במסגרת פרויקט "פרח לניצול" שפועל במנהל לשילוב חברתי ועמותת "זיכרון בסלון". ניתן להיכנס לקישור www.zikaronbasalon.com כדי לארח או להתארח במפגשים. כמו כן ניתן להירשם במחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה בטלפון 03-9689909, המפגשים יעברו דרך הזום.


צילום- יוסי אלתרמן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem