כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

תושבי חולון תהיו רגועים מי השתיה בטוחים לשתיה

מי שקמה דורשים מד"ר קרן גונן להתנצל על פרסום מטעה
מי שיקמה

קרן גונן כתבה בדף הפייסבוק

קרן גונן כתבה בדף הפייסבוק שלה בשנים האחרונות, על פי מידע המאושר מרשות המים, קיים זיהום באקוויפר בחלקו המזרחי של העיר אשר מתפשט לכיוון מערב.

המשמעות:
אתם כנראה שותים מים מזוהמים.
זיהום כזה עשוי להכיל חלקיקים מסרטנים.
אלו חלק מהסיבות לעליית התחלואה מסרטן.

אז למה מסתירים ולא מטפלים?
כיוון שעבודות תשתית אינן מייצרות כותרות כמו השקות נוצצות. מי רוצה להצטלם ליד צינור לעומת תמונה בהשקה במדיטק?

החשש הראשוני עלה אצלי לפני תקופה ארוכה בה קיבלתי דיווחים נקודתיים על כאבי ראש מצד תושבים סביב האיזור המדובר, והתמונה החלה להתבהר.


לאור פנייתי, החל התאגיד ביחד עם רשות המים והעירייה לקדם פרויקט של הקמת קידוח חדש בחווה החקלאית, אשר מטרתו להפחית את הזיהום באזור ולעצור את ההתפשטות על ידי הוצאת המזהמים.

כאשר בחרתי לפרוש מועדת איכות הסביבה, תחום הקרוב לליבי, עשיתי זאת בלב כבד כיוון שידעתי שועדה זו, חסרת שיניים.

בחרו בי לנהל אותה, כדי להטיל עלי אשמה על מחדלים של אחרים, ולא כדי להעניק לי אחריות אמיתית לטיפול.

אמשיך לדאוג ולעקוב בנושאים אלו עבורכם, תושבי חולון.
הבריאות שלכם, חשובה לי עשרות מונים מהשקות נוצצות וטייטלים של יו"ר ועדה חסרת סמכויות.

תגובת מי שקמה:

הופתענו והצטערנו לראות פוסט שפרסמת, ובו ציינת עובדות חסרות שחר בתחום איכות הסביבה והמים.

אנו סבורים כי מתוקף אחריותך כחברת מועצה, נכון היה שלא להפיץ טענות שאין להן בסיס, אשר עלולות לגרום רק להפחדת הציבור וליצירת פאניקה.

ראשית אבהיר כי בניגוד לטענותייך, פרויקט הקידוח בחווה החקלאית אשר מקודם בימים אלו על ידי התאגיד, עיריית חולון ורשות המים, לא החל כתוצאה מפנייתך, כפי שטענת, אלא לפני חודשים רבים, כיוזמה משותפת לשיקום מי התהום בעיר.

לגופו של עניין נציין כי כ- 90% ממי השתייה המסופקים לעיר חולון, מסופקים ע"י מקורות, דרך מתקני ההתפלה. רק חלק קטן מסופק ממי קידוחים הנמצאים בעיר (כ10%).

הקידוחים אשר נותרו פעילים בעיר ומספקים מים לעיר (כאמור, בהיקף של כ- 10% מהצריכה), הינם תקינים, מנוטרים, מפוקחים ומאושרים לאספקת מי שתייה על ידי משרד הבריאות. גם התאגיד וגם משרד הבריאות, מפרסמים את תוצאות הדיגומים באתר שלהם. נכון וראוי היה לבדוק את הנושא אצלנו, או במקורות המידע הנ"ל, לפני יציאה בפרסום מטעה.

לאור האמור לעיל, היינו מצפים כי תביעי התנצלות על הפרסום המטעה וכי תוציאי הודעה מתקנת בהתאם. מי שיקמה שומרת ותמשיך לשמור על איכות המים של תושבי חולון ועל מתן שירות מיטבי

עיריית חולון מסרה בתגובה

עיריית חולון מסרה בתגובה:אזור התעשייה של חולון החל לפעול בשנות ה-40 של המאה הקודמת, ולאורך השנים היתה בו תעשיה מגוונת. בעירייה מכירים את נושא זיהום מי התהום ואולם מקורו אינו ידוע. במקרים שבהם ניתן להוכיח על מזהם מסוים, ניתן על פי חוק המים להטיל עליו את האחריות לשיקום ולטיפול במי התהום.

כל אזור התעשייה הוכרז על ידי רשות המים כאזור שאינו מותרים בו החדרה או חלחול ללא אישור רשות המים. בשנים האחרונות פועלת רשות המים בשיתוף המחלקה לאיכות הסביבה לשיקום מי התהום. יצוין, כי בחולון בכלל קיימים כ-120 בארות כאשר כ-75 מתוכן הינן בארות ניטור ורובן ממוקמות בתוך אזור התעשייה.  בשבוע הבא עתידים לקדוח עוד 2 בארות ניטור בתוך אזור התעשייה. בשנה האחרונה המחלקה לאיכות הסביבה בשיתוף רשות המים ותאגיד המים מי שיקמה מקדמת באר שיקום בשטח החווה החקלאית. כמו כן, מקודמת תוכנית לטיפול מי התהום באזור האס"פ הלא הפעיל, במידת הצורך.

בנוסף, בוצעו מספר פעולות שיקום באתרים שבהם פעלו מפעלים מזהמים בעבר כמו מפעל תדריגן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem