כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שינויים בהרגלי צריכת המים בעידן הקורונה

איך הנגיף השפיע על צריכת המים

נגיף הקורונה שינה את אורח החיים של מיליארדי אנשים ברחבי העולם והביא עמו אתגרים רבים, הן ברמה הבריאותית והן ברמה הכלכלית. אין שום מגזר או תחום שיצא ללא פגע, כולל משק המים. מבדיקה נמצא כי ברחבי העולם ולא רק בישראל, המגיפה גרמה לעליה בביקוש למים למגורים ואילו מאידך גרמה לירידה בביקוש למים לעסקים ולסקטורים שאינם מגורים.

שינויים אלה נובעים, בחלקם מהעובדה הפשוטה שאנשים שוהים יותר זמן בבית, אם זה בשל הסגר שהיה, יציאה לחל"ת, עבודה מהבית, לימודים בזום, הימצאות בבידוד, חופש גדול, פיטורים וחוסר רצון להסתובב בחוץ ולהסתכן בהדבקות. כל אלה ועוד, גורמים לעליה בצריכת המים הביתית ואפילו להכפלת התשלום.

לצורך המחשה נדגום משפחה בה ההורים בחל"ת והילדים לא נמצאים במסגרות, או משפחה בה בני הזוג העובדים מהבית, ונמצא כי את רוב שעות הפעילות, בני הבית העבירו בעצם בבית. במקום להיות בעבודה בין השעות 08:00 בבוקר ועד 17:00 אחה"צ, בני המשפחה עבדו או שהו בבית. כך גם הילדים, בשל העובדה שלא היו במסגרות. מצב זה הוביל בהכרח לעליה בצריכת המים הביתית, בשימושים כמו: בישול, שטיפת כלים, שירותים ומקלחות. הצרכנים צורכים כיום בבית מים, שלפני כן, צרכו במהלך השהות במקום העבודה.

מנתונים שמפרסמות מדינות שונות בעולם, נמצא כי מגמת העלייה בצריכה הביתית הינה עולמית ואינה מיוחדת רק לישראל. מחקר אמריקאי שבוצע בין התאריכים 1 לפברואר ועד 30 לאפריל, מצא כי בתקופות הנ"ל השימוש במים לצורכי מגורים עלה ב 21% לעומת אותן תקופות בשנה המקבילה. המחקר מפרט כי בתקופה המדוברת הייתה עליה של 21% בשימוש בכיור, עליה של 20% בהדחות מים באסלה, עליה של 16% בשימוש במקלחות ועליה של 3% בשימוש במכונת הכביסה.

במחקר שבוצע בפורטסמות אנגליה, נמצא כי בתקופת הסגר הביקוש למים למגורים עלה ב- 15% בעוד הביקוש למים לטובת תחומים שאינם למגורים ירד ב- 17%, נתונים דומים פורסמו גם סן פרנסיסקו וקליפורניה.


מבחינת נתוני צריכת המים של הרשויות המשויכות למי שיקמה, נמצא כי בין החודשים 1-6/2020 לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, הייתה עליה של כ- 7% בצריכת מים למגורים ואילו מנגד, בצריכת מים במגזר הציבורי ובעסקים, חלה ירידה של 24%. נתונים אלו עוד לא כוללים את חודשי הקיץ והחופש הגדול בהם באופן מסורתי יש עליה בצריכת המים. נתונים אלו, מחזקים את המחקרים שנעשו בנושא.

חשוב להבין כי העלייה בצריכת המים מתבטאת בחשבון המים הסופי, וזאת מאחר ובישראל המדינה קבעה כי כל נפש זכאית ל 7 קוב מים לחודשיים, בתעריף נמוך וכל מה שמעבר לקובים הנ"ל, יחויב בתעריף גבוה, כך למשל משפחה בת 4 נפשות שצורכת 30 מ"ק בחודשיים, החשבון שלה יהיה 28 מ"ק בתעריף נמוך ועוד 2 מ"ק בתעריף הגבוה. אך כעת המשפחה נמצאת יותר בבית בשל הסיבות שמנינו לעיל, ולכן, צריכתם הפרטית עלתה ל- 35 מ"ק, כך שכעת במקום לשלם רק שני קוב בתעריף גבוה המשפחה תשלם 7 קוב בתעריף גבוה, מה שיעלה בהכרח את החשבון הסופי.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem