כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

רופאי מכבי מחוז ירושלים והשפלה מסייעים למוקדני מד"א בכל הקשור לשאלות רפואיות בנושא הקורונה

חברי מכבי שייצרו קשר עם מוקד המידע של מד"א וידווחו על תסמיני מחלה יועברו לשיחה טלפונית עם רופאי מכבי להתייעצות

בהתאם לנהלי משרד הבריאות כל אדם שחזר מארצות שהוגדרו כארצות עם סיכון להדבקה, וחש תסמינים של חום, שיעול וקוצר נשימה, מחויב להתקשר 101 ולא להגיע באופן עצמאי למרפאה בקרבת מקום מגוריו או לחדר המיון וזאת על מנת למנוע הדבקה אפשרית
 
רופאי מכבי מחוז ירושלים והשפלה מהמרכז הרפואי הופיין בחולון, מסייעים למוקדני מד"א בכל הקשור לשאלות רפואיות  בנושא וירוס הקורונה. בהתאם לנהלי משרד הבריאות כל אדם שחזר מארצות כגון יפן, דרום קוריאה, תאילנד, איטליה, אוסטרליה וכו', וחש תסמינים של חום, שיעול וקוצר נשימה, מחויב להתקשר 101 ולא להגיע באופן עצמאי למרפאה בקרבת מקום מגוריו או לחדר המיון וזאת על מנת למנוע הדבקה אפשרית.  מוקד מד"א מקבל את השיחה ובאם מדובר בחבר מכבי ובהתאם לרמת הנחיצות, מפנה אותו להמשך בירור עם רופאי מכבי. 
רופאי מכבי מצליבים את הנתונים החדשים עליהם מדווח המטופל עם נתוני התיק הרפואי האישי שלו ולאחר ניתוח הנתונים הקליניים מתקבלת ההחלטה האם לתת הנחייה לבידוד ביתי בלבד או האם יש צורך לשלוח לבית המטופל פראמדיק של מד"א על מנת לקחת דגימה לבדיקה.
בימים האחרונים, מאז פתיחת השירות, ענו רופאי  מכבי על כ- 650  שיחות שרובן עסקו בשאלות של חברי מכבי שחזרו בימים האחרונים מאיטליה.
"המטרה שלנו היא להרגיע את החברים שמתקשרים, לספק להם מידע מקצועי ומהימן, לבצע סינון ראשוני של המקרים ולמנוע הגעה מיותרת של מטופלים למרפאות ולחדרי המיון". מסבירה ד"ר שלי שומילוב קליפר מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה  שעומדת בראש מוקד המענה הארצי של מכבי. "עד כה לא נרשם לחץ מיותר ומרבית השיחות שהתקבלו עד כה עוסקות בשאלות של אנשים שנמצאים בבידוד או אנשים שחזרו מארצות כמו תאילנד ואיטליה וחוששים לגבי מצב בריאותם. אתמול למשל טיפלנו במקרה של 2 אחים קטנים עם חום. אמנם מבחינת גיל הם לא נמצאים בקבוצת הסיכון, אולם לנוכח הקרבה לאחיהם הגדול שהיה במגע עם קבוצת הקוריאנים שביקרו בישראל ונמצא בבידוד, החלטנו שלא לקחת סיכון ולקבל מהם דגימה לצורך בדיקה. אנו פועלים בהתאם לנהלי משרד הבריאות ובטחים שהציבור ינהג באחריות ויפעל על פי הכללים. אנחנו זמינים לכל שאלה ופנייה של הציבור ומסייעים למוקדני מד"א בכל צורך שמתעורר"

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem