כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

רחל לניאדו, מנכ"לית ארגון 'יד-לבנים' – אל תפגעו במשפחות השכולות

בואו כולנו נשאיר את חדרי ההנצחה, את בתי 'יד לבנים', את זכרון הנופלים נקיים וחפים, נשאיר אותם בקדושתם מחוץ לשיח הפוליטי.

בהמשך לארועים שקרו השבוע בקמפוס ק"ש, רחל לניאדו מנכ"לית ארגון 'יד לבנים' אומרת למערכת:

אנחנו חיים כולנו במדינת ישראל, מדינה דמוקרטית הדוגלת בשיויון זכויות ושיויון הזדמנויות ובחופש הדיבור.

אנחנו מדינה דמוקרטית עם גוון רב של דיעות ותרבויות – פסיפס רב תרבותי אחד גדול שמעשיר וצובע את החברה הישראלית בגוונים וצבעים רבים.

ובתוך כל זה, עדיין היה לי קשה לשמוע בשיחת טלפון, אחות שכולה הלומדת בתיכון בעיר מודיעין – עיר שמצמיחה קצינים, טייסים ומיטב הלוחמים בצה"ל, את העובדה שאולצה להשתתף באותו שיעור חובה בתיכון. שיעור בו כאבה עד מוות, עת ששמעה שאחיה הנערץ שהיה קצין בצה"ל, ששילם בחייו על המציאות הקשה של חיינו כאן בארץ ישראל, במאבק היום יומי שלנו על קיומנו בארץ הזו, על היותנו עם שעדיין חי על חרבו, האח הזה – האח האהוב שהעריצה, שכואבת את חסרונו – שמעה בשיעור שהוא היה פושע מלחמה …

וכל זה בשיח, במפגש לקראת גיוס בתיכון, עם פורום המשפחות הישראלי פלסטיני.


כולנו משתוקקים לשלום, גם אצלנו בארגון יש חברים בפורום הזה ואני מכבדת כל אחד ואחת. אולם, אני חושבת שאנחנו כארגון אפוליטי, אסור ששיח כזה פוליטי, מדיני, ימצא את מקומו במערכת החינוך, אין לו מקום בבתי הספר ובחדרי הנצחה, כמו גם בביה"ס בליך ברמת גן, שם ליד חזון בית הספר, בחדר ההנצחה בקודש הקודשים – חדר הנופלים, בחוסר רגישות משווע לציבור המשפחות השכולות, אנו רואים את דגל פלסטין, כך גם בתיכון ק"ש בחולון ובעוד מקומות.
זוהי פגיעה קשה במשפחות השכולות ובזכרון הנופלים.

המשפחות היקרות שלמו את המחיר היקר מכל וחיות יום יום עם הכאב והחסך והגעגוע ומתמודדות יום יום כל יום מחדש …
אז אם זהו נושא או פעילות שפוגעת בהם, ברגשותיהם, בואו כולנו נתחשב בהם, בואו כולנו נשאיר את חדרי ההנצחה, את בתי 'יד לבנים', את זכרון הנופלים נקיים וחפים, נשאיר אותם בקדושתם מחוץ לשיח הפוליטי
.

יש מספיק מקומות ומסגרות בהם ניתן לקיים את הפורומים האלו מבלי לפגוע במשפחות היקרות …

אני מחבקת את המשפחות ושומעת את כאבם …

חשוב להדגיש, מכבדת כל אחד, יש לי חברים בארגון שחברים בפורום, אולם אנחנו ארגון אפוליטי – אסור לערבב שיח פוליטי בקדושת הנופלים.
אסור בשום אופן לפגוע ברגשות המשפחות השכולות !!!!
מספיק גם כך הם שלמו את המחיר היקר מכל
.

מאחלת לכולנו שבת שקטה ורגועה, שנדע כולנו לשמור ולהכיל ולכבד האחד את רגשות השני, למען נוכל להמשיך להתקיים כמדינה דמוקרטית בעלת אותו פסיפס תרבותי עשיר כפי שהוא היום.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem